Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een miserie.... Het toetsenbord van mijn laptop is kapot, verschillende toetsen werken niet meer. Nu heb ik een extern keyboard er aan gehangen en dat werkt wel. Alleen oorspronkelijk is mijn laptop een AZERTY en mijn extern bord is een QWERTY maar dat reageert als een azerty bord en ik krijg het niet gefikst. I, de goede oude tijd van Windows XP was dat voor mij duidelijk maar in Vista kan ik het niet terug vinden.
Ik had dus graag gehad dat mijn twee toetsenborden beiden werken. Het bord van mijn laptop als AZERTY en mijn extern bord als QWERTY. Wie kan mij helpen?

Joke
 
Een defect toetsenbord heeft meestal een oorzaak.

Je drukt een toets in en dit geeft een binair getal waardoor de er een opdracht naar de rest van de electronica gaat.

Gebeurd dit niet dan zal dit signaal door een slecht kontakt niet gemaakt worden, waardoor er geen opdracht richting de elektronika gaat.

Ziets kan zelfs met een nieuwe laptop gebeuren waar bijvoorbeeld een glas cola in het toetsenbord in gekomen.
Vuil en stof kunnen de oorzaak zijn van slechte kontakten. Onder een toetsenbord bevinden zich schakelaars die een bepaalde matrix kombinatie moeten schakelen.
Als door vuil deze kombinatie niet gemaakt wordt zal er niets gebeuren.
 
Het is nog altijd een dikke miserie.
Eerst en vooral bedankt voor de talrijke reactie. Toch nog even verduidelijken. Het gaat over een laptop Toshiba Satellite P200-19C met keyboard K000050700. Dit is defect, meerdere toetsen werken niet meer.
Nu heb ik een extern keyboard gevonden met een USB aansluiting, de laptop heeft geen P/2 aansluiting, maar dit is een QWERTY bord en mijn laptop is een AZERTY. Een van de voorstellen was om als taal bij het toetsenbord te kiezen voor BELGISCH komma en dan omschakelen met Alt-Shift maar dat is niet de goed toetsenbord indeling: het blijft AZERTY. Het omschakelen lukt wel want de ene keer is het digitaal teken een punt of een komma maar het blijft AZERTY en zou QWERTY moeten worden.

Op mijn usb keyboard zit een label met tekst: SWEEX MULTIMEDIA KEYBOARD USB BLACK BE KB060BE

Graag verdere hulp.
 
Ik denk dat het opgelost is met als instelling Frans(belgië). Het klopt natuurlijk dat US en Nederland QWERTY zijn maar dam kloppen de andere toetsen niet meer zoals /.,m en andere specisle toetsen.

Iedereen nog eens bedankt voor de hulp.
Joke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan