Netwerk extern bureablad

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Plots werkte mijn extern bureaublad niet meer van laptop naar vaste pc.Andere laptop geprobeerd en zelfde foutmelding.Dit is al een tijdje en denk na update van windows.
Schermafbeelding 2021-01-25 145956.png
 
en heb je elk van de 3 punten nagekeken :
  1. op de PC staat externe toegang nog altijd als 'toegestaan' ?
  2. de PC staat aan ? veronderstel ik van wel ...
  3. de PC is online op het lokale netwerk ? Kan je checken door een ping uit te voeren
 
Al toevoeging op bovenstaande, voer onderste uit vanaf een powershell met admin rechten:

Code:
install-windowsfeature telnet-client
telnet 192.168.0.5 3389

vervang het ip adres (192.168.0.5) door het ip adres van de computer naar waar je wil connecteren.
Waarschijnlijk loop je tegen een timeout en gaat die zeggen dat de verbinding niet gelukt is.

Als je een knipperend streepje ziet, wil dat zeggen dat de rdp service draait en de poort bereikbaar is.

Reden: firewall laat dit niet toe (beide kanten controlleren) en/of de RDP Service draait niet
 
Je kan ook op beide computers onderstaande powershell regel eens uitvoeren.
Als je resultaat terugkrijgt, ligt het waarschijnlijk aan de firewall instellingen op die betreffende computer.

Code:
Select-String -Path "C:\Windows\system32\LogFiles\Firewall\pfirewall.log" -Pattern " 3389"
 
Ben je eerst gewoon eens via Windows gaan kijken of externe toegang op de PC toegelaten is ?
In wezen is dat hetzelfde als het eerste van deze commando's maar voor jou makkelijker uit te voeren denk ik ...
 
En in de firewall van die PC :

1611590486530.png


en dan :

1611590516471.png

Voor alle duidelijkheid : die moeten OPSTAAN voor Particulier, Openbaar netwerk raad ik af.
Hier staan ze af omdat ik externe toegang niet wel toestaan.
 
Werk met bitdefender firewall.Het probleem is opgelost.Onder systeembeheer-services waren deze uitgeschakeld.Heb ze terug op automatisch gezet en terug in orde.Weet nu niet dewelke mogen uitgeschakeld worden.Heb ook SSDP protocool moeten inschakelen daar ik netwerkdetectie niet kon inschakelen onder geavanceerd delen.

Knipsel.JPG


2.JPG
 
Wat je hier nodig had noemt Remote Desktop en die mogen alle 3 opstaan : als je toegang hebt ingeschakeld in de settings staan ze op automatisch en zijn dus altijd aktief / als je externe toegang niet hebt toegelaten staan ze op handmatig en zijn dus niet meteen aktief na start. Of je ze ook mag disabled zetten weet ik niet, maar alleszins je wou ze dus zo is het goed.

De andere Remote Access hebben hier niets mee te maken maar gelden voor de mogelijkheid om support op afstand op je systeem toe te laten of niet. Moet je voor jezelf apart uitmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan