Windows 10 geen herstelpunten méér in de versie 19041.450

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
pas kreeg ik van een ander per telefoon te horen dat zij géén herstelpunten meer bezat ..
logisch zeg je dan zet deze optie dan terug aan .. maar wat blijkt ook ik stelde heden morgen vast dat zelfs het configureren van herstelpunten niet meer mogelijk is ..
steevast krijg ik hier de foutmelding 0x81000203
Ashampoo_Snap_dinsdag 25 augustus 2020_19h17m49s_001_.jpg


ook word er dus géén optie meer weergegoven om deze aan of uit te zetten !
er word zelfs géén beschikbare station vermeld !
Ashampoo_Snap_dinsdag 25 augustus 2020_19h20m01s_002_.jpg


alles wat eerder te vinden is op het internet heb ik geprobeerd maar niets dat helpt ...
men geeft aan om de services Volume Shadow als ook de services Microsof Software Shadow Copy Provider beiden op automatisch te zetten en deze ook te starten indien deze gestopt zouden zijn ..
*dit helpt dus niet meer !

zelfs de restore point creator 7.1 is niet te gebruiken ..
ook een sfc /scannow of de dism.exe geven aan dat er géén Windows systeem bestanden hersteld dienen te worden ..
**mijn vermoeden is dat Microsoft hier wederom een aanpassing aan de Windows 10 versie 2004 build 19041.450 gedaan heeft ...
mijn vraag is kan iemand eens nagaan op zijn 2004 of hij/zij nog herstelpunten heeft of kan gebruiken !

ik krijg het niet voor elkaar om deze terug gebruiks klaar te maken zodat deze optie terug te gebruiken is ..
 
Laatst bewerkt:
gaat het om een desktop of eerder om een laptop bij u ... want men geeft aan dat de veroorzaker Microsoft is omdat deze de Turbomodus aangebracht heeft ...
*ik vind hier nogthans nergens iets terug betreffende de turbomodus .. het zal weer ergens diep verscholen zitten !
 
idem hier:
1598382779552.png
niet mogelijk, ook als Administrator zelfde beeld en foutmelding,
ook dit geprobeerd maar Noppes:
1598383445550.png

heb een redelijk backup prog, maak wekelijks een nieuwe backup ...

laptop HP Elitebook 820 G1
 
Ik werk nu ook met versie 19041.450 op mijn desktop pc en ik heb momenteel geen problemen met Systeembeveiliging. Ik kan herstelpunten maken en ook terugzetten.

jouw probleem kwam mij echter bekend voor. Ik moest even zoeken, maar 3 jaar geleden (aug. 2017) had ik dezelfde problemen met Systeembeveiliging. Ik kon geen herstelpunten meer maken of terugzetten. Onder Beschikbare stations bleef Zoeken... staan. Hieronder het screenshot dat ik 3 jaar geleden maakte:

5f457109d39b4-blijft_zoeken.png


Dus net als in jouw derde afbeelding.
Daarnaast had ik toen ook problemen met Windows Update.

Alle problemen werden toen opgelost met een zogenaamde in-place upgrade.
Ik maakte een installatiemedium met behulp van het Media Creation Tool.
Ik startte niet op van dat installatiemedium! Windows 10 was op de normale wijze opgestart. Met de Verkenner ging ik naar het installatiemedium (dat was in mijn geval een DVD, maar het mag natuurlijk ook een USB stick zijn); ik opende het installatiemedium en klikte met de rechter muisknop op setup.exe > Als administrator uitvoeren. Ik koos ervoor om al mijn persoonlijke bestanden en programma's te behouden.

Deze procedure nam toen circa 50 minuten in beslag.

Systeembeveiliging bleek daarna nog wel uitgeschakeld te zijn voor alle (2) harde schijven. Ik heb daarop systeembeveiliging ingeschakeld voor de SSD (waar Windows op staat), en daarna meteen een herstelpunt gemaakt. Dat was toen in een paar seconden gebeurd.

De problemen die ik had (geen gebruik kunnen maken van systeemherstel en updates niet kunnen installeren) waren door deze in-place upgrade helemaal opgelost.
 
wel porrelaar dat ga ik dan eens proberen ..maar dit zal pas voor morgen zijn aangezien ik nu de film Train to Busan 2 aan het kijken ben ..
ik hou je op de hoogte van de in-place upgrade .
 
wel porrelaar de in-place upgrade heeft dus ook hier geholpen ...het probleem is voorbij .. tevens diende ik systeemherstel niet te configureren deze bleek immers ingeschakeld te zijn .. alhoewel er bleek nu maar 1 herstelpunt aanwezig te zijn !
*eerder waren er meerderen aanwezig .. feit is dat het nu weer te gebruiken is.
bedankt kerel ..

**heb er juist eentje aangemaakt !
Ashampoo_Snap_woensdag 26 augustus 2020_00h41m55s_002_.jpg
 
ik had wel een vermoeden dat zo'in-place upgrade zich aandrong doch zag ik er eerlijk gezegd er tegen aan ..de schrik zat er in dat ik sommige aangekochte programma's verloor ... wat echter niet het geval is .
 
Methode van Porrelaar ook moeten toepassen en heeft bij mij gewerkt.

Dit vond ik als aanvullende tips:

If Windows runs on a drive that’s encrypted, you’ll need to suspend or turn off encryption before performing the in-place upgrade install.
After the install completes, you can turn it back on again.

If the target PC runs UEFI (the Unified Extensible Firmware Interface), turn off secure boot before starting the in-place upgrade install.
Again, you can turn it back on after it’s done.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan