Windows 10 Offline werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enige tijd bestaat de mogelijkheid om z.g. "Offline" te werken. Zelf heb ik een Nas (WDMycloud), waarop ik op een veilige manier bestanden opsla. Ik heb de mogelijkheid om vanaf de Nas Offline te werken en dat wil ik ook gaan doen, maar ik begrijp niet hoe dit kan, m.a.w. wat gebeurt er dan met de opgeslagen bestanden op mijn Nas, worden die verplaatst naar elders of zo.
Wie kan mij uitleggen wat er dan gebeurt, wanneer ik Offline ga werken. Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Waarschijnlijk bedoeld u met Offline werken het werken zonder internetverbinding.
De NAS zal in uw netwerk staan dus is deze lokaal te benaderen op z'n ip adres. ( zonder internet dus en gewoon via de router)
Elke pc o.i.d. die in hetzelfde lokale netwerk zit zou deze NAS dan moeten kunnen benaderen. Soms moet je daar een bepaalde app voor installeren als je hem met een tablet of smartphone wilt benaderen. Zoiets verschilt per fabrikant.

Onnline zou de NAS met de juiste instellingen in de router via een ander netwerk zoals op het werk of ergens onderweg te benaderen moeten zijn. Meestal zal je dan ook een DNS dienst moeten hebben i.v.m. het wisselend IP adres van de provider. ASUS biedt deze dienst gratis aan voor z’n routers, misschien andere fabrikanten ook ??
 
Onnline zou de NAS met de juiste instellingen in de router via een ander netwerk zoals op het werk of ergens onderweg te benaderen moeten zijn. Meestal zal je dan ook een DNS dienst moeten hebben i.v.m. het wisselend IP adres van de provider. ASUS biedt deze dienst gratis aan voor z’n routers, misschien andere fabrikanten ook ??
Synology biedt deze dienst ook gratis aan en is super betrouwbaar... is een DNS voor je NAS. Als dat het enige is dat je op je local network van buitenuit wil benaderen (en dat is meestal zo, want de PC's en zo staan vaak af...) dan kan je altijd best opteren voor een DDNS op je NAS en géén op je router ! Biedt je producent van je NAS dit niet aan, dan moet/kan je terugvallen op de aanbieding van de routerproducent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan