Nooit meer tanken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch is het wel wennen hoor met die Hybride auto's als je een fietser bent.

Ten eerste moet ik eerst even iets vermelden. Ik werk ergens midden in een stad waar het betaald parkeren is. Dicht in de buurt is een parkeergarage waar ik met mijn bestelbus net niet in pas. ( te hoog ) In de directe omgeving is zelden een betaalde parkeerplaats te vinden omdat mijn dagelijkse werkzaamheden meestal op uren begint als andere bedrijven al enkele uren geopend zijn.
Daarom heb ik een fiets in mijn bestelbus en parkeer mijn auto gratis net buiten het centrum en fiets dan het laatste stukje naar mijn werk. Dit heeft als voordeel dat ik geen parkeergeld hoef te betalen en als tweede voordeel dat ik niet iedere dag een heel eind moet te lopen. Mijn ideale oplossing dus.

Vanavond na mijn werk gebeurde het me weer. Zo'n geruisloze Hybride auto waar ik me een ongeluk van schrok in het donker. Die dingen hoor je bijna niet aankomen in een stad met veel geluiden op de achtergrond.
 
Dat was dan een onbeleefde bestuurder.
Noteer dat dure dikke auto's ook geen lawaai maken.
W
 
Ik weet het niet, misschien was de bestuurder heel erg aardig, maar z'n voertuig maakte mij een beetje bang in het donker.
 
Ik weet het niet, misschien was de bestuurder heel erg aardig, maar z'n voertuig maakte mij een beetje bang in het donker.

Als ik op weg ben weet ik dat ik weinig motorgeluid produceer. Maar al eens rondgekeken hoeveel fietsers hun oortjes loeihard ophebben. Zelfs een zware camion kunnen ze niet horen.
Trouwens de wielerterroristen produceren ook geen lawaai en zijn minstens even gevaarlijk.
Misschien is het wel omdat er door al dat ander verkeer teveel lawaai is dat we niet opgemerkt worden. Het is een geluid dat we nog niet gewoon zijn.
 
Wat volgt is geplaatst op diverse sites, zoals de Prius Fora, Facebook en andere. Meteen ook een verwijzing naar onze site...
IK BEN ZONDER PROBLEMEN DOOR DE AUTOKEURING GEKOMEN. .!
Geen vragen over de blauwe stekker, de nieuwe blauwe achterveren, de blinkende schroeven onder de auto (die de accubak vastzet) en bovendien twee verschillende gravures van achterbanden (ten gevolge van een ongeluk in Frankrijk waarbij de twee laterale banden vervangen moesten worden. - Dit is een verhaal op zich).

Meer informatie over mijn kit (ondertussen 8000 km mee gereden en de technische controle voorbij) niet wil onthouden, kan je er alles over te weten komen op: Pctuts Helpforum > praattutje > elektrische voertuigen en “ NOOIT MEER TANKEN *.pdf via Google (gewoon intypen) , ook op Facebook: https://www.facebook.com/walter.waes mijn Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/cbfr9gbmu5wwuds/1wxg6R8Htp en op de Franse Prius Touring club: Kit plug-in 10 et 15 kWh aux Pays-Bas - Page 17 - Forum Prius Touring Club tot 22.

Met vriendelijke groeten van een uiterst tevreden gebruiker van de nieuwe kit met 2040 batterijtjes van het 18650 type en slechts 85 kg zwaar voor toch 16.5 kWh.

Walter
 
Laatst bewerkt:
Mooi zo ! (y)

Ik las in de PDF over een test van de Panasonic 18650 cellen tijdens een rit naar Kroatië in een Prius met 400.000 km, is dat die van jou ? Respectabele kilometerstand !

twee verschillende gravures van achterbanden (ten gevolge van een ongeluk in Frankrijk waarbij de twee laterale banden vervangen moesten worden. - Dit is een verhaal op zich).

Uit deze info meen ik te mogen begrijpen dat dat geen probleem is wanneer het merk, de afmetingen, de snelheidsindex en de loadindex hetzelfde zijn.
 
De 400.000 km Prius is niet van mij, maar van Nico. Die is eigenlijk speciaal gekocht om de kit te testen vooraleer hij ingebouwd werd.
In jouw document staat het er inderdaad ook zo en ik moet zeggen dat hij nochtans zéér aandachtig de zijkant van de banden heeft genoteerd.
Toch een opluchting als ik er door was..!
mvg | WW
 
Kijk, met de Torque-app kan ik via bluetooth het BMS (Battery Management System) aansturen en ook bijna alle parameters aflezen, zoals koelwatertemperatuur, reeele snelheid en alle accu-parameters. Dat kan, omdat dit alles via de diagnose plug gebeurt. Natuurlijk is dat pure nieuwsgierigheid en heeft weinig met noodzaak te doen.
Voor een gewoon gebruik kan het volstaan een schakelaatje met drie standen te installeren. Dan is bedrading nodig.
Gtn / WW
 
Weet het ook niet meer. Op een vraag van Mik dacht ik. Op mijn GSM is het overzicht niet zo goed... Ik zit hier in mijn bompa-zetel wat YouTube filmpjes te zien terwijl mijn vrouw naar een draak van een film kijkt.

WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan