Beeld Omzetten naar HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een film met resolutie 3840X2176. 11.6GB groot. Speelt perfect af met ondertitels op mijn pc.
Dit gaat niet op mijn huistv. Die is maar Full HD..
Die probeer ik om te zetten, maar dat lukt me niet. ConvertX2video lukt niet ConvertX2DVD ook niet. AVS doet het ook niet.
Welke soft, liefst gratis, kan dat wel?
Liefst in tijd minder dan een paar uur. ConvertX .... doet er meer als 7 uur over en dan speelt de omgezette film niet meer af op mijn tv.
Graag hulp.
 
Als je een android tv hebt, wat ik in deze post niet kan afleiden, download VLC player naar je tv en het zal wel werken.
Werkt alleen op Android TV's, voorbeeld niet op een LG tv heeft zijn eigen OS.
Wat Mik hier boven in het postje aangeeft, VLC kan perfect overweg met H265.
dIk heb inderdaad een LG TV. Maar ik twijfel er heel sterk aan dat als je die hogere resolutie hebt dat die dan vanzelf bij Android omgezet word.
 
Beste Mik,
Als je geen Android TV hebt kan je VLC niet gebruiken, moest dit kunnen zou je zelfs niets moeten converteren.
Als je een android phone hebt kan je via wat Patrick.S aangeeft, via je phone (met VLC) streamen naar Chrome cast en afspelen op je LG Tv.
Dus filmple op je android phone zetten en via chromecast verbinden naar je LG tv.
 
Nog eventjes HandBrake geprobeerd om te zetten naar MP4. Fim omzetten, geen probleem. Ondertitels worden in dit formaat niet meegenomen.
ondertitels.jpg
 
Waarom gebruik je geen Chromecast? ik kan er alles mee afspelen
En van op uw pc met Google Chrome cast naar uw tv

Lijkt mij sterk dat dat zou werken.
 
Waarom gebruik je geen Chromecast? ik kan er alles mee afspelen


Lijkt mij sterk dat dat zou werken.
Ik zie films via een extern schijfje. Waarom pc laten werken om te casten naar tv?????? Schijfje inpluggen en spelen.
 
met Google Chrome cast hoef je niet meer om te zetten of te knoeien met kabels of .....

1708803925852.png


en je kies scherm casten , alles wat je uw pc open zie je op uw tv

1708803992902.png


BS player neem ondertitel mee bij afspelen , waar schijnlijk zijn er nog ander media player ,die dit ook doen
 
Nog eventjes HandBrake geprobeerd om te zetten naar MP4. Fim omzetten, geen probleem. Ondertitels worden in dit formaat niet meegenomen.
ondertitels.jpg

Houd me niet echt met video, omzetten, rippen e.d. bezig maar...
MKV is een container waar je van alles kan instoppen. Ipv van een apart bestand zoals film.mp4 + fllm.srt wordt dat samen in die MKV container gezet zoals bv een zip bestand.

Vraag me niet wat je allemaal met MKVToolNix kan doen maar het kan bv een ondertitelbstand uit de MKV halen.
Dat bestand in dezelfde map met dezelfde naam als het mp4 betand en je zou ondertiteling moeten hebben als je speler het aankan.

Heb nu net wel een 4K TV maar tot een week of 3 terug was het nog een standaard full HD 1080p + nVidia Shield Tv Pro.
X265/HEVC 4K films of series vanaf USB stick of HDD afspelen doe ik via Kodi , slikt alles, gaf/geeft ook 4K bestanden weer op een 1080p. (Uiteraard dan ook op slechts 1080p).
Chromecast is ok maar doet enkel casten of WIFI streamen ?

Een (goedkoop) streamertje dat x265/HEVC hardware ondersteuning doet, kan ook via USB sticks, HDD, wifi of netwerkkabel etc afspelen.
Vind ik interessanter/flexibeler dan een Chromecast. (Ik kan bv ook naar mijn nVidia Shield casten maar gebruik ik nooit)
Bij veel TV's bv stopt op een bepaald moment de software ondersteuning en kan je nieuwere dingen vaak niet meer afspelen.
Met een streamertje heb je dat probleem meestal niet. Meestal een kwestie van Kodi updaten (kan automatisch) en het werkt weer.
 
Ik speel geregeld met mkvtoolnix en Makemkv . Zijn beide prima programma's om films naar je keuze aan te passen.
Met Wondershare UniConverter 15.x past ik de grootte v/d films zodat ze lekker compact blijven en toch uitstekende beeldkwaliteit hebben.

Om te streamen naar tv gebruik ik tegenwoordig Conceiva Mezzmo. Vroeger deed ik met een Dune HD TV-303D. (deze ligt nu te verstoffen)
Mett https://translate-subtitles.com/ kan je heel snel engelse vertaling omzetten naar nederlands
 
H265 is dan ook een grotere resolutie dan Full-HD. Denk dus maar aan 4K. En dat is te groot voor dergelijke tv.
Verklaar? H265 heeft een andere compressiegraad dan huidige MK4

Wiki zegt:
H265 is een nieuwere, slimmere compressietechniek die ongeveer de helft van de hoeveelheid data nodig heeft als H. 264 om een gelijkwaardige beeldkwaliteit op te leveren, of bij gelijke hoeveelheid data een betere kwaliteit levert.
 
H265 en H264 zijn coderingsformaten. Dit staat los van 'resolutie' en heeft bijgevolg niets te maken met HD of Full-HD.
H264 is een oudere format dan H265 en bijgevolg heeft die een bredere ondersteuning op tal van apparaten. Meestal wordt deze mbv hardware gedecodeerd, maw ... geen H265 decoder aanwezig... geen H265 encoded film toepasbaar. Daarom dat een H265 film op veel smart TV's niet kan vertaald worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan