Windows 10 Krijg herstel-partitie niet verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Op mijn Laptop met Windows 10 geïnstalleerd gebruik ik een SSD-schijf met daarop verschillende partities, waaronder een z.g. herstel Partitie die ik niet meer nodig heb en daarom wil verwijderen. Dat laatste lukt mij niet en ik heb al van alles geprobeerd met behulp van z.g. schijf bewerkings-programma's (en ik ben geen absolute beginneling). Het is overigens geen absolute noodzaak om deze partitie te verwijderen, maar ik irriteer mij eraan, dat het mij maar niet lukt om die herstel-partitie weg te krijgen. Ik heb hem immers niet meer nodig.
Ik ben benieuw naar uw reacties en ik hoor die nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert

N>B> Ik stuur hierbij tevens een afbeelding van mijn SSD, waarbij Nieuw Volume de betreffende Partitie is.
 

Bijlagen

  • Naamloos 1.png
    Naamloos 1.png
    95 KB · Weergaven: 233
je zegt deze niet meer nodig te hebben ..daar ben ik het niet mee eens ..
wat ik hier eigenlijk wil aanhalen is dat jij een SSD van 250GB gebruikt en deze heb opgedeeld in meerdere partities ..
persoonlijk zou ik dit nooit gedaan hebben .. en zou ik eerder een 2de schijf gebruiken ..
je zal eens merken dat je systeem veel trager word en dat is dan eerder te danken dat je C partitie te vol geschreven werd..
 
Hoi Qtex,
Ik kan mij jouw reactie wel voorstellen en ik geef jou ook niet helemaal ongelijk. Ik let er overigens wel op dat mijn systeem partitie niet te vol raakt. Deze situatie op mijn laptop is al heel lang zo en ik merk niet dat hij in snelheid achteruit gaat. Overigens gaf jij geen antwoord op mijn vraag.. en dat zou ik wel op prijs stellen. Is deze herstelpartitie overigens wel verwijderbaar?
Ik hoor nog graag het antwoord.
Groetjes
Cor
 
in het kort ja deze is te verwijderen maar veel win je er niet bij omdat deze maar een 528MB is en tevens ga je dan opstartproblemen ondervinden omdat als deze verwijderd word je een niet toegewezenruimte verkrijg voor je systeem partitie C ...
je zou vermits je deze wilt verwijderen de niet toegewezenruimte dan aan de C moeten toewijzen maar de 100MB partitie zit hier voor in de weg ..
er zijn dus meerdere handelingen nodig via een volwaardige schijfbewerkings programma ..
de handelingen effe samen gevat ..
1.. de 1ste partitie van 528MB dien je te verwijderen zodat dit een niet toegewezenruimte word ...
2..de 2de partitie van 100MB dien je te verplaatsen ..m.a.w. je vergroot deze 100MB naar 628MB..
3..je verkleint vervolgens de 628 MB naar 150MB en je bekomt een niet toegewezenruimte tussen de 150MB en de C
4..de niettoegewezenruimte voor de C van 478MB wijs je vervolgens toe aan de C m.a.w. vergroot je de C.
*je zie het is niet zo simpel als jij mocht gedacht hebben.. nogmaals denk er eens goed over na want veel win je er niet bij !
 
De twee kleine partities van 100 MB en 528 MB in jouw afbeelding van schijfbeheer staan daar niet voor niets. Die worden door Windows aangemaakt tijdens de installatie.
Je mag die partities niet verwijderen. Je mag er zelfs helemaal niets aan wijzigen. En het lijkt erop dat jij daar toch al mee bezig bent geweest.
Jij wist blijkbaar niet waarvoor die herstelpartitie van 528 MB dient. Die partitie is nodig om je computer te kunnen repareren, wanneer hij niet meer goed kan opstarten.
In computertermen: die herstelpartitie van 528 MB wordt gebruikt door de Windows Recovery Environment.
Lees hier meer over die Windows Recovery Environment: https://docs.microsoft.com/en-us/wi...-environment--windows-re--technical-reference

Door die herstelpartitie te wijzigen heb jij nu niet meer deze mogelijkheid om je pc te repareren.

En ik ben het met Qtex eens dat je een SSD niet zelf moet gaan opdelen in partities.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
Iedereen bedankt voor de reactie en ik ben er wel degelijk wijzer van geworden. Ik wist overigens wel. dat de 100 mb partitie de opstart-partitie betreft en ik weet ook, dat ik er niet veel ruimte mee win. Ik ga na nadenken, of ik de handelingen die Qtex beschreef ga uitvoeren, maar ik vind het wel fijn om nu te weten, dat het in ieder geval wél mogelijk is. Hartelijk bedankt voor het meedenken en nog een fijne zondag verder?,
Groet,
Cor
 
de handelingen zijn opdrachten die men ingeeft maar die pas uitgevoerd worden nadat jij op "apply" heb geklikt ter bevestiging ..
jij dient indien je er toch voor ga al de opdrachten in te geven indien mogelijk en dan pas op "apply" te klikken zodat al deze 4 opdrachten in 1 handeling gebeuren ..
maar ik raad je aan dit niet te doen ..je wint er niets mee !
fijne dag verder ..
 
Ik heb slechts een 32 GB aan interne ruimte en denk daar niet eens aan om dit te proberen te verwijderen. Dit heeft een reden dat Windows dat daar aangemaakt heeft en kan je redden in nood.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan