Oude printers op Vista/7

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Wanneer je Windows Vista/7 hebt geinstalleerd en nog een printer van voor 2005/2006 hebt en deze wil gaan gebruiken heb je grote kans dat Windows je printer niet herkent (lees: geen stuurprogramma kan vinden).

Hieronder een samenvatting van de stappen die je moet doorlopen om je printer toch werkend te krijgen:

1. ga naar Configuratue > printers > Toevoegen nieuwe printer
2. kies voor de optie om op LPT1 een printer te installeren, ook al is je printer met een USB poort verbonden
3. kies de fabrikant en een modelnummer die zo dicht mogelijk die van jou printer benadert. Wellicht moet je deze procedure enkele keren uitproberen om een geschikt model te vinden.
4. installeer de driver (gaat automatisch) en ga dan naar de eigenschappen van de printer
5. wijzig de poort van LTP1 naar USB1
6. tijd om te testen of dit stuurprogramma werkt: maak een testpagina

Indien het niet gelukt is, probeer een ander model driver (stap 3)

Suc6 wivy
 
Laatst bewerkt:
Indien niets werkt en het is enkel tekst en een grafiekje dan zit je ook bijna altijd goed met een oude driver van epson, bvb de fx 80 (voor zeer oude printers en plotters).
Ik pas bovenstaande technieken reeds 5 jaar toe op een oude geimporteerde printer met nog bandpapier.
Die lint raakt maar niet versleten.
Goede tip weer Wivy
 
zeker en vast weer een waardevolle tip!!!

als ik ooit eens hardwarematig in de str*nt zit doe ik gewoon een fris wandelinkje naar Wivy. da's toch achter m'n hoek ;)
 
Ik zal een pintje of een pc'tje klaarzetten! Steeds welkom in mijn duister hol !

[EDIT]ik heb het gevoel dat we elkaar a jaren kennen nu, gezien je mijn twee grote hobbies perfect kent :p[/EDIT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan