Linux / Unix Kies je voor Linux of Windows ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Leono
  • Startdatum Startdatum
Als ik een computer had met een steeds onveiliger wordende Windows zou ik hem gewoon blijven gebruiken. Het enige waar dan over nagedacht moet worden is het internetbankieren. Wat kan er voor de rest gebeuren?

Het meest voor de hand liggend lijkt mij echter een overstap naar Linux.
 
hmmm, Linux is voor doorsnee thuisgebruiker geen optie. Ik hoor 'velen' roepen hoe slecht Microsoft is, en hoveel 'beter' Linux is... en daarboven totaal nul verstand hebben van, of kennis hebben van Linux. Dus ja... men excuses voor men taalgebruik, maar dat is klinklare b*llshit!
Ikzelf ben totaal niet tegen Linux. Deze is in bepaalde situaties zelfs een betere keuze dan Microsoft. Ieder zen sterktes en zwaktes.
 
Man man, Linux is net zo gemakkelijk als Windows in gebruik en alles is te leren.
Maak eerst een live USB stick, dan is het makkelijker te leren en er het net stikt het van de gebruiksaanwijzingen.
Het blijft een alternatief.

Enne zen?
 
Jep, muisje rondklikken in een GUI omgeving. Vertel zoiets tegen iemand die professioneel met Linux bezig is en die lacht je gewoon in je gezicht uit. Als je Linux wilt leren, ga je best starten met de shell omgeving. Dat is Linux in zen core. Iedereen die hier over Linux praat, kent er eigenlijk de balle van.
 
Als Windows ons het leven te moeilijk maakt vluchten wij naar Linux.
helaas staan de beste stuurlui aan wal ....
ik gebruik een linux distributie nu voor virtualisatie: een intel i5 Gen 7, heb ook een windows op een i7 gen 11.
het klinkt onwaarschijnlijk, 't is zo, de i5 draait stukken beter/sneller dan de i7.
maar ja ik sta ook niet aan wal te roepen: 'ik vlucht naar Linux !'. 'k Heb het gewoon gedaan ....

al mijn Win 10's en 11's draaien vrolijk in Qemu/KVM, met de eigenlijke linux distro kom ik nauwelijks in kontakt ... enkel voor updates.
een linux knobbel bezit ik niet/nog niet.

nogal een flauwe statement: " Als Windows ons het leven te moeilijk maakt vluchten wij naar Linux. ", blijf roepen en verzorg je stem!

windows gaat het moeilijk maken, maar ga jij vluchten? ik denk het niet ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als Windows ons het leven te moeilijk maakt vluchten wij naar Linux.

Mijn eigen PC (goedkoopste die er in 2020 te vinden was), is vreemd genoeg geschikt voor Windows 11.
In 2020 waren waarschijnlijk alle nieuwe pc's geschikt voor W11. Zelf pc's die toen al enkele jaren oud waren, waren hiervoor geschikt.
Overstappen naar Linux of zoiets... hoeveel personen in uw kennissenkring kent u die Linux gebruiken?
 
Terug
Bovenaan