Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het installeren van Itunes start mijn zoon zijn pc niet meer op ook niet meer in Veilige modus. Nu heb ik deze willen herstellen met de Recovery Disk van Medion maar ben hopeloos mislukt. Mijn laatste poging was om dan maar een volledige installatie uit te voeren maar hopeloos. Na alle stappen doorlopen te hebben krijg ik een scherm van PowerRecovery en dat loopt blijkbaar in een lus.
Op het scherm waar je de partitie moet kiezen heb ik de boot partitie gekozen en die geformatteerd en dan de installatie verder gedaan. Oorspronkelijk stonden op de hardeschijf 2 of 3 partities maar ik zag er een 7-tal. Ik dacht die na installatie van Windows dan wel op te kuisen. Nu denk ik dat zijn schijf kapot is Daarom vraag ik mij af of er een mogelijkheid is om die schijf te controleren rekening houden dat ik dus geen command prompt krijg?
 
standaard word er door Medion inderdaad 7 partities voorzien en hier mag je inderdaad niets aan veranderen ....doe je dit toch dan start deze dus niet meer op !

de afbeelding hieronder komt van een Medion pc ( namelijk van onze Medewerker Wawa )
zo zou deze van u ook opgedeeld moeten zijn .

Ashampoo_Snap_2015.03.26_23h07m16s_001_.jpg
 
Bedankt voor de uitleg. Het aantal partities is inderdaad 7. Met de Windows verkenner zijn er bij mij maar 3 te zien maar via Configuratiescherm - - Schijfbeheer zijn er 7 te zien, hier worden voor die 4 ook geen Eigenschappen gegeven.

Maar opstarten via F8 daar luk ik niet in. Het bootmenu krijg ik wel maar uiteindelijk start mijn pc gewoon op. Via Msconfig geraak ik natuurlijk wel in veilige modus. Doe ik dan toch nog iets verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
via msconfig geraak je in de veilige modus ....maar dit is dan zonder een internet verbinding dacht ik ...

**je kan tevens ook via de Veilige modus een herstel doen ( indien medion dit toelaat !)
ga naar " Instellingen "
klik verder op "Pc-Instellingen ".
klik verder op " Bijwerken en Herstellen ".
kies " Systeemherstel ".
vervolgens zie je in het rechter scherm 3 opties verschijnen ...
**** Deze opties zijn ..**** (3 in het totaal )

-PC Vernieuwen
-Fabrieksherstel
- Geavanceerde Opties


Kies je voor optie 3 “ Geavanceerde opties “ Dan zie je weer een keuze menu ....(*5 in het totaal )

- Systeemherstel
-Herstellen vanaf een eerder gemaakte systeeminstallatiekopie...
-Automatisch herstellen
-Opdrachtprompt
-Opstart instellingen


**Automatisch herstellen
Als Windows 8 niet meer opstart door bijvoorbeeld een foutieve bootloader of andere opstart problemen ..
dan kan Windows 8 dit zelf herstellen.

**die 4 partities zijn dus verborgen partities ( ik herhaal blijf daar vanaf !)

**als het boven staande niet lukt doe dan het volgende eens ...als de pc dus uit staat !
trek de stekker uit het stopcontact...zet de hoofd schakelaar van de pc aan de achterkant op uit .
druk gedurende 10 seconden nu op de opstarttoets van de pc zelf ...
zet de schakelaar weer aan en steek de stekker in het stopcontact en zet de pc aan ...druk tijdens het opstarten nergens op ...
dit om na te gaan of de pc verder gewoon opstart ....als blijkt dat deze na 10 minuten niet verder gegaan is met het opstarten zet je deze dus geforceerd terug uit...herstart deze nu maar druk nu de F11 toets in tijdens het opstarten ...je roept hiermee de recovery op...
 
Laatst bewerkt:
Qtex bedankt voor je uitleg. Het grote voordeel van het gebruik van F8 en dan veilige modus is dat je kan kon gebruiken als je pc niet meer normaal opstart. Ik ga dit alles nog eens goed nazien, wat laten bezinken en eens uitproberen.
 
Wawa
kun je mij helpen met de indeling van medion harde schijf aub
ps. de foto is te klein om te zien hoe de indeling is
weet je ook welke bestanden erop staan
reeds bedankt op voorhand
Patrick(homer69492
 
Hier een printscreen van hoe het bij mij op dit moment is, hou er wel rekening mee dat ik met de size van de partities wat geprutst heb.
Als je nog info wil laat maar een kreet.
 

Bijlagen

  • Partities.jpg
    Partities.jpg
    40.8 KB · Weergaven: 206
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan