Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn kleinzoon heeft een mini-sd kaartje dat onleesbaar geworden is. Graag zou hij zijn muziek die er op stond zoveel mogelijk terug hebben.
Ik weet dat er daarvoor soft bestaat maar vind niet zo gauw welke die goed is zonder het kaartje te beschrijven.
Het kaartje wordt herkend maar er kan niet gelezen worden. Denk dat na een format het kaartje terug bruikbaar is. Maar dan is alles die er op stond verloren.
Hij kwam met de vraag om te recupereren natuurlijk bij mij uit. Graag zou ik hem dat plezier doen maar ben de soft die ik had uit het oog verloren.
Icare card recovery ziet het kaartje niet.
In schijfbeheer wordt het kaartje ook niet gezien. Pc zoekt maar geeft niets.
Als ik rechts aanstip, krijg ik de mogelijkheid om te formatteren. Maar ik vrees of een format wel zou doorgaan gezien schijfbeheer het kaartje niet ziet
 
Soms is het adaptertje waar je deze mini SD kaart in stopt defect en ligt het probleem niet aan het kaartje.

Als je het hebt, zou ik eerst eens een andere adapter proberen.
 
Soms is het adaptertje waar je deze mini SD kaart in stopt defect en ligt het probleem niet aan het kaartje.

Als je het hebt, zou ik eerst eens een andere adapter proberen.

Reeds met 3 adapters geprobeerd. Eerst wisselen van SD houder. Dan in een USB met rechtstreeks een Mini-SD ingang.
Kaartje wordt niet gezien. De adapter wel maar het kaartje niet.
 
Kaartje is volledig naar de Filistijnen. Geen enkel program hier aanbevolen ziet het kaartje. Ook niet in schijfbeheer.
Denk dat ik er niet veel poer meer zal op verschieten. Muziek is altijd terug te vinden en een nieuw kaartje kan hij van mij krijgen.
Jammer maar niet onoverkomelijk.
Toch bedankt aan allen voor de hulp.
 
Vaak zit zo'n mini kaartje niet helemaal goed vast in het slotje van bijvoorbeeld een telefoon o.i.d.
Als zo'n kaartje toevallig met een schrijf bewerking bezig is en het maakt op dat moment geen goed kontakt, kan het gebeuren dat deze beschadigd raakt. Geen enkele recovery software kan dit herstellen.
Een format is dan de enige oplossing en daarna is hij meestal weer bruikbaar. Maar zorg dan wel dat het kaartje stevig vast zit. Soms moet je een stukje tape gebruiken om het kaartje wat dikker te maken zodat deze vast klemt.

Doe je dit niet dan kan hetzelfde gebeuren met een nieuw kaartje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan