Windows 10 hacktools

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb eens een volledige scan van mijn laptop gedaan daar hij traag werkt en soms niets meer doet en ik moet herstarten. zie onderstaande foto's, de laatste zegt oplossing onvolledig, wat moet ik hiermee doen aub.

63a0c82147f47-bedreigingen.jpg


63a0c8446b0cd-oplossing_onvolledig.jpg


ik kan daar niet veel acties mee ondernemen??
 
alleen is MS office niet legaal maar die draait al zolang op deze laptop zonder iets te zeggen en nu plots krijg ik deze melding, na wat zoekwerk kreeg ik dit



maar gaat welk programma gaat er dan niet meer werken, dat weet ik niet??
Dat zal zijn omdat u al heel lang geleden geen volledige scan gedaan hebt.
Maak u om die KMS toch geen zorgen. Die zullen waarschijnlijk al jaren probleemloos op uw pc draaien. Die komen enkel elk half jaar, en de nieuwste slechts eenmaal in actie.
 
de office was van 2007 en was met sleutel alsook de windows was met sleutel,
de kms was bij een progr dat niet geïnstalleerd office 2019 pro en lite daar zat de kms waarschijnlijk bij, gelukkig niet geïnstalleerd, is verwijderd.
Mijn oude office is van 2007 dus is aan vervanging toe en zal een nieuwe kopen met sleutel.

Maar kan nu iemand me zeggen als ik mij word en excel bestanden kwijt ben als ik de oude office 2007 verwijder???? aub
 
en wat met mijn office verlies ik nu mijn documenten bij het verwijderen van de oude versie of niet
Nee, als je je documenten verstandig hebt opgeslagen (nl. lokaal op je PC of op een externe harde schijf) zeker niet.
Werk je met al je documenten in de cloud dan hangt die cloud aan je MS account, niet aan de installatie van je Office of aan de licentie.

Maar veiligheid boven alles zou ik toch maar een lokale copie maken in dit laatste geval.
 
Hou het nu goed in de gaten ...
Het ging om een proces dat in je werkgeheugen werd uitgevoerd, dat zie je aan die Win32\ er vlak voor.
Dat wil zeggen dat na een propere start er ergens een programma was (?) dat die Trojan opstartte zodat hij zich in terug in dat geheugen nestelde.
Moest (laat ons hopen van niet) eensklaps terug een melding komen van Defender dan moet je snel nadenken welk bestand je hebt geopend vlak daarvoor, welk programma gestart, wat dan ook waarbij je bestanden zowel data als programma's werden aangesproken.
Als je dat weet heb je de boosdoener gevonden en moet je die INTEGRAAL verwijderen : of programma desinstalleren of bestand weggooien.
 
Dat zal zijn omdat u al heel lang geleden geen volledige scan gedaan hebt.
Maak u om die KMS toch geen zorgen. Die zullen waarschijnlijk al jaren probleemloos op uw pc draaien. Die komen enkel elk half jaar, en de nieuwste slechts eenmaal in actie.
ik heb inderdaad al in jaren geen grote scan gedaan daarom komt die nu in actie.
heb jij de scam brief gelezen, niet geloven zeker
 
ik heb inderdaad al in jaren geen grote scan gedaan daarom komt die nu in actie.
heb jij de scam brief gelezen, niet geloven zeker
Eens goed mee lachen...
Als dat "echt" moest zijn waren al uw bestanden al lang versleuteld.

Als u eventueel die KMS wilt behouden moet u samen in een map zetten en uitsluiten van scannen.
 
Die 'dreigmail' (letterlijk dezelfde!) uit #12 heb ik ook eens gekregen enkele weken geleden, hoeft dus niet noodzakelijk iets met KMS te maken te hebben (staat niet op mijn PC).
Ik raad je aan om ook eens een volledige scan met je Malwarebytes (een goede 'cleaner' ;)) te doen.
Voor MS-Office (Word en Excel) is Libreoffice (gratis) een waardig alternatief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan