E-mail Outlook

gmail gaat binnenkort met POP-3 ondersteuning stoppen:

Er is wel een verschil :

Wat is POP?
  • Post Office Protocol (POP): is een internetstandaard om e-mailberichten van een mailserver naar een e-mailclient te downloaden.

• Het is een oudere technologie, ontworpen voor een wereld met minder constante internetverbindingen, zoals inbelverbindingen.
Wat is POP3?

• POP3 (Post Office Protocol versie 3): is de derde en meest recente versie van het POP-protocol.
  • Het is de versie die tegenwoordig vrijwel universeel gebruikt wordt wanneer men spreekt over "POP" voor e-mail.

Het onderscheid of kwalificatie die jij geeft voor web-based is verwarrend en het onderscheid tussen web-based en webmail veeg je dan weer onder de mat.
Helemaal niet. Jij maakte het verwarrend door te zeggen dat het "beiden web-based" was, hetgeen gewoonweg niet klopt.
Web-based mail is mail die je uitsluitend met de browser doet, niets meer en niets minder.

lokale mail : een cliënt-software die je installeert (dus niet in de browser) en die de mails van de server opslaat in een lokaal bestand, waaruit je ze dan leest.
web-based : niet noodzakelijk in een browser, kan ook met een lokaal geinstalleerde cliënt, maar de mails worden niet lokaal opgeslagen. je leest dus vanaf een server.
Sorry maar je zit hier totaal fout.
A.) Lokale mail is mail die je lokaal afhandeld, mail via imap handel je -niet- lokaal af, die handel je op de server af. De client is lokaal maar dat maakt voor de naam niet uit.
B.) Web-based is noodzakelijk in een browser, zoek het je maar op. Dat kan niet met een lokale client want dan heet het geen web-based meer.

Live Mail, Mail en Outlook New zijn dus idd. géén webmail maar wél web-based ...
Outlook Classic, Thunderbird etc. zijn niet web-based, noch webmail, maar lokale mailtoepassingen.
Nee dat is pertinent onjuist v.w.b. Live Mail, Mail en Outlook new want dat zijn net zo goed mail clients als Thunderbird.

Overigens ik kan het weten, ik ben zelf een webhosting provider, misschien was jou dat niet bekend.
Mijn uitleg klopt perfect en is 100% accuraat.

gmail gaat binnenkort met POP-3 ondersteuning stoppen:
Onjuist!
Je hebt het verkeerd gelezen en daardoor hier iets in je aankondiging vergeten.

Gmail stopt ondersteuning voor mail uit externe accounts binnenhalen via POP3
dus ze stoppen met mail uit externe accounts binnenhalen via pop3, niet geheel met pop3.
Oftewel, als jij vanuit Gmail je mail gaat ophalen bij jou provider en outlook of weet ik waar, dan gaat dat straks niet meer middels pop3.

Gmail zelf kun je vooralsnog gewoon middels pop3 (feitelijk pop3s) blijven gebruiken.

@Black Tiger We praten duidelijk niet met dezelfde invalshoek : je hebt het over de afhandeling van de mail als 'server'... ik enkel over het gebruikte middel : cliënt of web.
Geeft uiteraard verschil in benadering. Géén verdere discussie dus : ik twijfel geenszins aan je kennis terzake.

cliënt of web.
Ik gebruikte ook client of web, maar ging alleen verder over de werking van client en web om het verschil aan te geven.
Er is geen verschil in invalshoek of benadering.

Zie mail van DDragon. Webbased = webmail = browser. Daar zijn wij (jij en ik) het oneens over. En ik kan ook fouten maken, uiteraard, maar jouw verhaal klopt gewoonweg niet ongeacht welke invalshoek of benadering je neemt.
En ik vind het dan zonde als ik zo'n mooie uitleg plaats voor de lezers en jij die dan gaat afkraken als zijnde onjuist terwijl ik daar best moeite in heb gestoken en hij ook gewoon correct is.

Natuurlijk kan ik ook fouten maken, maar ik ga er van uit dat als iemand gaat zeggen dat ik fouten maak, dat hij op zijn minst eens op internet gaat kijken naar de betekenis van zijn argumenten en of die wel kloppen.

Terug
Bovenaan