Meldingen Google agenda en Google playservices

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nog een gedateerde Nexus 7 tablet met Android 6.0.1 Geweldig ding waar ik nog heel tevreden over ben, maar .... de laatste week geeft hij herhaaldelijk (somes ergerlijk herhaaldelijk) meldingen als "Agenda opslag is gestopt" en "Google play services is gestopt" met daarna het verzoek om het te melden bij Google (denk ik...) Dan krijg ik een bedankje van Google en bot daarop weer dezelfde meldin(gen). Kan iemand mij verder helpen om deze meldingen te stoppen en er een oplossing voor te realiseren?
 
Dat lijkt mij niet normaal. Android 6.0 wordt nog altijd ondersteunt. Ouder dan Android 4.0 wordt niet meer ondersteunt door Google. Dus zou u Nexus tablet het normaal gezien nog goed moeten doen. Waar dan u probleem zit kan ik nu momenteel niet zeggen. Ik heb soms dat een app gestopt is, maar de opslag ervan die gestopt is heb ik nog nooit meegemaakt, met als gevolg dat ik dus ook geen pasklare oplossing heb voor u probleem. Ik zoek het wel ff voor u uit wat het probleem zou kunnen zijn, maar of ik iets vind is nog zeer de vraag. Lijkt mij eerder op een systeem fout. De enige manier om daar dan vanaf te komen is u tablet dan terug naar fabrieksinstellingen te brengen, maar dan moet u ook terug alles weer instellen en dat is ook terug een flinke klus. Misschien dat het ook dit niet is, ik heb er op dit eigenste moment geen flauw idee van.
 
Clear the calendar data on the phone. Usually, calendar breakage on Android is caused by a corrupt data set. Go Home -> Settings -> Applications -> Manage Applications -> All, locate Calendar Data (or calendar storage), and clear data.

Dit heb ik gevonden, is in het engels, maar lijkt mij wel vrij duidelijk.
bron: bron
 
Beste mensen, door omstandigheden ben ik pas sinds eergisteren in staat ok mij op de suggesties van jullie te werpen. Als ik echter via instellingen te doen wat jullie suggeren krijge ik al direct daarna de melding Agenda-opslag is gestopt, als ik de een aantal keren heb geprobeerd te skippen door OK te drukken komt is uiteindelijk terecht bij Googles is gestopt en verder kom ik niet. What to do?!.....
 
Als al die dingen die voorgesteld zijn niet werken vrees ik dat er helaas niets anders zal opzitten dan naar fabrieksinstellingen terug te gaan. Een kleine tip hierbij is, doe dit 3 x na elkaar, telkens terug gaan naar fabrieksinstellingen van zodra je kan, dus met zo weinig mogelijk instellingen in te stellen, want je gaat ze dan toch terug wissen. Allemaal verloren werk dus. Dus niets doen wat niet hoeft. Juist zo snel mogelijk naar je instellingen menu terug zien te geraken en dan terug naar fabrieksinstellingen gaan, dit 3 x. In de meeste gevallen is 1 x genoeg, maar uit mijn ervaring weet ik dat 3 x naar fabrieksinstellingen gaan, daadwerkelijk je toestel compleet naar fabrieksinstellingen is gegaan. Als ik een toestel naar fabrieksinstellingen terug zet doe ik dit steevast 3 x. Daarna terug alles instellen zoals jij het wenst. Dat is het lastigste aan dit verhaal natuurlijk.
 
Nu een backup terug plaatsen heeft totaal geen zin, want er zit iets fout. Dus een backup terug plaatsen is zinloos in u geval. Dit had ik nog vergeten erbij te vermelden.
 
Hoe krijg ik hem (Nexus 7) naar fabrieksinstellingen? Heb dat eerlijk gezegd nog nooit gedaan ...? Of kan ik dat beter door een vakman laten doen? Als ik het zelf zou doen zou ik beginnen met een inventarisatie te doen (opschrijven dus) welke programma´s ik er graag weer op zou installeren. Neem aan dat ik die opsomming ergens kan vinden op mijn machientje (en wellicht kan laten afdrukken)? Mijn vraag is dus eigenlijk: welke handelingen raden jullie me aan vooraf te doen en daarna de laatste/definitieve stap naar de nieuwe faabrieksinstellingen (is mij machine daar trouwens eigenlijk niet te oud voor?). Op dit moment draait Android 6.0.1 erop.
 
Er zal ongetwijfeld ergens een mogelijkheid zijn om naar de fabrieksinstellingen te gaan.
Het toestel is daar nooit te oud voor.
Dat is gemakkelijk zelf te doen. Het toestel is dan weer zoals je hem ooit gekocht hebt. Dus zonder alle apps die je er later op hebt geinstalleerd.
Ook het adresboek van de contacten zullen leeg zijn.
Dus ik zou eerst alle telefoonnummer van wat er nu in de phone staat noteren om deze weer toe te kunnen voegen.
Ook alle eventueel gemaakte foto's zullen weg zijn. Hiervan dus eerst backuppen als je deze wilt bewaren.

De phone is dus helemaal leeg, alleen de besturing en de bijgeleverde app's staan er na een terugzetting op. Daarna de mogelijke updates installeren zoals een hogere besturing als dat mogelijk is met dit toestel. En uiteraard de app's die u wenst te gebruiken. Contacten zelf weer toevoegen en eventueel de foto's terug plaatsen.
 
Contacten kun je ook op de simkaart opslaan , wat altijd beter is ,dan ben je ze nooit kwijt zelfs al je van toestel veranderd .
 
Contacten kun je ook op de simkaart opslaan , wat altijd beter is ,dan ben je ze nooit kwijt zelfs al je van toestel veranderd .
Ja, da's waar. Ik weet niet waar de topicstarter deze heeft staan, dus voor de zekerheid .............................................
 
Het betreft een tablet, telefoon nummers staan er al niet. Maar ben nu op het werk. Heb dus niet veel tijd. Zal vanavond op mijn gemak eens uiteendoen wat je best eerst doet voor je naar fabrieksinstellingen gaat en hoe je daar komt
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Het betreft een tablet, telefoon nummers staan er al niet. Maar ben nu op het werk. Heb dus niet veel tijd. Zal vanavond op mijn gemak eens uiteendoen wat je best eerst doet voor je naar fabrieksinstellingen gaat en hoe je daar komt
Ik ben nog niet helemaal wakker geloof ik.
8_5_19.gif
 
  • Haha
Waarderingen: Ber
Ok, sorry. Ik was het gisteren avond vergeten. Ik was ook doodop, na een rotnamiddag op het werk.
Nu voor je gaat naar fabrieksinstellingen kijk je best ff eerst welke apps je nu hebt staan op je tablet. Bedenk ook eens, gebruik ik die apps al dan niet? Indien niet verwijder deze eerst en dan ga je naar je play store en daar ga je naar mijn apps. Daar kies je voor bibliotheek, daar zie je wat je in de loop der jaren al allemaal hebt binnen gehaald. Dus daar haal je weg wat je NIET wens te herinstalleren. Alles wat je geïnstalleerd hebt, staat daar niet in. Dat staat in je play store onder geïnstalleerd. Daar kan je ook je apps die je niet wenst te behouden verwijderen. Doe dit eerst voor je naar je bibliotheek gaat. kwestie van geen dubbel werk te moeten doen.

eens je daarmee klaar bent, weet je dat dit deel in orde is.

Dan ga je naar je instellingen. Ga naar opties voor resetten ( hangt af van merk tot merk hoe dit omschreven wordt)
Dan ga je naar Opties voor resetten, terug naar fabrieksinstellingen, tik daarop, dan op alles wissen en ga daarmee akkoord.

Daarna zal je tablet zich terug naar zijn oorspronkelijke staat zetten, Je zult je taal, land en zo terug moeten invoeren voor je nogmaals verder kan gaan naar instellingen, en voor een tweede maal naar fabrieksinstellingen gaat. Je kan immers niet zonder landinstellingen, taal en ik denk ook je wifi code verder gaan naar je start scherm van waar je dan verder kan gaan naar je instellingen. Voer zo weinig mogelijk in, omdat je dit dan na een fabrieksinstelling toch weer kwijt bent. Wederom een kwestie van zo weinig mogelijk tijd en moeite kwijt te spelen.
Echter zeg ik al vraagt het een pak meer werk om toch 3 x terug naar fabrieksinstellingen te gaan na elkaar. Dit omdat je dan zekerder bent dat hij daadwerkelijk alles terug in zijn oorspronkelijke staat heeft gezet.

In u persoonlijk geval zou ik dus een backup terug plaatsen ook niet aan raden, want van wanneer dateert die backup? Van voor je probleem of erna? Dit kan je echter moeilijk achterhalen.

Ik hoop je hiermee al een eind op de goeie weg te hebben kunnen helpen.
Indien niet, aarzel niet en vraag gerust. Laat indien nodig je tablet liggen op het punt waar je twijfelt en wacht op antwoord.
Ik probeer zo vaak als mogelijk online te komen.

Oh nog een laatste tip. Laad je tablet eerst op tot minimaal 70%. Tijdens het proces van naar fabrieksinstellingen plaatsen hem aan de lader houden is ook een goede optie, maar er zijn tablets die weigeren dit te doen onder een batterij percentage van 70%, ook al hangt de tablet aan de lader.
 
Heel erg bedankt. Het lijkt me nu opgelost te zijn. Dank iedereen voor het meedenken met de oplossing. Was wel een heel klusje voor een arme sloebr als ik, maar loonde blijkbaar de moeite. Voor de zoveelste keer weer heel blij en tevreden met de hulp via PCTuts.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan