Goede morgen! Code?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ƧIHT ꓷAƎЯ ИAƆ UOY ᆿI
ƎЯA UOY ИƎHT ƎƧAƎ HTIW
TA ꓷƎTИƎ⅃AT Y⅃ꓭIꓷƎЯƆИI
ˎƧꓷЯAWꓘƆAꓭ ӘИIꓷAƎЯ
Y⅃ꓭIꓷƎЯƆИI ИA ƧI HƆIHW
TИƎ⅃AT ƧƧƎ⅃TИIOԳ
.ƎVAH OT

Herken je de methodiek?
Hoelang doe jij over de ontcijfering?
Antwoorden met (in?) m (minuten) en/of s (seconden) graag.
 
Een Nederlandstalige tekst zal zeker veel vlotter gaan. Mijn Engels is niet goed.
 
Mannen van 'hierboven', bedankt voor jullie reactie! Weinig belangstelling voor de 'introductie' ( maar er komt meer), en hopelijk straks 'een resem' (?) reacties)...
 
Ik vroeg me af wat ChatGPT (AI) hiervan zou maken? ...

AI: "I'm sorry, but I'm having trouble understanding your message. It appears to be written in reverse and upside down. Can you please rephrase or rewrite your message so that I can understand and respond to it properly?"

* opvallend: ik stel altijd mijn vragen in het Nederlands, hier reactie toch in het Engels.

Vroeg dan maar verder in het Engels: decode message

AI: "Ah, I see that you've written the message backwards! If we reverse the order of the letters in each word and flip the entire message upside down, we get:

.TOO EASY, NOTHING INTERESTING HERE
I'M JUST REPEATING WHAT YOU ALREADY SAID
IGNORANCE BREEDS CONFIDENCE
APPARENTLY I'M ARROGANT
SURPRISE ME AND THINK A LITTLE
I'LL BE WAITING"

Ik: it is mirror writing

AI: "Ah, I see! I apologize for the confusion earlier. Here is the decoded message:

"YOU ARE INCREDIBLE
AWARE YOU ARE THE ONE WHO CAN CREATE WONDERS
IGNORE THE DOUBTS AND KEEP GOING
AMAZING THINGS WILL HAPPEN
NEVER GIVE UP"

I hope this helps!"

AI heeft hier nog wat werk, denk ik, maar heeft wel gevoel voor humor, toch?
 
Maar waar is het mij hier echt om te doen?

Ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met die AI-taalmodellen. Mij verbaast vooral de vlotte schrijfstijl en de zo goed als perfecte zinsbouw die ze handteren. Die vertaal-apps in browsers en 'social media' kunnen hier toch niet aan tippen hé?
En de inhoud die ze debiteren in hun antwoorden, lijkt me toch meestal vrij accuraat, een handvol uitzonderingen (zoals hier boven bijvoorbeeld) niet te na gesproken.

Aansluitend en de hamvraag: hoelang gaat het nog duren alvorens AI hier (= forum) de 'boel' gaat (kan?) overnemen, denken jullie?

En zou één van ons nu al een AI equivalent kunnen zijn?
 
@loomax Ondertussen (na enkele weken dus) is al duidelijk geworden dat AI in die chats vooral erg véél 'artificial' en erg weinig 'intelligence' is. Is al héél erg duidelijk door de mand gevallen... Het voorbeeld dat je in #6 gaf is tekenend voor tientallen hilarische missers die je momenteel al op het net kan vinden.

AI is vooral gediend met 'evenwichtige' en 'realistische' verwachtingen en dan is het beloftevol voor de toekomst. Maar het is absoluut niet wat men er in de eerste euforie heeft proberen van te maken en het is dus ook allesbehalve bedreigend op korte termijn.

Is het overigens ook u opgevallen hoe snel MS, Google en nog een paar anderen met een alternatief voor ChatGPT op de proppen kwamen ? Hadden ze precies ook al ergens - als spielerei - in een schuif liggen maar zagen er nog géén brood in.
 
Ik lees het net zo snel alsof het normaal schrift is, nu heb ik wel een aantal jaren in een Engelstalig land gewoond.
Spiegelschrift doet mij ook niet veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan