Opgelost onleesbare tekens in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Hoe kan ik een Word-document met onleesbare tekens weer herstellen, leesbaar maken?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.png
    voorbeeld.png
    17.8 KB · Weergaven: 22
Als dat een Word bestand is, ziet dat er niet goed uit. Laten we zeggen totaal verloren. Je kan van een appel geen peer maken.
Ik vermoed dat dit bestand eerder van een corupte disk komt.
 
Er staat bovenaan de afbeelding: Bestandsconversie - Originele repertoire Big Smile

Heeft u een bepaald bestand geconverteerd en is dit dan het resultaat in Word ?

Wat is de extentie van het originele bestand en met welk programma is dit gemaakt ?
 
Nee, het is indertijd gemaakt met Word. Geen conversie. De originele extensie is dus .doc of .docx. Mijn Word heeft een compatibiliteitsondersteuning 2007die altijd uitstekend werkt, ook voor mijn dagelijkse werk, met extensie .docx als resultaat.
 
Hier staan wat dingen om te proberen, maar ik vrees dat dit bestand tot verloren beschouwd moet worden.

Problemen met beschadigde Word-documenten oplossen | Microsoft Docs
Het is indertijd een gewoon Word-document geweest maar dat bestaat nu uit onverklaarbare tekens. Ik heb enkele methoden uit je link geprobeerd, maar dat was geen succes. Ten slotte geopend met Kladblok en dan krijg je dit:

r
* " r
4 ~ ~r
i n d e x . b i n 2 Ò Ò r
w m u f . s t t : Ë® ®Ër
w m u f 0 0 0 3 . d a t : P P‡ ‡r
w m u f 0 0 1 4 . d a t : þ† †þr
w m u f 0 0 1 5 . d a t : ² ²’þ þ’r
w m u f 0 0 1 6 . d a t wmuf0003.dat†ÝK2 Ì–*øÉ-6j$G´™ÉO ¡³ü’„@Þ›ír'¥þºæâgA8ºÏè$•Ðò_€NâG wmuf0014.dat†Ž2 +(µšÙôF”eÏNh¬ ‡i¼ê%´C~wAš£œ³lT«4mÊé2~z©Ã¸"G wmuf0015.dat†~2 B9rž¿àÀæ2Q÷ÐÝq óÍGÉÿG€.ãóá>?KYM
ÊÎÁlÔ**éPÿöCåG wmuf0016.datƒý2 9ˆzùlWASÿ¢}Õí Pí~R‘°S§øGá)›Å!V3.,;MV#¨èå/9A wmuf.stt2 _ßGœg$Á£0ÇAzò—6ï –z.…éÆD šVóSNÐÝ•Ö«¯2ŒÏ¬&E<ÅÈ¥ SQZE Xû ³® HÜ)¦ÿÃõúÿöñH±³¹³ÿÑÿß×ìÒƒ†€Šæõ÷ñÇì²³ïê°ü•öÿìüÿþôþ†!ø2EâP¥øSƒøø#ÆÒ0ÿþôþøëøêŸþÿ´²×™ÙžØßÝÐÜÃ÷Ýß³òÔžÞ×ÀòÿÀžû
ÊËÉòÿÊžÙÐËòýÄüÿ‚€ƒÉɃïÞœƒ‚‡œPø‚œ‚â7ú™ÓÕžÅÁÐÅÿÝìÅÅÒòÿÉžßÀ›ø 7ì©ÊÉ×òÿÖÖÝÂÈø
ŽaÊÄqø
ÙÕÖòÿÐGØÞîžøÔÙòÿ+ßÑØòÿØïžÇÝGþòÑžÔÊfø Ú÷~žÆÃÅÖø
ÙÇÕòÿמÁÀÇÿ?òýÝÐÚÇÊÁÆœÄÞÚüÿóßÆ×ÖÀœÇÖËÇœ×ÚþÕÕœÖÝÔêÖœÒÃڜ‡‚ ûöØÀÖÁÅýñ‚‹ÆÀÐëÁžÁ;ÛË»?ø ÑßÔòÿÛž4ø½Ûø
Ñ”òÿËžÕBpÇ#ø ºÊ“Mø
ÝÊ<ø ÕžÀÛõòþÜžÅx"1ø
ÑÙßÏð
ÛÚmð ö
‚ÙØÝð Êž×ßð ÔûÒ‚ÜÑòÿÇžÂÃëödžÞÏð fÔÝm𠬆ÂÑð ÉfÅžø .Ǿ°Ð‰ð ߞˬø JÐÉ ¾ð ‚»Xø ÅžÖаîöð <ÞÁžø ÷ƒðÕ†…Á‰ø ×¥ØÁCø Õ¹ÞÖÝ•KnóÙß°ÁŠð ÀžÜuè
ÆMÐð
{7ў»è ÙØž¼àÞž¼àÊ#¼à
Ù~qø Õ‚1ÛàäÛàßžÛà‚ ºÛàÖÛàºÛàäÛàfÛçÙÖÿ¯Ê‚OáÞÒœÀÐÔœ¢`‡Tä‡Äà‡ÄàÇ0¸•Äà
Ô•Äà
Æž`ðÄàºÄàÁA-ð ÁÛnžèÑžèÝ‚è
Ôäè éfþÑÆÉÉß0=|ÚÉCÃœÚÂ;Ô|áÚâÝúÙ@ƒÃ25ÁʳàVäà
¥äàÀžäàÅáQø T‰äàQäàÝÑýö‡áÙ€ý‚ýƒœ4ÅÒÚÇÛv‡Ê×î,Íà
HÍàžÍàÇ.žÍàÔžÍà•Íà¾üOÍà
ÙÒÀÞœÙÅÆسÃÕÚÕïÑÁüÚrðHÞ{Ë¥ªà
ÀÐÿÒÁßÖÇÇÒÝ×ÀÒœìîüÒÆ’âËž’àО’àÑþcž’çØÖÞÜžÇÖÔôœX
 
Dit is geen tekst maar geëncrypteerde source code. Kan je buiten het programma niets mee aanvangen én als het programma in kwestie het bestand niet meer herkent als dusdanig is er bitter weinig hoop.
 
Dan kun je nog 1 ding proberen anders weet ik het verder niet.

Open Word en dan via Bestand naar Openen.
Navigeer via Bladeren dan naar uw wordbestandje en kies dan net bven de Openen en Annuleren knop voor "Tekst uit willekeurig bestand herstellen"
 
Via een privébericht heb ik een bericht bestemd voor dit topic ontvangen van ons lid Merel.

Hierbij post ik z'n reactie.
===========================================================================================
Beste, ik heb dat al méérdere keren meegemaakt en telkens bestanden kunnen redden !
Die 'oude' zogezegde 'corrupte' Word documenten heb ik het verleden meteen kunnen lezen via een Life CD van Ubuntu. (destijds had ik dat Ubuntu ook geïnstalleerd en ging dat ook heel snel).

Openen en Opslaan als... (ODT als ik mij goed herinner) of tegenwoordig mss meteen als een DOC of DOCX) .

Daarom ook razend op M$, die bestanden uit eigen nest corrupt verklaart, terwijl ze perfect te openen waren EN direct leesbaar met opensource CD. Om dat jullie te snel zijn om elke zogezegde niet opgeloste topic te sluiten kan ik dat niet meer melden. Trouwens mogelijk had ik dat reeds gemeld hier op het forum.

U kan het trucje aan uw collega's melden en wellicht valt dat ook mee zoals het voor mij telkens goed werkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan