Windows 10 na bsod geen opstart meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachten,

op mijn desktop heb een paar keer een BSOD scherm gehad (critical_process_died) . zowat vanalles geprobeerd wat men op het internet adviseert echter geen oplossing.
nu heb ik mijn schijf uitgebouwd en aan een andere PC gehangen teneinde een backup van mijn documenten veilig te stellen.

Denk dat er enkel een nieuwe installatie zal mogelijk zijn echter mijn Win10 is een gratis upgrade van Win7 en heb zodoende geen key meer (hetzelfde geldt voor office). Voor een upgrade waarbij hij de sleutel overneemt moet men exact weten welke Win10 versie men draaien heeft (en dat weet ik ook niet meer, stommerik die ben...)
Mijn vraag : hoe kan ik op die HDD die nu aan een andere PC hangt de licenties van WIN10 en office terugvinden?

alvast bedankt voor jullie input.

Ben
 
@Qtex : printscreen in bijlage
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo_20200922221349.jpg
    CrystalDiskInfo_20200922221349.jpg
    110.8 KB · Weergaven: 70
zoals ik het vermoede ... je schijf bevat beschadigde sektoren die zelfs niet meer hersteld kunnen worden ..je krijgt de raad uit te kijken naar een andere schijf wacht daar niet te lang mee .. tevens geef ik je het advies om een verse Windows op de nieuwe schijf te installeren en niet deze Windows van deze beschadigde schijf te immigreren of te klonen naar de nieuwe schijf .. doe je dit vervolgens wel bestaat de kans dat je de beschadigde sektoren mee neemt naar de nieuwe schijf ..
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Hi Qtex,

zijn dit die gele bolletjes? Dacht dat schijfherstel ervoor zorgde dat de slechte stukken niet meer gebruikt werden maar de rest nog wel. Ga er zowiezo mee akkoord dat de schijf moet vernieuwd worden. Zal eens uitkijken waar deze het interessants zijn. Zal wellicht een kleine SSD (voor besturingssysteem) met een grote klassieke 2.5 " zijn .
 
schijfherstel kan hier niets aan verhelpen ... de niet meer te gebruiken sektoren worden inderdaad uitgesloten maar besef goed dat hoe meer sektoren uitgesloten worden hoe moeilijker het word om er data vanaf te halen of dat een bepaalt stuk op de schijf gewoon weg niet meer te lezen is ..
 
Hallo Ben,

Qtex heeft gelijk, maar voor mij is het genoeg. Die schijf moet je niet willen gebruiken.
Probeer Windows op die machine zo min mogelijk te gebruiken.
Maar om antwoord te kunnen geven op jou vraag zou ik even willen mee kijken..
Minimaal moet je even een afbeelding mee sturen zoals deze.
1600866897461.png

Dit omdat voor niet iedereen duidelijk is wat het verschil is tussen een drive en een partitie.
Daarnaast denk ik dat privé files op D:\ staan.

Hoor wel van je.
 
Om je echt te kunnen helpen is het makkelijker als ik via remote desktop van google mee kan kijken.
Weet dat veel mensen dat moeilijk vinden, omdat ze denken dat het, het zelfde, is als teamviewer.
Dat klopt niet. In teamviewer kan de ander alles, in Chrome remote desktop, zal ik je vaak moeten vragen; "kun jij er even op klikken".
Omdat Chrome desktop alles waar je admin voor moet zijn niet uitvoert.
Een verse install op een SSD is het beste zoals Qtex zegt, doch ik ben niet zo bang.
Maar dan moet je al je programma's opnieuw moeten installeren.
Het is jouw keuze.

P.S. Vroeger had je bad sectors, nu beheert Sata zelf de onleesbare sectoren.
Dus Windows of elk ander OS kan er niks meer mee.
Schijf herstel doet dus niks met slechte sectoren (dat doet SATA) hij kan alleen proberen corrupte files te herstellen.
Dat lukt hem vaak omdat Windows kopieën van belangrijke files op verschillende plaatsen bewaard.
 
Laatst bewerkt:
@whisperbird Ik ben benieuwd wat de reaktie zal zijn op je voorstel. Want in de praktijk is het natuurlijk hetzelfde. Of jij nu zelf kan klikken of moet zeggen 'klik eens', maakt eigenlijk geen verschil. Want in goed vertrouwen zal de TS als je het vraagt of aangeeft dat toch doen ...

Tot nu toe heb ik het gebruik van remote control software op dit forum nooit gezien (elders wel), ik ben dus zeer benieuwd of hier mogelijkheid en genoeg vertrouwen voor is. Ik volg mee...
 
@whisperbird Ik ben benieuwd wat de reaktie zal zijn op je voorstel. Want in de praktijk is het natuurlijk hetzelfde. Of jij nu zelf kan klikken of moet zeggen 'klik eens', maakt eigenlijk geen verschil. Want in goed vertrouwen zal de TS als je het vraagt of aangeeft dat toch doen ...

Tot nu toe heb ik het gebruik van remote control software op dit forum nooit gezien (elders wel), ik ben dus zeer benieuwd of hier mogelijkheid en genoeg vertrouwen voor is. Ik volg mee...
Hier Wisperbird (zonder "h") voor PhilipV,
De essentie is niet dat wanneer de mee kijkende partij vraagt "klik even", de ontvangende partij dit zal kunnen blokkeren.
Dat is goed voor het geweten, maar het gaat er om dat de ander niet in de achtergrond zich kan uitleven op het gast systeem.

Ieder die dat wil kan bij mij mee kijken, Ik vertrouw dat Google mij beschermt.
En in geval van nood kan ik de verbinding zelf verbreken.
Daarnaast er is geen directe verbinding, alles gaat via de Chrome browser.
 
OK... even afgestemd hier binnen de forumleiding. Wij doen dat in principe niet, omdat we geen aansprakelijkheid willen nemen op die manier.
Als jij als 'lid' dat wil doen ten overstaan van een ander 'lid', is dat een zaak tussen jullie beiden, waar het forum en zijn leiding op geen enkele manier enige verantwoordelijkheid willen in opnemen.

Beiden akkoord ? Ga dan gerust je gang ... ik twijfel er niet aan dat betrokkene goed geholpen kan worden op die manier.
 
Hallo Ben,

Wat ik bedoel met bestanden op D:\;
Zie hier een voorbeeld van de map Downloads,
hij zat dus eerst in C:\Users\Downloads en nu verplaatst is naar D:\
1600895985799.png

Ik denk dus dat dit bij jou ook zo is, anders kan C:\ nooit 40 Gig zijn.
Win 10 zonder persoonlijke files is al 30 Gig zoals je in mijn voorbeeld kan zien.
Hij is bij mij 80 Gig, om ook de grote updates goed te laten verlopen.

Dus wordt het dan migreren naar een SSD.
Vergeet dan niet een deel "Niet toegewezen" te laten, om Trim goed te laten werken. (Zie Voorbeeld).
 
Beste Whisperbird,

ik heb er geen problemen mee om me on-line te laten assisteren maar daar leren de andere leden dan niet veel van.....

Ben nu bezig plaats te maken op mijn c schijf om dan een grotere partitie 80 GB op mijn D te krijgen. Bij het sorteren en verplaatsen natuurlijk soms eens uitval......
Mijn pc is een HP compaq 8300 ultra slim line. Heb in de gebruikershandleiding gelezen dat deze enkele normale 2.5 HDD ondersteunt maar vindt ook een aansluiting op het moederbord voor een mini SSD. Verduidelijking gevraagd bij HP. Ben dus aan het twijfel wat ik nu moet bestellen.
p.s. : Heb een drukke vrijdag en zaterdag voor de boeg dus kan niet garanderen dat ik tijd zal hebben om voor zondag veel tijd vrij te maken.
toch bedankt voor je ondersteuning.

Ben
 
Hallo Ben,

Is me nog niet duidelijk hoeveel HDD's je hebt. Kom er niet direct uit welke van de drie versies jij hebt.

Heb zelf destijds ook een HP met Win 7 omgezet naar Windows 10.
Dat gaf wel wat driver problemen, maar ze draaien nu goed.
Heb in één een lowprofile grafische kaart in gezet, dus heb nu beeld op de TV (HDMI).

Zie één MoBo met mini Sata connector , maar dan heb je denk ik maar 1 HDD. 2.5 inch.

1601030415451.png


En probeer via Speccy er achter te komen welk moederbord er in zit.

Wel graag als het lukt schijf layout via :
Configuratiescherm, Systeembeheer, Computerbeheer, Schijfbeheer.

Zoals ik het nu zie kun je dus alleen het systeem migreren naar een mini Sata SSD en zul je daarna je 2.5 inch moeten vervangen.
Denk dus dat D:\ geen schijf is maar een partitie.

Succes,

Wisperbird/Eric

P.S. Mini Sata: https://www.informatique.nl/186594/...Gd32KwezYTRZUzxKCUIRSKeEhMG0Ljv0aArCBEALw_wcB
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ben,

Dan weten we nu zeker dat het OS migreren niet gaat werken.
Dit omdat dit alleen werkt naar een andere schijf. Let op deze wordt gewist !!
U kunt niet migreren naar een partitie.

We hebben dus de volgende opties:
  1. OS migreren naar een externe HDD waar bij we aangeven dat hij slechts 80-100 Gig mag gebruiken.
    Daarna extra partitie aanmaken op nieuwe HDD en de data van Uw zieke HDD kopieren naar de nieuwe partitie (in externe behuizing).
    Dan zieke HDD uitbouwen en de nieuwe uit zijn doos halen en in de PC inbouwen.

  2. Nieuwe HHD in externe behuizing stoppen en data die U wilt behouden van de oude overpompen naar de nieuwe.
    OS migreren naar een nieuwe mini SSD.
    Oude HDD (als het blijkt te werken) verwijderen en nieuwe plaatsen.
Optie 2 is 32 Euro duurder, maar levert denk ik wel snelheidswinst op.

Blijft wel de vraag van Qtex of het niet beter is gewoon opnieuw te installeren.

Extra vraag:
Kijk eens voor dat we verder gaan in Speccy of Uw HDD niet te warm wordt.
 
Laatst bewerkt:
Geachten,

op mijn desktop heb een paar keer een BSOD scherm gehad (critical_process_died) . zowat vanalles geprobeerd wat men op het internet adviseert echter geen oplossing.
nu heb ik mijn schijf uitgebouwd en aan een andere PC gehangen teneinde een backup van mijn documenten veilig te stellen.

Denk dat er enkel een nieuwe installatie zal mogelijk zijn echter mijn Win10 is een gratis upgrade van Win7 en heb zodoende geen key meer (hetzelfde geldt voor office). Voor een upgrade waarbij hij de sleutel overneemt moet men exact weten welke Win10 versie men draaien heeft (en dat weet ik ook niet meer, stommerik die ben...)
Mijn vraag : hoe kan ik op die HDD die nu aan een andere PC hangt de licenties van WIN10 en office terugvinden?

alvast bedankt voor jullie input.

Ben
Optie 1
je kan je licenties uitlezen met dit tooltje
Optie 2
Voor windows gewoon via commandline cmd:
wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey
Optie 3
en voor office:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan