Beeld omzetten van HD naar avi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo forum.
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een film 80 GB deze heeft subs en speelt ook af op mijn pc.
Nu is dat voor een monitor groot beeld dus ik wil dit naar een kleiner avi bestand omzetten.
Wat ik ook probeer ik krijg de subs niet mee.
Ofwel er is geen optie (geen subs aanwezig) OF ik kan kiezen uit alle andere talen maar niet de NL subs.
Ik probeerde online converter, Wondershare uni converter, Freemake video converter, ConvertX2video lukt niet ConvertX2DVD ook niet. AVS doet het ook niet.
Waarom kun je het bestand wel zo afspelen met de NL sus maar ontbreekt die optie bij conversies??
Iemand een idee hoe ik dit moet doen ?
 
Dat gaat mij te ver. Hoe check ik dat ???
een ondertitelbestand opslaan in UTF-8 formaat.
UTF-8 is een standaard die definieert hoe karakters gecodeerd moeten worden in een stroom van bytes. De standaard zorgt ervoor dat iedere partij de karakters op dezelfde manier uit kan lezen. Doordat de letters uit het Latijnse alfabet slechts 1 byte in beslag nemen, is UTF-8 voor westerse talen compacter dan het eenvoudigere UTF-16.

Hoe doe je dat?
bestand openen met notepad ++
en dan bij tekenset zie je de opmaak
 
Daar zit hem de vraag hoezo wel aafspelen maar niet meenemen met converteren
Wat is het bronbestand? BD? Download? Rip?
Wat gebruik je om te converteren? (HW + software?)
Welke software gebruik je om af te spelen?

Ondertitels worden niet geconverteerd maar ingebakken.
Wrs zal je die optie ergens moeten kiezen (embed subtitles).
Zie er eigenlijk het nut niet van in, zelfde naam als film geven en wordt dan toch ook afgespeeld?
Wil je een andere taal, gewoon erbij zetten.
Is bv de NL versie ingebakken kan je die niet uitzetten en zal die altijd zichtbaar blijven, storend...
 
Laatst bewerkt:
@Viedeofant De verwarring hoger op is omdat je refereert naar een bestandsgrootte terwijl dat eigenlijk enkel een gevolg is van je echte vraag : nl. je wil een resolutie van 2160 x ... (inderdaad erg groot voor klein schermpje) naar een meer handelbare 1920 x 1080 resolutie gaan. (1920 x 780 bestaat niet !)

Dat is nog vrij groot maar wel Full HD. De verkleining van het bestand zal daar gewoon een logisch gevolg van zijn ....

zie : https://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_(digitale_beeldverwerking)
 
Zie ook zoals aangegeven door Wivy #7

Betreft die ondertitels van #15, Als je met MKVToolnix de ondertitels niet kunt halen, moet je terugvallen op andere externe titels. Als die er niet zijn, dan ben je er geweest.
 
Heb ook wel eens een film om moeten zetten waarbij het met mijn scala aan videobewerkingsprogramma's en converters met geen mogelijkheid lukte de ondertiteling mee te krijgen.

Dan maar via een screenrecorder. Gewoon de film met ondertiteling afspelen op de pc en dan het beeld opnemen inclusief de ondertiteling.
Daar heb je hele goede betaalde software voor maar dit kan ook gratis met een app uit de Microsoft store. Met weinig mogelijkheden, maar het doet wat het doen moet.

Links zie je een gestippeld vierkantje met een plus teken. Hiermee moet je dus het gebied selecteren wat je op wilt nemen.
En de grote rode ronde knop is voor de opname. De vierkante knop is om te stoppen als de film helemaal tot het eind hebt opgenomen.
Het envelopje is de map waar het bestand staat opgeslagen.
 
Welkom terug. Blij terug van U te horen.
Terug zal ik nooit meer komen. Het lijkt me helemaal niet leuk meer hier en een hobby moet leuk zijn.
Pctuts lijkt tevens overgenomen door 1 persoon en dat had ik nooit voor ogen dat zoiets zou kunnen gebeuren. Ik heb er altijd voor gestreden dat we een team zouden zijn en elkaar ook soms live zagen.

Dus zo af en toe, zoals nu als ik tijdelijk even wat meer tijd heb, wil ik nog wel eens hier naar mijn oude forum gaan.
That's it.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan