Powerpointviewer verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Is het mogelijk om microsoft powerpoint te verwijderen?
grt-jes
ik bedoel inderdaad powerpointviewer.exe.
Ik zou dat programma willen verwijderen omdat het onveilig zou zijn volgens een ander programma ( dat de pc nakijkt op onveilge en verouderde software ).
grt_jes
[OPLOSSING]
Gebruik hiervoor een specifiek verwijderprogramma zoals Revo of Your Uninstaller

Het programma dat de melding geeft is ook niet echt een programma dat je nodig hebt. De meeste programma's (en zeker microsoftprogs) worden regelmatig automatisch up to date gebracht zodat ze veilig zijn tegen lekken. Dit uiteraard als je geen firewallblokkering hebt ingesteld of automatische updates uit hebt staan.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
powerpoint is onderdeel van het office-pakket en kan niet apart verwijderd worden. 't is te zeggen: je zou strikt genomen in je map office12 alle referenties ervan kunnen verwijderen, net zoals in het register, maar ik zie daar niet echt het nut van in.

waarom wil je .pps verwijderen?
 
ik bedoel inderdaad powerpointviewer.exe.
Ik zou dat programma willen verwijderen omdat het onveilig zou zijn volgens een ander programma ( dat de pc nakijkt op onveilge en verouderde software ).
grt_jes
 
Dat is makkelijk.
In vista/windows 7 is het naar
start/configuratiescherm
Daar kies je programma's en onderdelen
Waar je office powerpoint viewer ziet staan gewoon op dubbelklikken en de istructies volgen.
In XP is het
start/configuratiescherm
Daar kies je software
Waar je office powerpoint viewer ziet staan gewoon op dubbelklikken en de instructies volgen.

Op deze manier kan je alles wat je niet meer nodig hebt eenvoudig terug weg doen.
Laat daarna eens ccleaner draaien dan is de pc eens opgekuist.
 
Laatst bewerkt:
powerpointviewer

powerpointviewer

Dat is makkelijk.
In vista/windows 7 is het naar
start/configuratiescherm
Daar kies je programma's en onderdelen
Waar je office powerpoint viewer ziet staan gewoon op dubbelklikken en de istructies volgen.
In XP is het
start/configuratiescherm
Daar kies je software
Waar je office powerpoint viewer ziet staan gewoon op dubbelklikken en de instructies volgen.

Op deze manier kan je alles wat je niet meer nodig hebt eenvoudig terug weg doen.
Laat daarna eens ccleaner draaien dan is de pc eens opgekuist.
Zo gemakkelijk is het niet,want powerpointviewer staat er bij mij niet in software.
 
- Powerpointviewer is wel degelijk geinstalleerd op de pc,staat in de map microsoft office,in c:program files.
- In ccleaner en software is het niet terug te vinden.
- Secunia psi ( secunia personal software inspector ) is een een program dat je software nakijkt en scant op verouderde en onveilige software,daarmee heb ik het nagekeken vandaar de vraag.
-ik denk dat antwanneke gelijk heeft.
- Nog eens navragen bij computeridee,eens kijken wat die zeggen.
grt_jes
 
microsoft office/office 12 word aangemaakt als ik ppt viewer installeer (ik heb die map normaal niet, ik gebruik open office)
Misschien eens powerpoint viewer downloaden en installeren.
Misschien staat hij daarna bij programma's en onderdelen.
Het kan geen kwaad dat even na te kijken.
http://www.microsoft.com/downloads/...40-14E1-467D-8DCA-19D2A8FD7485&displaylang=nl

Ook heb ik de on-line scanner van secunia laten scannen bij mij, niets over ppt viewer.
Ik had de meest recente versie, de 2007.
Voor opera loop ik achter, ik weet dat.
Ik heb versie 10.1, de meest recente is 10.10En
Deze is nog niet vertaald.
De secuniascanner scant op updates, jij had blijkbaar een verouderde ppt viewer.
Wel stel ik mij vragen bij de scanner.
Voor internet explorer 8 zijn er tal van updates en patches.
Ik heb de browser op deze pc nog nooit gestart en nog nooit installeerde ik er een update voor.
Toch kwam er van secunia geen enkele melding.
Gewoon omdat internet explorer 8 de meest recente scanner is.
Het heeft dus allemaal weinig met veiligheid te maken, enkel met updaten.
 
Laatst bewerkt:
- Powerpointviewer is wel degelijk geinstalleerd op de pc,staat in de map microsoft office,in c:program files.
- In ccleaner en software is het niet terug te vinden.

Wat gebeurt er als u het volgende doet: Start - Alle programma's - Microsoft Office - en klikt op PowerPointViewer?
Opent PowerPointViewer zich of krijgt u een melding en zo ja, welke?
 
Wat gebeurt er als u het volgende doet: Start - Alle programma's - Microsoft Office - en klikt op PowerPointViewer?
Opent PowerPointViewer zich of krijgt u een melding en zo ja, welke?

Als ik via het startmenu op pttviewer klik,dan gaat hij open,en weer weg en kom ik in een verkennerachtige omgeving,waar ik een pps kan kiezen om af te spelen.
 
Als ik via het startmenu op pttviewer klik,dan gaat hij open,en weer weg en kom ik in een verkennerachtige omgeving,waar ik een pps kan kiezen om af te spelen.

Kunt u die PowerPointViewer dan niet verwijderen vanuit "alle programma's" - Microsoft Office - PowerPointViewer?
Soms staat daar een "uninstall" bij.
 
Als ik via het startmenu op pttviewer klik,dan gaat hij open,en weer weg en kom ik in een verkennerachtige omgeving,waar ik een pps kan kiezen om af te spelen.

Zou dit niet kunnen betekenen dat pttviewer er niet meer is en dat je het bestand opent met de gewone powerpoint?
Wie powerpoint heeft, heeft de viewer niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan