Windows 10 Lenovo Legion 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mijn proefversie virus scanner die op mijn lenovo legion 5 zit is bijna afgelopen nl Mcafee
Wat doe ik best deze verlengen of naar NOD32 gaan (heb nog een licentie van bijna 1 jaar van mijn oude laptop )
 
Ik zou hem verwijderen en de gratis Defender van Microsoft gaan gebruiken. Deze is tegenwoordig best wel goed.
Of anders de ESET software voor een jaar installeren en daarna naar het gratis Defender. Nod32 is ook wel goed en hoort tot de beste scanners.
 
ESET NOD32 is zeker niet slecht. Ik zou die de voorkeur geven boven Mcafee. Maar, zelfs de ingebouwde beveiliging (incl. Anti Virus) van Windows 10 is zeker niet slecht. Maw, die moet zeker niet onderdoen voor zen concurenten. En die kost je niets.
 
Ik zou hem verwijderen en de gratis Defender van Microsoft gaan gebruiken. Deze is tegenwoordig best wel goed.
Of anders de ESET software voor een jaar installeren en daarna naar het gratis Defender. Nod32 is ook wel goed en hoort tot de beste scanners.
Een tweetal maanden geleden Eset Internet Security eens getest na een paar jaar Avast..
Was nog maar net geïnstalleerd en begon reeds (zonder toestemming) te scannen en verschillende programma's te verwijderen (zeker GEEN malware of iets dergelijks) en deze konden niet meer terug gezet worden. Deze AV was er even vlug af als geïnstalleerd. Krijg nog wekelijks meldingen om een abonnement te nemen. Voor mij GEEN ESET meer alhoewel ik deze AV meerdere jaren gebruikt heb.
 
even inpikken, heb nu ook Eset Nod 32, maar heb zopas nieuwe pc gekocht met McAfee erop. Twijfel of ik terug Eset zet of McAfee gebruik, of gewoon Defender.

Als je zoekt op beste AV dan komt nu overal Total AV op de lijst, maar dat is een dure vogel.
 
Bij Microsoft duurt het langer om oplossingen voor onbekende virussen te bedenken. Bij Avira of Bitdefender gaat dit veel sneller

Op welke technische feiten baseer je deze bewering? Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik zou niet weten waar dat vandaan komt.
Zoiets is appelen met peren vergelijken. Elk product gaat steken laten vallen in detectie. Maar ik zou deze toch niet hard kunnen maken.
 
Op welke technische feiten baseer je deze bewering? Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik zou niet weten waar dat vandaan komt.
Zoiets is appelen met peren vergelijken. Elk product gaat steken laten vallen in detectie. Maar ik zou deze toch niet hard kunnen maken.
uit ervaring , ik heb bitdefender IS op de andere pc en daar zag hij het virus na een 2 uur ingestelde virusdefenitie update.
MS zag hem niet.

Voor een malware scan gebruik ik dit wel eens :
 
@aardbei Alles wat je zegt kan zowel waar als niet waar zijn voor een welbepaald pakket.
Helpt TS niet echt vooruit, dat soort speculeren.

Ook van mijn kant is het beste advies : gooi er alles af wat meegeleverd werd, zeker niet voor betalen en gebruik MS Defender, ingebouwd in Win 10 en 11. Zorg voor regelmatige c.q. dagelijks update van de definities en je bent behoorlijk veilig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan