Windows 10 Lenovo Legion 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mijn proefversie virus scanner die op mijn lenovo legion 5 zit is bijna afgelopen nl Mcafee
Wat doe ik best deze verlengen of naar NOD32 gaan (heb nog een licentie van bijna 1 jaar van mijn oude laptop )
 
Ik ben gewoon niet kapot van Micorsoft spul : (ze hoeven niet alles van met te weten, want ze kunnen toch bepaalde zaken checken dmv logging wat je doet)

Nu wordt het interessant. Allemaal tegenstrijdigheden. Want je bent niet voor 'Microsoft spul'... want ze hoeven niet alles van jou te weten...
- Je werkt met Microsoft Windows?!!
- Je gebruikt bewust Google, wat waarschijnlijk je voornaamste (al dan niet enige) zoekmachine is op het internet.
- Je hebt hoogst waarschijnlijk een Google Android smarthphone. (of eender ander merk)
- Google weet op elk moment van de dag, wat je zoekt, waar je bent, wat je voorkeuren zijn (op alle vlak!), enz.
- Bovenstaande geld praktisch voor meer dan alleen Google...
- enz...


Maar, je maakt je druk om Windows Defender, want je bent bang dat die 'logging' doet? Logging is "not evil"! Dat zijn de ogen die je nodig hebt om te zien wat 'jou' systeem doet en niet doet.

Punt is, je bent al lang niet meer anoniem van het moment je op het internet komt. En Microsoft of eender welk ander product gaat daar geen of weinig verandering in brengen. Het is misschien zelfs mogelijk dat Bitdefender meer (meta)data doorstuurt dan Microsoft.
Maar zelfs daar, hoe denk je dat die Antivirus (of security algeheel) producten aan hun gegevens raken? Dat de nieuwste virussen gevonden kunnen worden door hun engine? Dat die producten beter worden... Door het verzamelen en analyseren van data in the field! Bij jou dus als eindgebruiker.

Maar ik geef altijd de raad aan mensen, gebruik gerust een ander product, besturingsysteem, ... want het gras is altijd groener aan de overkant. Ik wil hierbij niet zeggen dat Microsoft perfect is. Ik werk er professioneel dagelijks mee. En 'updates' van een bepaald Microsoft product hebben me de laatste dagen al zeer veel ergernis bezorgd wegens aanwezige bugs. Maar dat komt overal voor waar software gebruikt wordt. Dat is gewoon onvermijdelijk. Men loopt zich daar eigenlijk zelfs wat voorbij, wat de kwaliteit niet altijd te goede komt. Maw, men heeft te weinig mankracht om die evolutie bij te houden, ten koste van de kwaliteit soms.

In een notedop, jou aanwezigheid hier op het forum, het feit dat je aanwezig bent op het internet, zeer waarschijnlijk Google gebruikt, een smartphone bezit, enz ... maken een illusie van dat privacy gevoel dat je denkt te hebben.
En als laatste, het is best OK om andere producten te bekijken en een kans te geven. Die grote multinationals hoeven en zijn niet in alles 'de beste'.
 
Juist DDragon80, ik heb woensdag laatstleden in de les beveiliging eens mijn chrome browser en mijn google account op tracering van mij moeten controleren. Wat die 2 allemaal bijhouden van mij, niet te schatten. Maar ja, de zoekmachine google is daardoor ook zo groot, zo niet de grootste. Wij helpen daar elke dag aan mee om die zo groot te houden. Of we dat nu willen of niet. Het is voor een groot deel wel te minderen, uitschakelen is onmogelijk in deze moderne tijden. Zeker niet als je zoals ik constant met het net verbonden bent. Ik heb het samen met de leraar wel wat ingetoomd. Dit kan dus wel, maar helemaal is niet te doen. Ik heb bv. Mijn google account los gekoppeld van mijn chrome browser. Dat was 1 van mijn grootste lekken blijkbaar. Alles vloeide daardoor van het ene naar het andere en visa versa.
 
Nu wordt het interessant. Allemaal tegenstrijdigheden. Want je bent niet voor 'Microsoft spul'... want ze hoeven niet alles van jou te weten...
- Je werkt met Microsoft Windows?!!
- Je gebruikt bewust Google, wat waarschijnlijk je voornaamste (al dan niet enige) zoekmachine is op het internet.
- Je hebt hoogst waarschijnlijk een Google Android smarthphone. (of eender ander merk)
- Google weet op elk moment van de dag, wat je zoekt, waar je bent, wat je voorkeuren zijn (op alle vlak!), enz.
- Bovenstaande geld praktisch voor meer dan alleen Google...
- enz...
Ja ik gebruik een getunde windows 11: - Alle zaken die niet nodig zijn eruit gesloopt.

Other Removed:
all windows bloatware (except windows store & xbox)
cache and temp files
easy transfer
fax
input method editor
one drive
map Control
manual setup
microsoft Edge (IE is not working so grab your browser in a usb before installation)
retail demo Content
some fonts are missing
speech recognition
speech TTS
Windows Mixed Reality
winSXS is cleared
windows biometric services
windows Reader (PDF)
Windows Biometric Service
winSAT
winRE
winPE
TV Tuner codecs and support

Ik zit ook achter een VPN en gebruik een torbrowser (https://www.torproject.org/)
Met deze tools hoop ik minder gegevens te verspreiden
 
Privacy en veiligheid: 2 doelen die gemeen hebben dat we ze willen nastreven maar uiteindelijk nooit geheel (voor de volle 100% dus) kunnen worden bereikt.
Met wat 'gezond verstand' en een 'bewust onopvallende' low profile-attitude, kom je echter wel een heel eind.

Voor TS: Defender is voldoende; besteed je geld liever aan iets leuks.
 
Ik zie daar veel dingen tussen staan die je 'gesloopt' hebt, waar ik de reden totaal niet van zie. Zaken die niets met privacy te maken hebben.
Meer nog, zaken die je systeem volledig onstabiel kunnen maken (WinSXS folder cleanen????)

Dan privacy... Je zit achter een VPN service...
Maw, die VPN service weet jou volledige doen en laten, naast je standaard Internet Provider. Dus een extra speler waar al je connecties passeren.
Dat is geen anonimiteit. Dat is de anonimiteit verleggen. Beter of slechter...?

Tor browser...
Al je connecties worden serieus vertraagd. Verder zelfde verhaal als een VPN, maar dan erger. Een TOR exit node kan al je traffic zien, of minstens alle connecties. (inhoud met https niet). Iedereen kan zulke functionaliteit aannemen. Dus... je geeft je zogezegde privacy in handen van "iemand". En in die omgeving zou ik dat zeker volledig vertrouwen.... not!

Mensen begrijpen dikwijls totaal niet wat ze doen. Ze slopen hun halve OS en maken gebruik van allerhande services om zogezegde anonimiteit te bekomen. Maar begrijpen de gevolgen niet, of de technische achtergrond.

Ik kan begrip opbrengen voor methoden die anonimiteit verhogen. Dat is best interessant. Maar je moet weten wat je doet. Ipv doen en volgen zonder de gevaren en nadelen bekeken te hebben. En vooral te begrijpen.
 
ik gebruik zelf BullGuard Internet Security al meer dan 10 jaar en ben daar zeker te vrede van BullGuard Antivirus heb je al voor 29,99€ maar als je op Bol.com gaat kijken dan vind je er nog voor goedkopere prijs

wat betref die privacy waarover er hier gesproken word daar licht ik niet van wakker van mij mogen ze alles weten over mij ik heb geen geheimen voor ze er bestaat een wet privacy die zal mij voor een groot stuk beschermen hoop ik, je bepaald zelf wat je aan deze prijs geeft aan internet anders houw het voor uw zelf
 
je bepaald zelf wat je aan deze prijs geeft aan internet anders houw het voor uw zelf
Dan denk je helemaal verkeerd. Je heeft heel veel meer prijs dan jij zelf zou denken. Als jij 1 x zoekt naar een ring voor je vrouw bv. op google.be, dan staat dit al genoteerd bij je interesses. Zo snel gaat dit. Heel erg gek wat er allemaal word bijgehouden. Als je ook een Smartphone hebt is dit nog heel veel erger. Maar ja, ze mogen van mij ook weten waar ik overal ben geweest. Ze weten zelfs de weg die jij hebt afgelegd, wanneer je bent vertrokken, wanneer je bent aangekomen, hoeveel km je hebt gereden enz. Echt gek wat word bijgehouden.
 
Dan denk je helemaal verkeerd. Je heeft heel veel meer prijs dan jij zelf zou denken. Als jij 1 x zoekt naar een ring voor je vrouw bv. op google.be, dan staat dit al genoteerd bij je interesses. Zo snel gaat dit. Heel erg gek wat er allemaal word bijgehouden. Als je ook een Smartphone hebt is dit nog heel veel erger. Maar ja, ze mogen van mij ook weten waar ik overal ben geweest. Ze weten zelfs de weg die jij hebt afgelegd, wanneer je bent vertrokken, wanneer je bent aangekomen, hoeveel km je hebt gereden enz. Echt gek wat word bijgehouden.
Daar heb je zelf dan toch toestemming voor gegeven...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan