Status
Niet open voor verdere reacties.
Openzetten alleen is niet genoeg. Port forwarding naar je NAS zou je moeten kunnen toepassen op je NAT router. Tenzij je geen toegang hebt op dat toestel, vb ISP controlled...
 
mijn router en modem worden beiden niet ondersteund door synology en door portforwarding.com
ik heb het handmatig geprobeerd maar dat lukt ook niet.
 
mijn router en modem worden beiden niet ondersteund door synology en door portforwarding.com
ik heb het handmatig geprobeerd maar dat lukt ook niet.

Dat hoeft ook niet.

Stel dat de NAS een IP heeft bijvoorbeeld 192.168.1.8 Zorg wel dat smtp uitstaat in de router en dat je werkt met vaste ip adressen.
Zet de juiste poort open naar 192.168.1.8 in de router.
 
TCP/IP is een protocol, een taal dat netwerking gebruikt. Ondersteuning op "apparaten" heeft hier niets mee te maken. Wanneer beide apparaten volgens IP werken, wat ook zo is, dan is dat mogelijk. Portforwarding.com, ken ik niet. Maar je kan een externe site zoiets niet voor jou laten doen. Als dat mogelijk was, dan zou elke PC in een thuisnetwerk al 1000x gehacked zijn.
Handmatig... kwestie van weten wat je doet eigenlijk. Met een beetje extra hulp en kennis kan je dit wel voor elkaar krijgen. Voorwaarde is dat je toegang hebt op alle routers.
 
TCP/Voorwaarde is dat je toegang hebt op alle routers.

Belangrijk is op zich ook wel dat je een statisch ip adres krijgt van de ISP.
Bij een dynamisch ip adres zijn er wel mogelijkheden om ook dit weer op te lossen via een website zoals dyndns
 
ik heb 2 synology's in 2 verschillende netwerken.

1. bij mij thuis met een KPN netwerk met het volgende:

Modem - experia box arv7519pstn
Router - Sitecom WL-351 300N V1.2 (hier staat de synology aangesloten)

2. bij mijn vriendin thuis met een Tele2 netwerk met het volgende:

Modem - D-link dv210AM
Router - Sitecom WL-309 (hier staat de synology aangesloten)


bij beide netwerken valt er niks aan te passen bij de modems wel bij de routers.

Ik maak gebruik dan Dyndns.

Free Help Forwarding Ports - PortForward.com
deze werd door synology zelf aangeraden voor ondersteunende routers.

wat zou ik dan moeten doen om het te laten werken?
note: de routers zijn de enige apparaten met DHCP aan.
 
Ga in eerste instantie eens naar http://192.168.2.254 op in de Experiabox te komen.

Als dat lukt, ga dan eens naar de Hoofdcategory Data


Ik heb dit gevonden over jouw router:






hoofdcategorie START:

STATUS => geeft de startpagina weer (zie boven)
> ADSL Status => geeft de status weer van de ADSL lijn.
> Voice => geeft de status weer van de Voice oftewel Telefonie

WAN => Geeft de ATM PVC status en instellingen weer.
=> Functie PPPoE passthrough kan hier uit/aan gezet worden.

LAN => DHCP Server kan hier worden ingesteld. (een adressenPool, de lease Time en zelfs de Domainname).
=> Er kunnen 10 statische ip-adressen worden ingevuld, die gekopelt zijn aan MAC-adressen.

WLAN => instellingen om de WIFI aan, uit of op de timer te zetten.
=> Je kunt de Wlanknop op de buitenkant van de experiabox uit of aanzetten.
=> Je SSID instellen.
=> Je WIFI Wachtwoord instellen en kiezen voor een passphrase(wachtwoord) of HEX.
> Settings => ja of nee instellen of je wifi zichtbaar is ofniet (SSID Broadcast).
=> Wireless mode kun je hier kiezen. (802.11 a/b/g/n)
=> De WIFI bandbreedte is hier instelbaar (20Mhz of 20/40Mhz)
=> het kanaal dat je WIFI gebruikt en evt een uitbreidingskanaal.
=> Wifi in de Beschermde modes zetten (protected mode).
=> 802.11e/WMM Qos function aan/uit. Geeft de qualty of service aan voor WMM (Wifi multimedia)
aanzetten bij een draadloze multimedia server/pc.
> Security => WPS-PIN en WPS-pin zijn hier instelbaar (deze codes staan ingesteld en achterop het modem vermeldt)
=> Tevens is hier de Wifi beveiligingsmodes in te stellen.(wpa/wpa2, wpa2 only, wpa only en WEP)
=> Ook is de authentication methode in te stellen hier. (802.1X of PSK)
> Timer => Hier kun je instellen wanneer de wifi actief is. als je deze functie heb aangevinkt bij WLAN (zie boven)
> Access Control => Hier kan op basis van MAC-adressen de toegang worden verschaft of verboden. (tot max 32 stuks)
> WDS => WDS functie instellingen (het vergroten van je Wifi-radius met signaal herhalers of andere Accesspoints)

hoofdcategorie VOICE (ik maak geen gebruik van telefony dus kan de functies niet uittesten)

Extensions IN => je kunt hier instellen dat verschillende binnenkomende nummers/voip providers naar een bepaald telefoontoestel worden gestuurd.
Extensions OUT => hier kun je instellen welke telefoonnummers/voipproviders standaard worden gebruikt om te bellen en vanaf welk toestel.
Status => geeft de status weer van de Telefonie en zijn instellingen

hoofdcategorie DATA

NAT => -
> Port Mapping => hier kunnen verschillende instellingen worden gedaan voor het draaien van (game)servers enz.
=> externe porten kunnen worden geredirect naar specifieke (locale) servers en porten.
> Special Application => hier kun je bepaalde poorten openzetten voor bepaalde software voornamelijk games en P2P. (maximaal 10 regels,
wel zijn per regel portranges instelbaar).
> NAT Mapping Table => hier wordt realtime weergegeven welke porten gebruikt worden door wie en waarheen.

FIREWALL
> Access Control => hier kan bepaald lokaal verkeer naar het internet worden geblokeerd, zoals internet, chat en p2p. (er zijn een boel voor
gedefineerde services maar je kunt ze ook zelf bepalen (poorten en protocol).
> MAC filter => hiermee kunnen alleen bepaalde MAC-adressen (computers/apparaten) worden toegestaan op je lokale netwerk (max 32).
> URL Blocking => Hier kunnen bepaalde website's en keywords in url's worden geblokeerd. (max. 30)
> Schedule Rule => Hier kan worden ingesteld wanneer de (bovenstaande) Access Control wordt toegepast. (max. 10)

hoofdcategorie EXTRAS

Password Settings => Hier kan je je inlogwachtwoord weer veranderen.
=> Ook kun je hier instellen hoelang het duurt voordat je automatisch wordt uitgelogd uit het modem (is ook uit te zetten)
Time Settings => Hier kan de Tijdzone worden ingesteld. deze staat vaak al goed ingesteld op GMT +1.
Backup / Restore => Hier is het mogelijk een backup te maken van je instellingen van het modem, handig voor een reset.
Tevens kan hier je modem worden gereset naar de fabrieksinstellingen.
Reboot => hier kan het modem worden ge-reboot.
Upnp => hier kun je Upnp aanzetten voor je software.
en voor het modem zodat deze (als je een usbstick o.i.d. hebt aangesloten) mediaserver wordt herkend door je computer.
USB => usb function kan hier uit- of aangezet worden.
> File Server => De server is volledig instelbaar: naam, omschrijving, de werkgroep, toegankelijkheid van buitenaf en
de beveiligingsmode (max 8 folders)
> FTP Server => ook de FTP server is volledig instelbaar. (ook remote access)
> Web FTP Server => zelfde als bovenstaande FTP server alleen met webinterface (hij dus te gebruiken in je browser)
> Printer Server => LPD-LPR service. hiermee kun je je printer aansluiten op het modem, zodat iedereen op het netwerk kan printen.
 
ik zal er morgen eens naar kijken, ik ben momenteel niet thuis maar bij mijn vriendin. (diegene met het tele2 netwerk).

inloggen op mijn modem is geen probleem, maar ik wil het niet verkeerd instellen :)
 
Om het verkeer naar het juiste locale ipadres te leiden, toch ? Zou vervelend zijn als de NAS teleks een ander lokaal IP adres krijgt toegewezen van de router.

Ik denk dat je DHCP bedoeld ipv smtp (email)... En DHCP kan je best aan laten staan voor de clients. Gewoon de NAS een vast IP adres geven in hetzelfde subnet is voldoende.
 
ik zal er morgen eens naar kijken, ik ben momenteel niet thuis maar bij mijn vriendin. (diegene met het tele2 netwerk).

inloggen op mijn modem is geen probleem, maar ik wil het niet verkeerd instellen :)

Je moet nagaan of je WAN (internet) poort op je router een public IP adres krijgt. Geen lokaal adres zoals de class C 192.168.x.x range...
In dat geval moet je, verdergaande op de gegevens van Pluis, naar NAT, Port Mapping gaan. Externe poort mag alles zijn wat niet geblokkeerd word door je ISP en niet gebruikt wordt voor standaard protocollen zoals email (25,110), web (80,443), ssh(22), FTP (21),... neem vb poort 1000. Map die intern naar het IP adres van de NAS en de poort welke je nodig hebt.

Let wel, je hiermee inbound traffic openzet naar je intern netwerk op die bepaalde poort! Een port scanner detecteert deze ingang zonder problemen. Dus voorzie de nodige authenticatie enzo voor die file share!
 
Ik denk dat je DHCP bedoeld ipv smtp (email)... En DHCP kan je best aan laten staan voor de clients. Gewoon de NAS een vast IP adres geven in hetzelfde subnet is voldoende.

Oeps, ja. Natuurlijk DHCP. Heb je wel eens als je met 10 dingen tegelijk bezig bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan