Windows 11 Gps

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik vertel hier niet graag over maar mijn geheugen gaat achteruit.
Nu ben ik op zoek naar een app die op de gsm van mijn vrouw en op de mijne kan gezet worden, zodat ze ziet waar ik ben.

Liefst een gratis app, iemand een idee hoe ik dit regel, wat het beste en simpel is.

Groetjes,

Ed
 
Android heeft dit ook (op recente toestellen) :

Ja, er bestaat een vergelijkbare dienst op Android die bekend staat als "Find My Device" (of "Vind mijn apparaat" in het Nederlands). Dit is een dienst van Google die helpt bij het lokaliseren en beschermen van je Android-apparaten, zoals smartphones, tablets, en zelfs Wear OS smartwatches. Hier is hoe het werkt:

1. **Activatie**:
- Om "Vind mijn apparaat" te gebruiken, moet je de dienst inschakelen op je Android-apparaat:
- Ga naar **Instellingen > Beveiliging > Vind mijn apparaat** en zorg ervoor dat deze is ingeschakeld.
- Zorg er ook voor dat locatievoorzieningen zijn ingeschakeld op je apparaat via **Instellingen > Locatie**.

2. **Locatie tracking**:
- Wanneer "Vind mijn apparaat" is ingeschakeld, stuurt je apparaat regelmatig zijn locatie naar Google’s servers. Dit gebeurt via je Google-account en is toegankelijk via de Find My Device-website of app.

3. **Apparaten vinden**:
- Als je een apparaat kwijt bent, kun je het lokaliseren via de "Find My Device" app op een ander Android-apparaat of via de Find My Device-website (android.com/find).
- De website of app toont een kaart met de huidige of laatst bekende locatie van je apparaat.

4. **Acties op afstand**:
- **Geluid afspelen**: Je kunt een geluid laten afspelen om je apparaat te helpen vinden als het in de buurt is.
- **Apparaat vergrendelen**: Hiermee kun je je apparaat op afstand vergrendelen met een nieuw wachtwoord en een bericht of telefoonnummer weergeven op het vergrendelscherm.
- **Apparaat wissen**: Als je denkt dat je apparaat voorgoed verloren is of gestolen, kun je alle persoonlijke gegevens op afstand wissen om je privacy te beschermen.

5. **Offline vinden**:
- Android biedt momenteel geen directe functie om apparaten te vinden als ze volledig offline zijn, vergelijkbaar met Apple’s offline vinden via Bluetooth. De meeste functies vereisen dat het apparaat is ingeschakeld en verbinding heeft met internet (via mobiele data of Wi-Fi).

6. **Privacy en beveiliging**:
- Google heeft ook maatregelen getroffen om je privacy te beschermen. Alleen jij kunt je apparaat lokaliseren via je Google-account en de locatiegegevens worden versleuteld. Daarnaast worden apparaten niet zomaar gevolgd zonder toestemming van de eigenaar.

Door deze functies biedt Google een uitgebreide en effectieve manier om je Android-apparaten terug te vinden en te beschermen tegen verlies of diefstal.
 
Was dat van Apple of van Samsung

dit is niet waar, mijn dochter haar koffer was niet met haar mee op de vlucht en zij kon zien waar die koffer was, en die was wel meer dan 100m van bij haar vandaan, wat je denk ik bedoeld is is dat er iemand met een samsung en op bleuthooth staat binnen een straal van 100m dat die dan een signaal kan sturen naar dat ding (weet de naam niet van buiten) en dat jij dan , zelfs als je aan de andere kant van de wereld zit, kan zien waar die zig bevind, heb ik trouwens ook gebruikt voor mezelf voor te zien waar mijn koffers waren en de ene had ik al en de andere stond nog opde vlieger en kon dit goed zien vie de app Smarthings of Smarthings Find
 
Even zoeken op het net leert echter wel dat dit ding méér NIET werkt dan dat het wel werkt...
Er waren dus wel problemen met de eerste versie, maar ik heb de 2de en heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden, ligt altijd ene in mijne trekker en soms kijk ik of dit ding juist werkt en hoe correct het is en heb daar totaal geen problemen mee, maar PhilipV ik versta dus noiet wat ge bedoeld met die zin "die het mogelijk maakt 2 Samsung smartphones elk te laten zien waar de andere smartphone is..."
 
Terug
Bovenaan Onderaan