Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb me onlangs een nieuw draadloos toetsenbord en muis aangeschaft(Logitech MK520).
Instaleren verliep vlekkenloos,usb stikje insteken en de nieuwe hardware werd geinstalleerd.
Paar dagen erna vertoonde de muis rare kuren,bewegingen verliepen soms schokkend.
Stikje in een andere usb-poort steken leverde hetzelfde resultaat op.
Nu merk ik dat als ik een draagbare hardisk aansluit de bewegingen van de muis en het toetsenbord geblokkeerd worden.
Ik heb zowel de driver voor de muis als het toetsenbord verwijderd en daarna de pc opnieuw opgestert,helaas blijven de kuren zich nog stees voortdoen.
Bij aparaatbeheer gekeken maar staat dat alles vlekkenloos is.
Wie weet hiervoor een oplossing?
Medion pc met windows10.
Vriendelijke groetjes
fiel
 
Draadloos is altijd de meeste kans op storingen.
Veel apparatuur werkt 2.4Ghz Band en als twee apparaten precies op dezelfde frequentie zenden en ontvangen zullen deze elkaar storen. Hier is niets aan te doen.
Als een apparaat niet op een andere frequentie of een ander kanaal is te zetten ( zoals een draadloze muis bijvoorbeeld ) is dit niet op te lossen.

Er zit niets anders op dan proberen deze terug te geven aan de winkel een andere te proberen.


Wat soms bij de betere merken wel eens werkt is het opnieuw laten synchroniseren van de muis / toetsenbord, omdat er met meedere frequenties gewerkt kan worden. Hier wordt dan gezocht naar een vrije frequentie.
Zorg dan dat de externe wifi schijf aan staat en werkt en zet daarna de muis aan en gebruik daarna het synchronisatie schakelaartje of drukschakelaartje
 
En waar is de unifying usb controller ingestoken, voor of achter?
De USB poorten hangen aan een hub en de stroomvoorziening wordt gedeeld, een onafhankelijke kan helpen.

Overigens heb ik het voor de muis opgegeven en heb er eentje met een draad, usb controller voor het tokkelbord zit nu voorin in de kaartlezer, op de front aansluitingen steeds storingen en als die er achter inzit doet het bord het met vertragingen.

Maak je gebruik van SetPoint?
 
Probleem schijnt opgelost te zijn.
Ik heb de usb controller mits een usb verlengkabeltje achter in de pc gestoken zodat ik de 2 usb poorten aan de voorzijde vrij heb.
Toetsenbord en muis werken nu zonder haperingen.
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan