Windows 10 Office Pro Plus 2010 start even na opstart Windows 10 automatisch op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Office Pro Plus 2010 start even na het opstarten Windows 10 Pro 64 bit automatisch op, dit gebeurt sinds enige tijd. Mijn pc is voorzien van de laatste updates en weet even niet dit te verhelpen vandaar de gestelde vraag, om na een van de drie herstelpunt terug te gaan wat ikzelf heb aangemaakt heeft geen zin daar het probleem toen ook al aanwezig was. We zijn er van uitgegaan dat het misschien aan een update van Windows 10 zou liggen maar helaas na enige updates te hebben gekregen heeft niet geleid tot een oplossing.
 
volg nr. 13 van @Skippy, als het daar niet staat kijk dan ook eens in Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\
Al dat gedoe met virusscanners of malwarezoekers etc... is nutteloos want Word is uiteraard géén malware - de enige aanleiding om het op te starten als Windows start is dat er ergens een commando in je systeem geslopen is omdat te doen : zaak is van het te vinden uiteraard.
Ik ga er van uit dat Obelix zich niet als standaard gebruiker aanmeld bij Windows. Maar dit zou inderdaad ook kunnen ja en de oplossing geven. Had ik even niet aan gedacht.
Ander gewoon deze doen met gebruikersnaam: %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\

Staat daar niets naar een office link, dan zal het ergens heel diep in het register moeten staan en dat wordt lastig om te vinden.
Mailware of een andere vorm van besmetting is volgens mij geheel uitgesloten.
 
Hallo allemaal, ben tot de ontdekking gekomen als ik Office heb gebruik wat vaak gebeurt dat bij een op/herstart de Office opent direct nadat Windows is opgestart. Alle tips heb ik nagelopen maar helaas nog geen oplossing. Het probleem geeft je het idee als of Office niet goed is afgesloten en bij een herstart weer actief word, we hebben net nog een Kwaliteitsupdate update ontvangen de (KB4497165) het OS is de Versie 1909: (Build van besturingssysteem: 18363.836)
 
Het probleem geeft je het idee als of Office niet goed is afgesloten en bij een herstart weer actief word
Als je Word niet eerst netjes afsluit, maar gewoon de computer uitzet, dan zal Word de volgende dag weer openen, nadat je de computer hebt aangezet. Dat is standaard gedrag van Windows 10. Misschien sluit jij Word wél zelf netjes af voordat je de computer uitzet, maar blijft er toch iets actief. Dat vermoed jij zelf toch?

Probeer het volgende eens:
Klik op Start
Klik op Instellingen
Klik op Accounts
Klik in de linker kolom op Aanmeldingsopties.
Scrol in het rechter paneel naar beneden en zet het vinkje dat staat onder "Na een update of herstart de configuratie van mijn apparaat automatisch voltooien en mijn apps opnieuw openen op basis van mijn aanmeldingsgegevens" op Uit.

Met een illustratie erbij:
shampoo_Snap_2020.05.24_12h38m02s_002_Instellingen.png
 
Ik ga er van uit dat Obelix zich niet als standaard gebruiker aanmeld bij Windows. Maar dit zou inderdaad ook kunnen ja en de oplossing geven. Had ik even niet aan gedacht.
Schat je even verkeerd in : de shortcuts in die Default worden ALTIJD mee genomen door elke andere user ... Je krijgt bij manier van spreken de optelsom te zien van beide.
 
Wat de een als voordeel ziet, zal de ander als nadeel zien.
Sommige mensen hebben het geduld niet om eerst alle programma’s af te sluiten, voordat ze hun pc uitzetten. Als zij dan de volgende dag hun computer aanzetten, dan zullen automatisch dezelfde programma’s weer openen, die de dag daarvoor nog open stonden. De een zal dat prima vinden, terwijl een ander dat juist niet fijn vindt.

Als jij liever met een schone lei begint, wanneer je de computer aanzet, dan moet je het schuifje op Uit zetten.
Maar als jij het wel prettig vindt als programma’s die nog open stonden, toen jij de pc afsloot, automatisch opnieuw openen, dan laat jij dat schuifje op Aan staan. Stel dat de dag daarvoor je browser nog openstond, dan zal die weer geopend worden met dezelfde tabbladen open. Je kunt dan verder gaan waar je gebleven was. Het schuifje op Aan is de standaardinstelling van Windows 10.

Het schuifje op Aan of Uit zetten is dus niet schadelijk. De keuze is aan jou. Het is maar net wat jij prettig vindt.
 
Wat de een als voordeel ziet, zal de ander als nadeel zien.
Sommige mensen hebben het geduld niet om eerst alle programma’s af te sluiten, voordat ze hun pc uitzetten. Als zij dan de volgende dag hun computer aanzetten, dan zullen automatisch dezelfde programma’s weer openen, die de dag daarvoor nog open stonden. De een zal dat prima vinden, terwijl een ander dat juist niet fijn vindt.

Als jij liever met een schone lei begint, wanneer je de computer aanzet, dan moet je het schuifje op Uit zetten.
Maar als jij het wel prettig vindt als programma’s die nog open stonden, toen jij de pc afsloot, automatisch opnieuw openen, dan laat jij dat schuifje op Aan staan. Stel dat de dag daarvoor je browser nog openstond, dan zal die weer geopend worden met dezelfde tabbladen open. Je kunt dan verder gaan waar je gebleven was. Het schuifje op Aan is de standaardinstelling van Windows 10.

Het schuifje op Aan of Uit zetten is dus niet schadelijk. De keuze is aan jou. Het is maar net wat jij prettig vindt.
[/QUO

Bedankt voor de goede tekst en uitleg die gaan we uitvoeren en bewaren en zal jullie daarna berichten of het probleem dan is opgelost.
 
Beste forumleden, na alle tips te hebben doorgenomen en uitgevoerd blijft het probleem aanwezig het is hardnekkig maar ik geef het nog niet op, ik zal het nog anders vertellen op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem het dat is al helemaal vreemd. Omdat ik alleen gebruiker ben in huis van mijn pc werk ik met een "Lokaal"account en dat wil ik ook zo houden ik hoef niet te delen via andere apparaten vandaar deze keuze en maak geen gebruik van One Drive, Cloud enz..enz..
 
porrelaar , moet wel nog even vermelden dat deze tip #19 wel help dat "WORD"niet meer opstart maar dat ik het minder prettig vind dat na een update deze niet meer automatisch word geconfigureerd vandaar dat ik het schuifje weer heb aangezet met het gevolgd dat WORD weer opstart na Windows.
 
PhillipV,
Ik heb ook geen idee maar ik heb net de nieuwe update van Windows 10 de versie 2004 build: 19042.264 binnen gekregen en op mijn privé laptop en daar heb ik office 2916 opstaan daar zijn geen problemen op. Ik hoop deze ook snel op mijn desktop binnen te krijgen je weet maar nooit wat dit gaat verbeteren misschien dat het 'WORD' probleem automatisch word opgelost je weet maar nooit met MS even afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan