gebruiksaanwijzing android 9 pie telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
heeft iemand een goeie tip om een degelijke handleiding/boek te vinden die het gebruik van android 9 pie goed omschrijft (iets voor "dummies") en liefst in het nederlands. Op de website van de constructeur is er niks goed te vinden (archos). 't Is voor mijn echtgenote.
Dank voor jullie goede tips
 
Dit is niet te vinden. Maar als je me zegt wat ze juist wil kunnen kan ik je misschien wel verder helpen, maar een handleiding bestaat er eigenlijk nergens. Maar een goede raad dat ik iedereen geef is, zit in de zetel op u gemak met u toestel wanneer je ff wat tijd hebt en probeer maar wat. Veel kan je niet mis doen. Als je niet weet waar je bent druk op het bolletje en herbegin.
 
Bedankt voor de reacties. Moest er toch nog ergens een boek bestaan over die android 9 pie, ik blijf geïnteresseerd.
 
Hier kan je mogelijk al veel filmpjes vinden per merk.
 
Verschilt zoiets per toestel? Anders staat er hier één voor een Samsung. https://www.telfort.nl/persoonlijk/...pic/handleiding/download-gebruiksaanwijzing/1
Het gedeelte over het toestel zelf heb je dan uiteraard niets aan.
In principe zou dit niet hoeven, maar bijna ieder merk legt over hun toestellen een schil heen en daardoor werkt ieder merk anders.
Ik haat dit ook, daarom dat ik in een groep zit die pleit om die schillen omheen Android te verbieden.
Dit vertraagt, dit bied geen eendracht, en ga nog maar een tijdje door.
Als merken zoals Samsung, Huawei, Wiko en nog vele andere nu eens net als Google Pixel en Nokia de Android zou gebruiken gelijk Google hem uitbrengt zou het ideaal zijn. Zouden ze ook hun updates veel sneller kunnen uitbrengen.
 
Dat is dan dus een enorm min punt van Android.
Nee, van de merken die rommelen met de open source codes. Android is heel erg open, en dat merken zo gingen rommelen met de codes was niet de bedoeling van Google, nu niet en vroeger eigenlijk ook niet, maar vroeger was het hen om marktaandeel te doen en lieten ze het maar begaan. Dit is nu hun grootste struikelblok waar ze heel hard aan werken om dit kwijt te geraken zonder dat ze merken zoals Samsung kwijt spelen, want zoals je misschien wel weet werkt Samsung ook aan een eigen besturingssysteem. Motorola, Xiaomi, en vooral Nokia hebben toestellen met Android One, daar kan met niet mee rommelen, en daar wil men uiteindelijk helemaal naar toe lijkt het op dit moment. Met Android One is het een beetje zoals IOS, snelle updates, Google heeft zelf de touwtjes in handen, maar je hebt wel verschillende merken. Dus is er ook wel verschil in de snelheid van hoe snel de updates volgen, maar ze zijn het aan Google verpllicht om dit snel te doen met zo een Android One programma. Dus is dit voor de consument eigenlijk het besturingssysteem waar ze MOETEN naar kijken, als men massaal overstapt naar Android One toestellen, zullen de andere merken sowieso moeten volgen en daar pleit ik en nog een hoop andere mensen voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan