Windows 10 Foto's zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomma camping

Steunend lid
Vip Lid
Vorig jaar kocht ik een nieuwe pc met windows 10. Ik heb toen al mijn gegevens en foto's opgeslagen op mijn oude pc opgeslagen op een usb-stick. Deze had ik op mijn nieuwe pc overgebracht. Nu heb ik dringend een paar foto's nodig en blijkt dat er over een periode van drie jaar geen foto's meer te vinden zijn. Kan ik deze nog ergens terugvinden of zijn deze onherroepelijk verloren? Ik ben radeloos en hoop dat er ergens een tovenaar is die mij met raad en daad kan bijstaan.
 
Als je zeker weet dat het kopiëren van de oude pc naar de USB stick voor 100% gelukt was en je hebt deze USB stick nog kun je het met Recuva proberen.
Als de USB stick al vele malen is overschreven is deze kans nihil dat er nog iets te recoveren is.
Misschien heeft u de oude pc nog of misschien alleen de oude harddisk van die pc? Daar zal dan alles nog intact op moeten staan als de harddisk van deze oude pc niet vele malen is overschreven.

Is dit allemaal niet van toepassing dan is het helaas pindakaas.
 
Beste broere69,

NIETS.
Ik ken er niets van.
Maar de laatste tijd is er sprake van niets anders dan "opslaan in de Cloud" dat ik er toch eens meer van zou willen weten of dat deze dienstig is voor mij.
Want ik zie Clouds van Microsoft - One Drive - Dropbox - Google Drive - zelfs Media Markt heeft een Cloud.

Flamingo
 
Geen probleem,

Je hebt verschillende cloud toepassingen. Je moet eerst uitmaken voor je zelf ga je daar alles stockeren?
Wat bedoel ik daarmee? foto's, documenten, muziek, film enz....

Persoonlijk heb ik Onedrive 1TB + Microsoft 365 voor 69€ per jaar, en je kan daarmee overal aan je gegevens en ook via smartphone of tablet en pc.
Ik heb ook alles nog eens op een externe schijf als kopie. Er zijn natuurlijk nog bedrijven die het aanbieden maar zonder Microsoft 365 dan. Ik heb al verschillende geprobeerd en kom toch terug bij Onedrive. Dat is ook persoonlijke keuze.

Dus eerst moet je uitmaken voor je zelf wat je allemaal wil op de cloud plaatsen.
 
Beste broere69,

Dank voor de info.
Maar dit zal - tot nu toe - niets voor mij zijn.
  • Mijn foto's heb ik gebackupt op 2 externe HDD's
  • Mijn documenten heb ik ook gebackupt op 2 andere externe HDD's.
  • Muziek en films staan niet op mijn PC maar wel op 100-en CD's en DVD's.
  • En ik gebruik mijn smartphone alleen om te bellen.
Maar ik ga toch eens kijken naar die OneDrive wat dat juist inhoud.
Dank
Flamingo
 
Ik heb niets met cloud. Daar kan men aan, ook al zegt men van niet door de cloud beheerder.
Maar terug naar bomma camping. De rest is off topic. Eerst data terug en dan pas verder denken.
Heb je die oude schijf nog? Dan kun je alles terug halen door de schijf tijdelijk in je nieuwe computer te (laten) zetten. Er zijn ook andere mogelijkheden om er een usb schijf van te maken.
Heb je die niet meer, dan is de tip van skippy met recuva de in mijn ogen de beste.

Zo niet dat wordt het pindakaas.
 
Bedankt allemaal. Heb Recuva aangeschaft en heb het geluk van enkele foto's te recupereren maar niet allemaal.. Ga proberen er een aantal terug te vinden die ik ooit gepost heb. Misschien kan ik er zo nog enkele recupereren. Zal mijn foto's nu op externe schijf opslaan zodat mij dit hopelijk niet meer overkomt
 
Er is ook nog een programma get data back for NTSF/Fat
Daar is ook heel veel mee terug te halen.
Zolang je maar niets doet op de schijf waar alles op staat. Direct kopiëren naar een andere schijf.
Ik heb even gezocht en dit LIJKT me een geschikte plek om het vandaan te halen
 
en dit LIJKT me een geschikte plek om het vandaan te halen
Nee, dat lijkt me juist geen geschikte plek. Liever niets downloaden bij Softonic, want dan loop je dikke kans er rotzooi bij te krijgen. Er zal geprobeerd worden om extra software te downloaden en installeren waar je niet op zit te wachten. Je zult dan goed moeten opletten en alle vinkjes voor extra (ongevraagde) software weg moeten halen.

Software haal je bij voorkeur bij de maker van die software. En dat is in dit geval Runtime.
Je kunt GetDataBack (deze software is niet gratis!) dus downloaden bij de maker van die software: https://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan