Varia Foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Heb al mijn foto's en filmpjes gedigitaliseerd en ook al mijn foto's en shows in mappen gezet, zijn er wel duizenden, en mijn vraag is wat de beste oplossing is om deze te bewaren.
Ik dacht aan een externe harde schijf of een usb stick.

Mvg
 
Ofwel een kleine NAS met minstens 2 kwalitatieve schijven in.
Ofwel deftige cloud storage huren bij een betrouwbare instantie en ze daar naartoe sturen.

Afhankelijk van de totale capaciteit gaat een lokale NAS oplossing waarschijnlijk de goedkoopste zijn.
Beiden hebben geen single-point-of-Failure, wat je met een externe harde schijf of USB stick wel hebt.

Bij de keuze voor een lokale NAS ben je ook weer niet beveiligd als er bijvoorbeeld iets met je huis gebeurd. (brand,...)
 
Hier heb je een beschrijving van zulk apparaat (zonder reclame te maken van één of andere winkel of webshop);

Wat ik meestal niet terugvind in die beschrijvingen, is dat (meestal) meerdere schijven aanwezig zijn en redundantie voorzien daardoor. Je kiest dan ook best een NAS met minstens 2 schijven! (Meer is altijd beter, maar ook duurder)
Maw, faalt er een disk (defect, ...) dan is je data niet verloren. Vervang die schijf dan ook ASAP met hetzelfde of gelijkaardige exemplaar, en je bent weer gerust voor de komende jaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan