Windows 10 HELP Plotseling geen geluid meer...!

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Mijn vlc-speler geeft ineens geen geluid meer na een registry cleaning. VLC opnieuw geinstalleerd. Geen succes. Van alles geprobeerd. Geen geluid meer....!

Probeer een update, als dat werkt ....

Of anders, indien systeemherstel aanstond, opstarten met een gemaakte USB stick via bovenstaande link en naar het reparatie onderdeel te gaan en een systeemherstel uitvoeren naar een datum van voor het probleem.

Lijkt mij gewoon een instelling te zijn in de Windows audio configuratie.
Ik heb Windows 10 Pro. Maakt dat geen verschil? En daar komt nog het volgende bij. Zoals men gemeld heeft, is mijn huidige versie corrupt. Neemt een update dan niet alle rotzooi van de huidige versie mee...?
Ik lees nu ook dat ik een licentie nodig heb... Ik heb ook geen idee of systeemherstel aanstond/aanstaat.

Maar vergeet niet dat de computer ook vanzelf spontaan weer opstart nadat ik hem softwarematig uitgezet heb... Dan lijkt me er toch veel meer aan de hand!

Na enig zoekwerk vind ik dit:
1645267288848.png

heb je die Win 10 met een sleutel van Win 7 geïnstalleerd, dan gebruik je je gewoon die sleutel van win 7 terug! is die win 10 gekoppeld aan een Microsoft account dan is er zeker géén probleem voor een herinstall. waar maak je dan het probleem van?

@Qtex en @DDragon80 geven je in resp. #12 en 13 de juiste en héél haalbare oplossing.
Heb maar wat vertrouwen en doe wat ze zeggen : je hebt toch niets te verliezen blijkbaar want je zou toch voor herinstallatie gaan - dan kan je even zo goed eerst eens proberen iets bij te leren.

Bij een in place upgrade worden ALLE systeembestanden vervangen en géén andere ... dus je vrees dat het probleem aanwezig zal blijven is ongegrond.

Wil je toch een volledig cleane install dan zal je inderdaad alle programma's opnieuw moeten installeren maar ook dat is geen zaak van dagen maar van hoogstens enkele uurtjes.

Ik twijfel niet aan de ernst van die firma/leverancier maar uiteraard wil die geld verdienen en geeft je service én een rekening voor zaken die je normaal gezien zelf kan doen.

Hallo Lange pier, Ik heb helemaal geen installatie usb-stick of een "repair console". Al die geluidsproblemen heb ik al verschillende kereen proberen op te lossen maar er is veel meer mis. Ik heb nog een andere I7- pc en daarop heb ik hetzelfde geluidsin- en uitvoerapparaat op aangesloten met dezelfde driver. Geluid is prima! Geen problemen.

Ik werk nu nog steeds op die probleem pc: Word, Outlook, Internet gaan allemaal goed, maar als een pc na uitzetten spontaan weer start en geluid niet meer mogelijk is, dan wordt door Azerty een corrupte Windows als boosdoener aangegeven.
Teruggaan naar de vorige versie van Windows is niet meer mogelijk omdat de upgrade van de pc langer dan 10 dagen is uitgevoerd.

Het enige wat nu bij Instellingen bij Meer Herstelopties nog wordt aangegeven, is: Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows.

Ik heb overigens nog een scan laten uitvoeren door MBAM (gratis versie 4.5.2) en daar komen 0 bedreigingen uit.

Ik denk dat het hier voor ons wel stopt. Qtex en DDragon80 gaven al aan hoe je een in place upgrade kunt doen, wat een andere manier van werken is dan wat Lange Pier je dan als systeemherstel voorstelt.

Hun suggestie heb je blijkbaar niet opgevolgd en je bent overgestapt op de manier van werken die Lange Pier voorstelt. Je goed recht maar we kunnen geen 2 kanten tegelijk uitgaan. Ik stel voor dat @lange pier het dan maar overneemt en je verder naar een (hopelijk) correct systeem voert.

Veel S6 gewenst.

@theplayer Het is niet dat iedereen er wil mee ophouden, maar we kunnen toch moeilijk constant hetzelfde herhalen hé ... Diverse helpers hier merken gewoon dat je de richtlijnen niet echt opvolgt ... Je kan nog altijd herlezen wat er allemaal is gesuggereerd dat je zou doen en dat kan je nog altijd doen...

Heb je tijdens het uitvoeren van die instructies problemen dan zullen de diverse helpers je graag opnieuw verderhelpen.
Maar zoals het gezegde zegt : je kan een paard wel naar het water leiden, maar je kan het niet verplichten ook te drinken.

Dag vriend Leono,

Ja, en dit is het resultaat met dat MediaCreationTool! En ik ben zeker niet de enige als je op internet kijkt....(zou dat misschien door een corrupte Win 10 komen...(!))
Ik kom dus geen steek verder.

1645302365412.png

Ja, Player, dit had ik natuurlijk niet verwacht.

Het enige dat ik over deze foutcode kan vinden is dat het „weird“ is en dat je kunt proberen de Media Creation Tool rechtstreeks op de beoogde USB-stick te zetten.

Dus het bestand waarnaar Qtex linkte in bericht #12 downloaden naar de beoogde USB-stick en dan vandaaruit het proces starten in de Veilige Modus.

Anders de opstartbare USB-stick aanmaken op een andere computer of eventueel laten aanmaken in een computerwinkel.

(Ik verzin maar iets).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan