Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je Windows XP Service Pack 2 nog eens nodig hebt
dan kunt u ook terecht op de rechtstreekse link naar de volledige ontwikkelaarsversie op de MS-site (264 MB, met dank aan ZDNet-lezers Bram, Len en Onno).
Nederlandse Windows XP SP2 te downloaden | ZDNet.be
Die rechstreekse link werkt.
Heb het eens gedownload en hij is binnen in 2 minuten

Link is: http://download.microsoft.com/downl...f-add56312cfb6/WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe
En hier heb je XP Service Pack 1 Nederlands (volledig)
Windows XP Service Pack 1 Nederlands (volledig) | ZDNet.be

Had ik reeds gevonden... Maar toch bedankt!
Probleem was dat de automatische update van MS de directe link voor windows-updates naar hun PS1 & 2 niet meer bereikbaar is en men overal zegt dat met de browser geïnstalleerd door XP (van 2001), je nergens meer geholpen wordt voor je een nieuwere versie van browser geïnstalleerd hebt, maar hier heb je dus weer eerst een installatie van minimum SP2 voor nodig...
Dus op het internet gezocht naar SP1 NL en SP2 NL, waarbij in op een link kwam met bekende gevolgen bij het installeren, ook bij de installatie van FF zijn er nu problemen, deze installeert Chroom mee (waar ik geen probleem mee had) en Chroom installeert ineens AGV cleaner op de pc...( met constant pop-up's voor de betalende versie te installeren) en het veranderen van alle startpagina's (niet meer weg te krijgen)
Als gevolg dus een hoop brol.

Ik heb nu een cleane (hoop ik) SP1 NL & SP2 NL, en een FF zonder bijkomende toeters en bellen.

Ik moest roeien met de riemen die ik had!
 
ook bij de installatie van FF zijn er nu problemen, deze installeert Chroom mee (waar ik geen probleem mee had) en Chroom installeert ineens AGV cleaner op de pc...( met constant pop-up's voor de betalende versie te installeren) en het veranderen van alle startpagina's (niet meer weg te krijgen)

Je verteld ons dat de Firefox webbrowser, Google Chrome mee installeerd? Dus de software van Mozilla gaat de software van zen grootste concurent mee installeren?
En je verteld hier ook dat Google Chrome een AVG cleaner mee installeerd en popups geeft en start pagina's veranderd?

Wel, dat is onzin. Om beleefd te blijven. Die spyware etc komt door andere bronnen. Bronnen die je via onofficiele wegen binnenhaald. Als ik een PC installeer en ik ga naar offciele websites van de betreffende software, installeerd mijn systeem 100% veilig.

Installeer software dus van zen officiele bron. Spyware komt hier zeker niet van verder.
 
Hoeveel GB heeft die harde schijf. Een computer van 12 jaar oud zou het mij niet verwonderen dat er maar een schijf inzit van 10 GB.
De installatie van SP3 en de bijkomende updates nemen ook heel wat schijfruimte in beslag.
Hoe minder schijfruimte , des te trager de computer zal worden.
Als je die computer echt niet graag wegdoet , en je gebruikt die alleen maar om wat te surfen en te e-mailen, waarom installeer je daar dan geen lichte Linux versie op , zoals Kubuntu of Xubuntu.

De gecrashte harde schijf was, denk ik, ~250gig drie partitie's, C: met windows, d: Backup en E: met de nodigen herstelfiles voor het herinstalleren van de pc.

Groot genoeg dus.

Ik heb in het verleden (2007) inderdaad op deze machine UBUNTU gedraaid (tweede besturingssysteem), nadeel surfer was oké, de rest, mail, office ed. diende ik altijd over te schakelen naar Windows.
Installatie van programma's en instellingen bij Linux, daar komt wel heel veel proberen en zoekwerk bij te pas, en sommige dingen vindt je enkel maar voor Windows.
 
Je verteld ons dat de Firefox webbrowser, Google Chrome mee installeerd? Dus de software van Mozilla gaat de software van zen grootste concurent mee installeren?
En je verteld hier ook dat Google Chrome een AVG cleaner mee installeerd en popups geeft en start pagina's veranderd?

Wel, dat is onzin. Om beleefd te blijven. Die spyware etc komt door andere bronnen. Bronnen die je via onofficiele wegen binnenhaald. Als ik een PC installeer en ik ga naar officiële websites van de betreffende software, installeert mijn systeem 100% veilig.

Installeer software dus van zen officiële bron. Spyware komt hier zeker niet van verder.

Dacht ik ook, maar:

FF afgehaald rechtstreeks bij Mozilla (zelfde link als hier op het forum gepost), bij de installatie heb ik wel degelijk moeten afvinken dat Chroom mee geïnstalleerd zou worden...
Ik heb bij deze nieuwe installatie reeds verschillende scans uitgevoerd en ben vrij zeker dat er deze keer geen ongewenste programma's mee geïnstalleerd zijn (voor zo ver dat mogelijk blijkt te zijn).
Er was trouwens nog een programma dat Chroom mee wou installeren (weet niet meer welke het was Flash, Adobe, ...), ook afgehaald van de officiële site...

't I een aantal jaar geleden dat ik nog een pc heb gereïnstalleerd, maar het is er in tussentijds niet niet makkelijker op geworden.
 
Ik heb hier ook nog een stokoude Compaq Evo , type weet ik niet uit m'n hoofd.

Hier staat al jaren XP met SP3 op.
Ik kan me niet meer herinneren dat hij na deze update nou zoveel trager werd. Had dit wel zo geweest was ik dat zeker uit gaan zoeken hoe dit kwam.
Ik stop in dit soort computertjes natuurlijk wel het maximale geheugen wat de hardware aan kan. Ik zou hem weer eens op moeten starten om te kijken wat er allemaal in zit.
 
@ J.W.

ook de officiële site heeft volgens virustotal -(trentmicro) een TROJ_GEN.F47V0925 mee in het uitvoerende bestand van de Firefox setup.exe
hier het log van virustotal

Van de 48 scanners geeft er EEN (virustotal) een afwijking. Niet teveel aandacht aan schenken...

Trentmicro geeft bij tests een massa valse meldingen

AV-TEST - The Independent IT-Security Institute: Test Reports

kijk maar eens onder: Usability en dan bij False detections of legitimate software as malware during a system scan
 
Ik heb hier ook nog een stokoude Compaq Evo , type weet ik niet uit m'n hoofd.

Hier staat al jaren XP met SP3 op.
Ik kan me niet meer herinneren dat hij na deze update nou zoveel trager werd. Had dit wel zo geweest was ik dat zeker uit gaan zoeken hoe dit kwam.
Ik stop in dit soort computertjes natuurlijk wel het maximale geheugen wat de hardware aan kan. Ik zou hem weer eens op moeten starten om te kijken wat er allemaal in zit.

Misschien dat op een volledig opgekuiste pc, waar alleen het hoogst nodige opstaat, er mee te werken valt.
Geheugen is al jaren niet meer te vinden voor deze pc
Ik heb nu Comodo fierwall geïnstalleerd, daarna True Image installeren, een image maken en SP3 uitproberen?
 
Misschien dat op een volledig opgekuiste pc, waar alleen het hoogst nodige opstaat, er mee te werken valt.
Geheugen is al jaren niet meer te vinden voor deze pc
Ik heb nu Comodo fierwall geïnstalleerd, daarna True Image installeren, een image maken en SP3 uitproberen?

heb de mijne met win98 opgestart om de hd volledig te formateren. dan mijne xp_pro_SP2 opgezet, verliep vlot, update ==> alles naar de vaantjes SP3, laat alles trager lopen, waarom?
tekort aan RAM?? µP-snelheid: redelijk (1.2 MHz)????????????
wat ik voorstel is een getuned XP opzetten, zijn meestal minder legale versies.
 
heb de mijne met win98 opgestart om de hd volledig te formateren. dan mijne xp_pro_SP2 opgezet, verliep vlot, update ==> alles naar de vaantjes SP3, laat alles trager lopen, waarom?
tekort aan RAM?? µP-snelheid: redelijk (1.2 MHz)????????????
wat ik voorstel is een getuned XP opzetten, zijn meestal minder legale versies.
Wat loopt er mis...
Alles gaat goed tot de installatie van SP3 en de daarbijhorende IE8.
Verder staat daar alleen FF en Office XP op geInstalleerd en Flashplayer is gepudate, alle drivers zijn in orde(geen conflikten).
Na de installatie van SP3 duurt het verschillende minuten voor iets opend na dubbel klikken, OutlookExpress, verkenner,...
Ligt het aan IE8? Na die installatie duurt het aanzienlijk langer voordat de pc opstart, en vanaf SP3...

Vanavond geen tijd maar morgen opnieuw formateren...
 
klik eens op deze computer en rechtsklik op de C: schijf
Kies voor eigenschappen > tabbladje Algemeen
Hoeveel beschikbare schijfruimte is er nog?
In welk bestandssysteem is de harde schijf geformateerd ? FAT32 of NTFS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan