Outlook Outlook toont “Waarschuwing voor netwerk met datalimiet”

BertjeV

Steunend lid
Vip Lid
bij office 2021 krijg ik deze opmerking steeds als ik outlook opstart.
dit heeft te maken met de draadloze verbinding, outlook denkt dat daar een datalimiet is ingesteld.
ik heb wel een draadloos netwerk dit wordt niet gebruikt daar ik geen goede verbinding heb, dit staat ook niet ingesteld met datalimiet.
ik gebruik een bekabeld netwerk via TPlink en het stroomnet.
is deze vermelding uit te schakelen?
bij het starten van outlook moet ik deze waarschuwing steeds wegklikken of outlook werkt offline, en krijg ik geen mails binnen.

Ai zegt dit

AI-overzicht
De waarschuwing "Netwerk met datalimiet" in Outlook betekent dat Outlook een netwerkverbinding detecteert die als een gemeten verbinding is ingesteld. Dit kan gebeuren wanneer je een mobiele internetverbinding gebruikt of een verbinding waarbij je per hoeveelheid data betaalt. Outlook kan dan bepaalde functies beperken om kosten te besparen.
Oplossingen:

1. Uitschakelen van de waarschuwing:

Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > Status > Eigenschappen van verbinding.

Schakel de optie Gemeten verbinding uit.

2. Controleren of de verbinding als gemeten is ingesteld:

Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > Wi-Fi > Bekende netwerken beheren.

Selecteer het netwerk waarmee je verbonden bent.

Kijk of de optie Gemeten verbinding is ingeschakeld.

Schakel deze uit indien gewenst.

3. Verbinding herstellen:

Probeer de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden.

Start je apparaat opnieuw op.

4. Outlook profiel herstellen:

Ga in Outlook naar Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen.

Selecteer je account en klik op Herstellen.

Volg de instructies in de wizard en start Outlook opnieuw op.

5. Controleer op updates:

Zorg ervoor dat zowel Windows als Outlook up-to-date zijn.

6. Contacteer je provider:

Als je problemen blijft ondervinden, neem dan contact op met je internetprovider om te controleren of er geen beperkingen of problemen zijn met je verbinding, volgens Microsoft Support.

bron : https://www.google.com/search?q=Outlook+toont+“Waarschuwing+voor+netwerk+met+datalimiet”&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Nee, het komt van het netwerk, d.m.v. een melding die wordt doorgegeven aan je Outlook.
Ik gebruik hier Outlook op wel 6 PC's over één en dezelfde aansluiting op het internet... maar heb je de raadgevingen uit #2 al allemaal afgetoetst ?

Kijk dit eens na, maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn!!

Een netwerk instellen als een verbinding met datalimiet >Wi-Fi: selecteer in Instellingen de optie Netwerk & Internet > Wi-Fi >Bekende netwerken beheren > selecteer het Wi-Fi netwerk dat u hebt verbonden met > Eigenschappen en schakel vervolgens Instellen als verbinding met datalimiet in.

1754506385353.png

Terug
Bovenaan