Google toegang werkt niet -playstore etc...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele dagen kan ik niet meer op google playstore , bij inloggen krijg ik de boodschap kan geen verbinding maken met de google server. Het is niet apparaat gerelateerd aangezien het op alle 3 mijn samsung toestellen is waarop ik hetzelfde account gebruik. Heb via internet , want dat werkt gewoon, al wat mogelijke oplossingen Cache legen, data verwijderen enz. beproefd maar geen oplossing , iemand hier ervaring mee ?

Ben je zeker dat je wachtwoord correct is ingegeven? Hier werkt dit wel op 5 verschillende accounts perfect. Hoe werkt je Toestel verder? Merk je verder rariteiten? Het is wel zo dat de laatste dagen alles langer duurt als voorheen om updates binnen te halen. Het wifi netwerk hier thuis is nog maar enkele maanden geleden van een upgrade voorzien, dus daaraan kan het hier niet liggen. Maar google Play store werkt wel hier. Ook onderweg op 4G werkte het vandaag heb ik gemerkt.
Hoe benader je je play store? via Mobiele data of via Wifi?
Hoe Staan je instellingen voor downloads? Enkel op wifi, of hoe is het ingesteld?

Zoals ik zei het gaat niet op alle drie mijn apparaten, paswoord is goed , werkt wel op mijn windows en linux pc's enkel niet op de drie samsung android toestellen. verbinding is via wifi maar werkt ook niet via data...kan perfect op internet en ook op google play maar niet via de app.

Dus als je met je Samsung toestellen via de browser naar google play store zoekt kan je wel je ding doen, maar als je op het pijltje drukt gaat hij niet open? Dan is je Google play app corrupt als ik het goed voor heb. Dan zou ik voorstellen dat jij eens op 1 van je Samsung toestellen via APKmirror de laatste versie binnenhaalt manueel en die dan manueel zelf installeert boven je huidige versie. Dat gaat eigenlijk wel vrij simpel. Enkel gaat je wel moeten toestaan dat je van andere locatie als Google Play download in je beveiligingen. Anders gaat het niet lukken. Ik heb hier alvast de Link van Google play store van APKmirror voor je opgezocht. De site is heel veilig, de beveiligingswaarschuwingen die je gaat krijgen mag je naast je neer leggen. Want die site is veilig. https://www.apkmirror.com/apk/googl...1-24-all-0-pr-187901561-android-apk-download/

heb vandaag even in Nederland een andere wifi verbinding gebruikt en het werkte ik denk dat ik thuis op de router via wifi een probleem heb... ga even onderzoeken de tip van apkmirror neem ik mee .

GeorgesL;n229675 zei:
heb vandaag even in Nederland een andere wifi verbinding gebruikt en het werkte ik denk dat ik thuis op de router via wifi een probleem heb... ga even onderzoeken de tip van apkmirror neem ik mee .
Snap niet goed waarom de router je play store zou blokkeren? Maar ben wel blij dat het zonder ingreep opgelost is. APKmirror is een site waar je van alle apps op Android de laatste versies kan vinden. Als bv je play store niet up to date komt kan je dat zo manueel updaten. Is natuurlijk niet de bedoeling om dit steeds te doen, maar bij een probleem kan dit wel eens een oplossing bieden. Play store zelf is nooit zelf snel met zichzelf up te daten, dat weet ik uit ervaring. De andere apps die op je toestel staan worden door play store meestal dezelfde dag van het uitkomen van een update wel klaargezet. Maar zichzelf updaten lukt hem precies niet op de dag zelf. Heel raar, maar dit soort zaken hou ik dus ook erg in de gaten.

Ja ik snap het ook niet tot hiertoe, mijn dochter deze morgen ook eens laten proberen met haar smartding en hetzelfde... dus het probleem zit duidelijk bij mij op de wifi , de win en linux pc's geven via bekabeling geen problemen ... en internet via wifi gaat prima behalve wanneer ik google apps wil gebruiken , leuk om uit te zoeken .

Heel raar, heb dit nog nooit gehoord ergens en ik volg Android erg op de voet. Als je de oplossing zou vinden zou ik het ook erg op prijs stellen als je de oplossing ook hier zou melden. Ben daar nu echt heel erg benieuwd naar.

Heb je misschien een beveiliging in je wifi zitten of zo die play store tegen houdt? Alle ben maar aan het mee denken he.

GeorgesL;n229700 zei:
Heeft altijd gewerkt enfin enkele jaren met deze router... maar we zoeken het wel uit...

Je hebt dus aan je router geen enkele wijziging gemaakt? En toch kan je plots niet meer in je Play store. Dat is toch wel heel bizar hoor. Ben benieuwd wat het addertje onder het gras is? Ik ga ook eens mijn vrienden raadplegen, misschien dat zij meer weten?

Beste, ik heb het je gezegd dat ik het aan mijn vrienden ook eens ging vragen en dat is het antwoord van Stephan. Dat is een techneut. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Kan zijn dat zijn thuisnetwerk een firewall heeft die 443 blokkeert bv, dat is de enige reden die ik kan bedenken waardoor play store het niet zou moeten doen. Kan hij dan wel GMail ontvangen of ook niet? Misschien even vragen of hij HTTPS sites wel kan openen?

Bedankt voor uw moeite , ik zit niet bij een grote provider maar bij Wirreless Belgie gratis internet dus , en nu bleek er bij mijn vriend Stefan de beheerder daar iets verkeerd gegaan met de IP/dhcp range waardoor sommige nodes geen toegang meer hadden op sommige servers. Opgelost dus , maar toch fijn dat jullie mee naar een oplossing zochten.

Ben blij dat het opgelost is. Natuurlijk helpen we graag mee om tot een oplossing te komen. Daar zijn we immers voor. Niet dat we alles weten, maar we doen ons uiterste best voor onze leden, want leden moet je verdienen he.

GeorgesL;n229757 zei:
maar bij Wirreless Belgie gratis internet dus.
Intersant systeem. Maar helaas dekt dit systeem niet gans België. Er staat hier in de buurt wel een antenne, maar zou niet weten of ik hier ontvangst zou hebben met die repeater.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan