Elektrische auto pas na 700.000 kilometer groener dan auto op benzine

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik blijf toch meer vertrouwen hebben in wetenschappelijke bronnen en onderbouwde studies dan in de complotdenkers-media die jij 'alternatief' noemt maar eigenlijk gewoon de roddelpers en fake news van de 21ste eeuw zijn.

Doe gerust maar val er anderen zo weinig mogelijk mee lastig aub. De riedeltjes zijn bekend.
Dat is uw goed recht maar niet gaan piepen als straks prik 4 of 5 ook niet werkt.
 
Zolang er mensen bestaan die de verdediging van deze multinationals blijven steunen en verder oogkleppen op hebben zal er uiteindelijk een hele grote tweedeling in de maatschappij gaan ontstaan.
U werkt zelf keihard aan deze tweedeling, heer Quit, samen met uw ongehoorde vrienden.

Ik deel overigens uw scepsis aangaande de electro-auto.
 
U werkt zelf keihard aan deze tweedeling, heer Quit, samen met uw ongehoorde vrienden.

Ik deel overigens uw scepsis aangaande de electro-auto.
Beste Leono, hier laat ik me niet meer over uit hier op dit forum.
Iedereen zal alles zelf maar een keer keihard moeten ondervinden.
 
Beste Leono, hier laat ik me niet meer over uit hier op dit forum.
Oké, mogen we dan verschoond blijven van verdachtmakingen van de "mainstream media"?, want dat vind ik zó onnodig polariserend.

We moeten gewoon èlk medium kritisch bejegenen.

En onszelf ook.
 
Allemaal dikke zever!
Ik rij stil en comfortabel en ben in 80.000 km nog NOOIT in een garage geweest voor reparatie noch onderhoud. Mijn remmen blijven goed, dank aan de 'one-pedal driving'.
We zijn er mee op vakantie geweest naar Oostenrijk en ben er na één dag uitgerust aangekomen, o.m. door twee maal 45 min. op te laden een beetje te rusten, mijn beentjes te strekken en een piske te doen. Wat afstand stress is, weet ik niet. Ik lach in mijn vuistje als ik de prijzen zie aan de stinkende pompstations. Als binnenkort iedereen elektrisch rijdt, stinken de steden ook niet meer. Die professor die dat schreef woont wel in Luik, waar ik de eerste keer kon opladen en heb 'genoten' van de stank in de voorstad door de uitstoot van de fossiel auto's... De rest is geschiedenis...
 
De aankoop van zo een auto is ook veel duurder , en wat afstand stress is zoals jij zegt dat is ook zever , ik heb daar ook geen last van , dat heeft daar niks mee te maken , aan de uitlaat is u auto proper , maar de productie van de auto en het delven van de grondstoffen voor u batterij geeft zeer veel vervuiling in die landen , zonder te zwijgen van de kinderarbeid die hier mee gemoeid is .
En iedereen elektrisch is een illusie .
 
Veel zal afhangen van de recyclage van de batterijen. En het gebruik van grondstoffen zoals Cobalt, welke ze hopelijk op termijn kunnen vervangen door betere alternatieven. Als zulke factoren gunstig zijn, gaat het op termijn de goeie kant uit.
Hoewel dat de "economische" factoren hier weer winnen van de "millieuvriendelijke" factoren. Het is momenteel goedkoper om bijvoorbeeld Lithium te ontginnen dan te recycleren. Raad eens wat ze gaan kiezen dan?
De andere factor is natuurlijk... de beschikbaarheid van voldoende elektriciteit. En voorlopig is daar de enige optie kernenergie. Ook weer niet perfect, maar het beste van het slechtste. En we gaan het nodig hebben.
 
@DDragon: Kernenergie is zeker dè oplossing, maar hopelijk wordt het snel Kernfusie! Misschien betaalbaar als Helion www.helionenergy.com hun prototype omzet in een verkoopbaar product. Lees a.j.b. mijn artikel in Redactioneel.

[Moderatie] Dit is de link naar dit artikel van WaWa [Einde moderatie PhilipV]

@Ber: de productie van een fossiel-auto vervuilt ook en meer betalen voor een véél betere auto (door zijn eenvoudig concept en aluminium constructie, die niet roest) is een logische beslissing. Ik rij al elektrisch sinds 2012 en heb al véél geld bespaard. Mijn auto was een investering, die zichzelf al heeft terugbetaald. Uiteindelijk is het bezit op langere termijn goedkoper dan een fossiel-auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog dit vergeten te melden: zelfs als bijna iedereen elektrisch rijdt, is het net niet meer belast, want het meeste opladen gebeurt 's nachts door aansluiting thuis aan een gewone 220 V 16 Amp. stopcontact @16 km/u of een 400 V 3-fase aansluiting @160 km/u. 's Nachts is er anders toch véél minder stroomafname en daardoor is het net weer in balans.
 
Laat me niet lachen thuis opladen beter toch eens goed de pers lezen.Er moeten in Vlaanderen 10.000 duizenden kilometers kabels getrokken worden om in 2030 alles via groene elektriciteit te laten draaien, kostprijs volgens Fluvius minimum 4 miljard en er zijn steeds minder leerlingen in de STEM richting om deze werken uit te voeren.Het Ventilusproject zit ook vast door de discussie van hoogspanningslijnen boven of ondergronds aan te leggen.In Brussel zijn de leidingen nog véél slechter, je kan hier zelfs geen buurtwinkel openen zonder grote aanpassingen aan het net te doen.Wie gaat dat allemaal betalen? De rijken want de modale burger kan zich dit veroorloven wegens onbetaalbaar.Ik denk dat het nog héél lang gaat duren eer bijna iedereen elektrisch rijdt
 
Allemaal dikke zever!
Ik rij stil en comfortabel en ben in 80.000 km nog NOOIT in een garage geweest voor reparatie noch onderhoud. Mijn remmen blijven goed, dank aan de 'one-pedal driving'.
We zijn er mee op vakantie geweest naar Oostenrijk en ben er na één dag uitgerust aangekomen, o.m. door twee maal 45 min. op te laden
een beetje te rusten, mijn beentjes te strekken en een piske te doen. Wat afstand stress is, weet ik niet. Ik lach in mijn vuistje als ik de prijzen zie aan de stinkende pompstations. Als binnenkort iedereen elektrisch rijdt, stinken de steden ook niet meer. Die professor die dat schreef woont wel in Luik, waar ik de eerste keer kon opladen en heb 'genoten' van de stank in de voorstad door de uitstoot van de fossiel auto's... De rest is geschiedenis...
Mogen we ook weten welk merk en type auto dat is en de ouderdom van die auto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan