Windows 10 Graag hulp bij kopen ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, ik wil voor mijn vrouw computer een ssd schijf 480gb met sata aansluiting kopen voor vervanging harde schijf Seagate ST500DM002 Sata III 6.0 gb/s welke zou ik hier voor kunnen gebruiken?
 
Ik denk dat je een bekend merk koopt het wel goed zit , ik heb in 3 laptp's de HD vervangen door een SSD ...een Samsung , een WD en een toshiba ...dus 3 verschillende merken van ssd en wat een verschil tussen de HD
 
Ik denk dat je een bekend merk koopt het wel goed zit , ik heb in 3 laptp's de HD vervangen door een SSD ...een Samsung , een WD en een toshiba ...dus 3 verschillende merken van ssd en wat een verschil tussen de HD
Geef eens de score voor de verschillende schijven. Zo heeft iedereen er wat aan die in de toekomst een disc wil vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ik ga eigenlijk al jaren voor WD. Nu SSD. Niet altijd de allergoedkoopste keuze, maar zoveel verschilt het niet en als je nagaat hoelang ze mee gaan, dan valt het verschil in het niet.
Ook van mensen in mijn kennissenkring die mijn voorstel opvolgden heb ik nog geen negatieve reacties gehad.
Ik geef het geld liever aan westerse merken. Daarvan blijft meer in onze westerse economie. Soms heb je helaas geen keus meer.
 
Ik volg je technische insteek : goed tot uitstekend spul.
Maar met je steun aan onze economie zit je beetje fout ... De 'Western' slaat daar al lang niet meer op :

"Western Digital has manufacturing facilities in the US, as well as in China, Japan, Malaysia, the Philippines, and Thailand; it has sales offices worldwide. The company's research and development facilities are in the US, Malaysia, Thailand, India, and Israel."
 
Ik zou ook zo snel geen fabrikant buiten Azie weten dat SSD schijven maakt.

Uit zo ongveer alle tests komt Samsung als beste uit de bus wat lees en schrijfsnelheden betreft. Ook het gebruikte materiaal voor het flash geheugen is van betere kwaliteit dan de concurrentie.

Hoe lang alles echt mee gaat is gissen, dat weten we pas met zekerheid over een x aantal jaren. Als de schijven in een stadium gaan verkeren van het maximale aantal bewerkingen.

Natuurlijk worden er tests uitgevoerd met 24 uur per dag lezen en schrijven op zo’n SSD en komen daar wel getallen met tijd uit rollen. Maar de praktijk is altijd anders.
 
Heb er onlangs eentje van Sandisk moeten vervangen. Was niet veel meer dan 2 jaar oud. Begon met soms niet toegankelijk te zijn. Werkte af en toe wel.
Nooit geweten wat er aan de hand was.
Heb zelf op beide systemen Samsung. Ben er heel tevreden van. Heb ook een externe van Emtec. De X200. Die valt tegen in snelheid. Niet zoveel verschil dan een gewone schijf bij het maken van een clone.
 
JA helaas worden ze veel in Azië gemaakt. maar waar zit het hoofdkantoor?
U zegt het volgende: Ik geef het geld liever aan westerse merken. Daarvan blijft meer in onze westerse economie. Soms heb je helaas geen keus meer.

Maar zo zit de economie niet in elkaar.
Als ik vandaag 3 miljoen ssd schijven laat maken in Azie dan is dat de Aziatische economie.
De winst die ik er aan overhoud heeft niets met de Nederlandse economie te maken maar is mijn persoonlijke winst
Als ik deze winst hierna investeer op de Australische markt dan is dat nog steeds geen westerse economie.
 
Als ik een Citroën gemaakt in Azië koop of een Kia gemaakt in Azië. In beide gevallen draait de industrie in Azië er op. Het hoofdkantoor van Citroën, Fiat, Peugeot en Opel komt in Amsterdam. Dat geld blijft tenminste in Europa. Het hoofdkantoor van Kia ligt in Azië en daar gaan uiteindelijk die geldstromen naar toe. Zo is het met andere zaken ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan