Het grote windows 8 topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit topic is voor de mensen die windows 8 aan het testen zijn,
Hier word gepost wat nieuw is in windows 8.

ik zal beginnen:
Nieuw Blue Screen of Death in Windows 8

Windows 8 start op in acht seconden
Windows 8 start op in acht seconden - news - ZDNet.be
De belangrijkste nieuwigheid in Windows 8 is Metro, een Windows Phone-achtige interface die geschikt is voor aanraakschermen en tablets.
Windows 8 heeft eigen antivirus
Vernieuwd taakbeheer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
door een simpele register aanpassing te doen kun je Metro uitzetten en de oude vertrouwde buraeublad terug plaatsen..
Bekijk bijlage 7679
om dit mogelijk te maken ...
1..klik je op de Desktop-App en vervolgens druk je de Windows Toets +R in om UITVOEREN te starten
2..type nu regedit in als opdracht
3..ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\ en klik dan op Explorer.
Bekijk bijlage 7680
4..In het rechter venster vindt je nu de D-Word RPEnable.
Dubbelklik hierop en verander de waarde 1 in de nieuwe waarde 0
Waarde 0 is dus standaard Windows bureaublad zonder Metro en
waarde 1 is dus Metro zonder klassiek bureaublad.

Start vervolgens Windows opnieuw, na het opstarten heb je dan de oude desktopomgeving paraat staan.

Er kan een waarschuwing vertoont worden:
Bekijk bijlage 7681

note :Het is echter niet waarschijnlijk dat Microsoft gebruikers gaat vervolgen, die de hack hebben toegepast!

Want zit het bedrijfsleven wel op Metro te wachten, kan je bijvoorbeeld afvragen?
 
Persoonlijk vind ik het weer veel te vlug is zoals xp naar vista dat helemaal mislukt is, zoals voorheen 98 naar Me. Met moet weer geld opbrengen. Zouden ze hun niet beter bij windows 7 houden een paar jaar nu deze goed werkt.
 
persoonlijk ben ik best tevree met de win7

MAAR de windows 8 is voonamelijk gericht op zakelijk gebied ...
waarom dat hoor ik je al vragen ...!!
omdat het mogelijkis gemaakt door microsoft om een usb stick (32gb) te voorzien van een windows8 die je zomaar op een andere machiene kunt inplugen ..
ook laat deze daarna géén sporen na op de gebruikte pc ..
wat het mogelijk maakt in de zakelijke wereld om altijd je eigen beveiligde OS mee te hebben , deze is namelijk ook voorzien van een bitlocker wat alleen de gebruiker in staat steldt om deze te gebruiken ...

je lees hier er meer over
 
effe vermelden dat de windows 8 ook de DEFFENDER heeft meegekregen ...
maar dit is niet alleen de deffender zoals we die kennen uit vista ....HET betreft hier om de MICROSOFT SECURITY ASSENTIALS
dus het gaat hier om een volledige antivirus pakket ....opzich is dit niet slecht ...omdat er voor de windows8 nog géén uitgebrachte software is ..
dus indien je een andere antivirus installeerde zonder deze deffender te verwijderen dan kan je systeem bevriezen of zelfs craschen...

er is ook een RESET-BUTTON aanwezig
waarvoor dient deze , en welk nut heeft die !!

Windows 8 herstellen van een virusaanval gaat bijzonder makkelijk via de Resetbutton.
Daarbij hoe je alleen maar te kiezen of je persoonlijke data behouden dient te blijven of (Refresh) of ook verwijderd mogen worden (Reset).
 
Persoonlijk zit ik niet te wachten op een nieuwe versie van windows

(wat de looks betreft zeker niet : ben veel te veel gehecht aan windows: classic ^^)

Ik ben altijd voor verbeteringen. Het maakt me verder niet uit hoe, als het een nieuwe versie moet worden, heb ik daar geen problemen mee.

Jammergenoeg heeft Microsoft in het verleden een paar blunders gemaakt met nieuwe Windows versies. Het was geen verbetering maar een verslechtering.

Ik weet nog goed toen Windows ME uitkwam. Ik denk dat ik de eerste was in mijn dorp die deze versie had geinstalleerd. Wat had ik daar achteraf een spijt van zeg. Zonde van mijn geinvesteerde geld, wat een ramp was dat.
Ik heb er maar een paar weken mee gedraaid en daarna snel 98SE er weer opgezet.
 
na de win8 komt daarna de win9 uit en ga zomaar voort tuts heeft gelijk moet weeral geld opbrengen.ik heb hier verscheidene besturingsystemen liggen en vind vooral vista bussines de beste daarna volgt voor mij win7 .Maar zoals zovele ben ik ook nieuwsgierig en ga op mijn andere pc heb er maar 3 win8 eens uitproberen.(mischien nog een pc tje bijkopen)hahaha
 
Laatst bewerkt:
Er is namelijk 1 zeer belangrijke reden waarom Microsoft dringend met Windows 8 naar buiten wilt en moet komen. En dat is omdat ze eigenlijk al veel te laat zijn ook ipv te vroeg! De reden is dat ze momenteel enkel de PC markt goed bereiken met Windows 7. En tegenwoordig zijn smartphones en tablet pc's zeer sterk in opmars en daar hebben ze zeer veel terrein verloren. De producten die Microsoft in aanbieding heeft voor die platformen zijn ronduit slecht en ondermaats in vergelijking met de concurentie. Ze gaan nu proberen met hun nieuwe Windows 8 op multi platform te mikken en hopen dat het grote publiek dit lust. Maar ze hebben op die markt zeer sterke concurentie van Macintosh en Google Android.

Op zakelijk gebied wilt men enkel mobieler zijn en evenveel of meer kunnen op eenvoudige manieren. In dat opzicht klopt dit wel. Maar voor bedrijfsomgevingen zie ik er nietveel verbetering in daar dit mijn mening ook niet echt nodig is. Touchscreen interface is wel leuk maar niet voor 8u per dag te gebruiken. Ook hiermee mikken ze op mobile applicaties zoals smathphones en tablet pc's.
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf ben niet zo voor windows 8 gaat veel te vlug, als je iets hebt dat goed werkt moet je het houden. met smartphones is Android van google de grootste. Microsoft heeft met nokia willen samen werken om toch maar hun besturing op smathphones te krijgen maar dit sla niet aan want nokia is gedonder met hun aandelen. Wat de toekomst ga brengen voor nokia weet niemand, mij 1 ste gsm dat ik kocht was een nokia en dat was één van de eerste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan