Windows 11 Licentie-Activeren Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik werk met Windows 11 Home…. Een upgrade van Win.10 naar de Win 11.

Mijn computer is gecrashte en ik heb mijn Computer met een schone installatie moeten her-installeren.

Alles is goed verlopen en werkte prima, maar na een paar weken krijg ik een waarschuwing om mijn Licentie in te geven om te Activeren. (Zie bijlage 1)

Tijdens de nieuwe installatie van Windows hebben ze mij nochtans nooit gevraagd om mijn Windows Licentie te activeren of in te geven.

Mijn Licentie staat achteraan op mijn computer want ik werk met een Originele en aangekochte Computer.

Maar iedere keer ik de Computer opstart krijg ik de Melding om mijn Licentie te activeren. (Zie bijlage 1)


Als ik klik op ‘Ga naar instellingen’ dan krijg ik dit te zien. (Zie bijlage 2)

En zoals je dan ziet ben ik Geactiveerd en toch krijg ik telkens een Activering waarschuwing.

Wat moet/kan ik doen om dat waarschuwing venster niet meer te krijgen???


Bedankt voor de mensen die hierop reageren of antwoord geven.
 

Bijlagen

  • Bijlage 1.jpg
    Bijlage 1.jpg
    51.5 KB · Weergaven: 96
  • Bijlage 2.jpg
    Bijlage 2.jpg
    42.4 KB · Weergaven: 94
De melding zegt dat je licentie "binnenkort" verloopt ....
De instellingen zeggen dat je nu nog geactiveerd bent - dat is dus (nog) géén tegenspraak of probleem.
 
je zegt een een Originele en aangekochte "Computer " aangekocht te hebben maar aangezien er iets anders staat vermeld dan Windows is geactiveerd met een digitale licentie en zodoende krijg je deze melding .. jouw huidige systeem na de herinstallatie werd niet geactiveerd met de Windows 10 licentie .

bezie je melding eens goed ..
Ashampoo_Snap_donderdag 18 januari 2024_16h09m28s_001_.jpg
 
Is dat een PC die je via je werk hebt aangekocht?
Dan is die vermoedelijk geactiveerd met de licentieserver van het bedrijf, tenminste volgens de melding in je screenshot.
Dergelijke activaties moeten om de zoveel tijd een rechtstreekse verbinding met die server kunnen maken (via het bedrijfsnetwerk, niet via internet tenzij met vpn), anders vervalt de licentie.

Was op die PC nog Windows 10 actief tot aan de crash? Dan kan je niet zomaar een Windows 11 erop zetten en activeren met de licentiecode van versie 10. Je moet dan eerst Windows 10 installeren en activeren. Daarna kan je een upgrade doen naar Windows 11 en zal de licentie aangepast worden door Microsoft.

Als het een bedrijfslicentie is en je onafhankelijk wil zijn van het bedrijf met je PC, dan zal je een nieuwe licentie moeten kopen. Ga dan ineens voor Windows 11.
 
Is dat een PC die je via je werk hebt aangekocht?
Dan is die vermoedelijk geactiveerd met de licentieserver van het bedrijf, tenminste volgens de melding in je screenshot.
Dergelijke activaties moeten om de zoveel tijd een rechtstreekse verbinding met die server kunnen maken (via het bedrijfsnetwerk, niet via internet tenzij met vpn), anders vervalt de licentie.

Was op die PC nog Windows 10 actief tot aan de crash? Dan kan je niet zomaar een Windows 11 erop zetten en activeren met de licentiecode van versie 10. Je moet dan eerst Windows 10 installeren en activeren. Daarna kan je een upgrade doen naar Windows 11 en zal de licentie aangepast worden door Microsoft.

Als het een bedrijfslicentie is en je onafhankelijk wil zijn van het bedrijf met je PC, dan zal je een nieuwe licentie moeten kopen. Ga dan ineens voor Windows 11.
ik heb een 2 in 1 laptop van hp. bij de aankoop stond er win 10 home op.
Door problemen met geluid heb ik er een schoone installatie er opgezet win 11 home
en niet die van hp versie.
Bij hp (zo heb ik me hier laten wijsmaken ) staat de licentie gekoppeld met de bios of zo iets als ik dit hier juiste verteld.
ik moest dan wel bevestengen ,dit was bij --> instellingen --> accound --> uw info.
bij "uw info " daar moet ik nog bevestengen aan Microsoft dat ik het was. (kijk dat eens na @a042009)
maar dat zal wel inverband zijn met mijn Microsoft Accound . na de installatie


ald het dat niet is , zou het kunnen dat het geen win 10 home was maar win 10 pro versie en dan klop de licentie niet .


zo staat het bij mij deze was eerst win 10

1705620680131.png
 
Advanced Tokens Manager kan een volledige back-up maken van alle activeringsgegevens die op de computer zijn opgeslagen, voor een betrouwbaar herstel zonder schade of wijziging van het activeringssysteem. Dit kan handig zijn bij het opnieuw installeren of gewoon om uw sleutel te bemachtigen.
 
Het activerings tokenbestand voor Office bevindt zich op: C:\ProgramData\Microsoft\OfficeSoftwareProtectionPlatform\tokens.dat

Voor windows 10/11 C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\ SoftwareProtectionPlatform\tokens.dat


Tokens.dat is een digitaal ondertekend bestand waarin de meeste Windows- en Office-activeringsbestanden zijn opgeslagen. Alle bestanden samen hebben een digitale handtekening die voorkomt dat tokens.dat op andere machines wordt vervangen. In dit geval zal, indien gebruikt op verschillende machines, om online activering worden gevraagd.

Hoe kan ik het Tokens.dat- of Activation Tokens-bestand opnieuw opbouwen?

Om het Tokens.dat-bestand opnieuw op te bouwen, opent u een verhoogd opdrachtpromptvenster vanuit het WinX-menu en typt u elk van de volgende opdrachten achter elkaar. Nadat u elke opdracht hebt ingevoerd, drukt u op Enter.

Voor win 10 :

net stop sppsvc
cd %windir%\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\Microsoft\WSLicense
ren tokens.dat tokens.bar
net start sppsvc
cscript.exe %windir%\system32\slmgr.vbs /rilc

Voor windows 11 staat het bestand in %windir%\system32\spp\store\2.0
heropbouw van tokens bestand met commando

net stop sppsvc
cd %windir%\system32\spp\store\2.0
ren tokens.dat tokens.bar
net start sppsvc
cscript.exe %windir%\system32\slmgr.vbs /rilc
 
Ik heb de produktcode op de Achterkant van mijn PC Afgeschreven,
bij instellingen-systeem en activering heb ik op het tweede pijltje geklikt.... een upgrade uitvoeren en heb op produktcode wijzigen geklikt..... om de nummers in te geven,
maar bij het ingeven van de produktcode die op de (originele pc staat) zegt hij.... enkele van deze tekens worden nooit gebruikt in een produktcode????????. (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Activering win11.jpg
    Activering win11.jpg
    38.5 KB · Weergaven: 43
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan