Hardware HUB

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heeft er iemand een idee van een goed merk van een HUB met 4 of 5 aansluitpunten.

Dankje

Ed
 
USB hubs zijn redelijk standaard, zijn wrs maar een paar veel gebruikte controllers die je telkens bij verschillende fabrikanten terugvind.
De meeste zijn ok, vooral de hier reeds genoemde merken.

Zelf heb ik een een paar TP-Link 7 port + 2x 2,4A laadpoort aan de zijkant, wordt geleverd met voedingsadapter (belangrijk).
Staat ook een aan/uit schakelaar op de hub (niet echt belangrijk).

Hier nog een selectie van USB 3 hubs, je hebt er bv ook met een schakelaar per poort, kan je elke USB poort apart aan of uit schakelen.
TP-Link UH720 - Hub - 7 poort USB 3.0
Let er vooral op je een neemt met aparte voeding !!!
dEUS, deze TP-Link UH720 - Hub - 7 poort USB 3.0 is met voedingsadapter, ben je er tevreden van, die twee oplaadpoorten daar zie ik niet zo het nut niet van in, uw gsm gaat vlugger opladen denk ik met zijn eigen adapter
,maar voor de rest een goede dus
 
@mdc1756 die 2 laadpoorten zijn idd niet echt nodig maar voor die 1 of 2 euro meer... En kan handig zijn als je bv eens een USB lampje of fan aansluit, of iets moet opladen of gebruiken dat leeg maar wel een USB aansluiting heeft kan je die gebruiken.
Ik sluit er BV een UV lampje op aan als ik een soldermasker van een printplaat moet herstellen, laad er een zaklamp, infrarood camera die allemaal nog USB 2 zijn mee op.

@Aardbei USB 2,5" HDD/SSD hebben meestal geen externe voeding. Gebeurd wel eens die niet bruikbaar zijn op interne poorten tenzij je een USB kabeltje gebruikt met extra USB aansluiting naar een 2de poort voor extra voeding en dan moet zelfs die ook nog voldoende leveren.
Een USB adapter met externe voeding heeft dat probleem (mestaal toch) niet.

Een USB 3 poort moet standaard 900mA kunnen levern en tot 2,4A laadstroom maar een hub wordt maar aan 1 poort aangesloten.
Die poort aan de computer moet dan met zijn max 2,4A uitgang wel een hub met 4, 5 of meer poorten van stroom voorzien die ELK eigenlijk tot 2,4A zouden moeten kunnen leveren. De gebruikers die je aansluit mogen nl. ook tot 2,4A gebruiken. Sommige 2,5" kunnen toch wel 800mA - 1A nodig hebben. Als je er dan bv 4 aansluit, mss niet realistisch maar bij mij bv kan dat wel eens gebeuren, dan heb je al meer dan 3A nodig terwijl de "bron" poort maar 2,4A levert...

Daarom zal een met externe voeding altijd de beste keuzen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan