Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
In navolging van mijn post in deze draad (http://www.pctuts.be/f395/verkenner-probleempje-49150/index4.html), die mogelijk als opelost beschouwd word ... en die ik ondertussen toch niet meer kan verwijderen, plaats ik dit hier in een nieuwe draad.

Mijn explorer van W7 is bijna zo goed als waardeloos. En de verschillende problemen ermee hebben niets te maken met de muis.

Hierna een beschrijving van de diverse problemen die af en toe optreden of permanent of willekeurig zich voordoen. Alles is wel uitgeprobeerd om die fouten permanent te herstellen, wat tothiertoe niet lukt ..

- 1) Verschillende mappen openen zonder de vorige te sluiten blijkt meestal onmogelijk, niettegenstaande juiste instelling in mapopties. Met R-klik optie en dan selecteren voor Openen (na een map geselecteerd te hebben) lukt het meestal wel.
- 2) Soms onmogelijk om een zelfgemaakte snelkoppeling nr. administrative tools te laten werken vanaf BB. Zelfde snelkopping verplaatsen naar een andere map en dan dubbelklikken opent de map adm.tools wel. Alle andere snekoppelingen op het BB werken wel.
- 3) Dit probleem was ook in mijn Vista aanwezig en nu dus ook in W7 : bij het in een map afzonderlijk en achter elkaar een slechts maal aanklikken van een bestand (selecteren in feite) met ingedrukte Ctrl toets, beginnen die bestanden zich plots te kopieren in dezelfde map !!!
- 4) Om de haverklap crasht de explorer in W7. Vooral bij het kopieren/verplaatsen van content van de ene map naar een andere en specifiek naar een externe schijf (elke). Soms crasht explorer ook bij het gewoon afsluiten van een map. Alles onafhankelijk van de hoeveelheid bestanden in die map.

Qua processorkracht en RAM zou ik normaal voldoende moeten overhouden voor zo'n simpele taken (i7 2,5 Ghz en 8GB RAM ). Wel schiet er na de opstartprocedure nog slechts 5GB RAM over + het virtueel geheugen uiteraard.. Processorgebruik stijgt raar of zelden uit boven de 10- 15%.

Wat is hier aan de hand ? Virus of andere rommel is uitgesloten !! Vooral 1) en 3) intrigeren mij. Wat 1) betreft schijnt enkel het omgekeerde veelvuldig voor te komen volgens Google. Dus dat bij dubbelklikken op een map steeds een ander venster open gaat. Ik wil dat standaard juist dit laatste steeds gebeurd.
 
TheDon zei:
- 1) Verschillende mappen openen zonder de vorige te sluiten blijkt meestal onmogelijk
je bedoeld hier dus dat je via de verkenner meerdere mappen tegelijk wilt openen ....
wel indien dit de bedoeling is dan dien je steeds ook via start de verkenner te openen en de gewenste map aan te klikken ..
het is namelijk zo dat er dus meerdere verkenners geopend kunnen worden op deze manier ...
*open je maar 1x een verkenner dan zal deze inderdaad telkens enkel de map laten zien welke je het laatst geopend heb ..

Ashampoo_Snap_2015.11.06_08h32m43s_001_.jpg

je kan ook een nieuwe snelkoppeling aanmaken op je Bureaublad ..
zo heb ik hier juist een nieuwe snelkoppeling aangemaakt van de explorer en telkens ik deze aanklikt opent zich er dus een nieuwe pagina van de verkenner van waaruit ik verder ga naar de map die ik wens te openen ..

Ashampoo_Snap_2015.11.06_08h50m43s_002_.png

om je een snelkoppeling aan te maken van bv de explorer klik je met rechts op het bureaublad en kies je " nieuw" > snelkoppeling
geef de locatie op of blader naar deze locatie ...
*geef je de locatie in van de explorer dan typ je C:\Windows\explorer.exe en klik dan op volgende ...
**blader jezelf naar de locatie dan dien je deze eerst te selecteren en op ok te klikken deze word dan vermeld in het scherm snelkoppeling aanmaken en hier klik je dan verder op volgende ..

Ashampoo_Snap_2015.11.06_09h01m55s_003_.png

vervolgens staat er nu een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad

Ashampoo_Snap_2015.11.06_09h21m26s_004_.png


(hiermee is tevens ook punt 2 verholpen )..
wil je dus een snelkoppeling van je administrative tools dien je voor elke tool dat opgenomen is in de map "administrative tools" een eigen snelkoppeling te voorzien .

punt 3 en 4 is dan eerder te wijten aan het feit dat er eerder al problemen waren met de Vista ...denk ik dan ..
daar jij vermeld dat deze problemen er al waren met Vista heb ik hier dan ook het vermoeden dat je de Windows 7 verkregen heb van uit een upgrade ...en dat deze dus niet vers geinstalleerd werd !

******************************* mededeling ********************
je had je eerdere vraag gesteld in iemand anders zijn topic en dan ben jij verwonderd dat daar niet op gereageerd word !
*****************************mededeling *******************
 
Dat eerste is wel totaal verkeerd begrepen, misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Ik had misschien het woordje "achter elkaar" of "de een na de andere" moeten gebruiken. Eenvoudig gesteld heeft men in Windows (en dat is al meer dan 10 jaar zo sedert XP), de mogelijkheid om telkens men op een map klikt een nieuw venster te openen met de inhoud van die map. Dat kan ingesteld worden in mapopties. Dus niet terzelfderijd meerdere mappen openen. Gewoon als ik op een map klik dat die opent, maar daarna niet sluit als ik op een andere map ga klikken. Je hebt mensen die graag hebben dat de laatst geopende map automatisch sluit bij het dubbelklikken op een andere map. Ik heb graag dat die openblijft. Bij mij is dus zoiets enkel mogelijk als ik na bvb een map geopend te hebben en een andere map wil openen zonder de vorige te sluiten, ddor vooraleer te dubbelklikken op een andere map het in het R-klik menu van die andere map kies voor openen. Meestal lukt het dan, maar ook weer niet altijd. Dan gebeurd het soms toch nog dat de vorge map sluit.

Wat dat 2e betreft was het wel gewoon onmogelijk om de map administrative tools te openen met een snelkoppeling naar die map. En enkel die map op het BB kon niet geopend worden met zijn juiste snelkoppeling die meestal werkte of werkt maar af en toe niet. Dit komt regelmatig voor bij mij maar ook weer niet altijd. Om die snelkoppeling te maken heb ik daarvoor trouwens gewoon de map administrative tools opgezocht die in de map programs staat. Als volgt : Computer > W7 (de naam van mijn C drive) > ProgramData > Microsoft > Windows > Start Menu > Programs > en dan R-klikken op de map Administrative Tools en kiezen voor snelkoppeling maken (en die gemaakte snelkoppeling dan knippen en plakken naar het BB) of kopieren naar BB met de aanvullende R-klik optie snelkoppeling op BB plaatsen.

Als ik die gemaakte snelkoppeling op een andere plaats zette (een willekeurige andere map) ipv het BB werkte ze wel.

Later heb ik dan ontdekt dat ik de snekoppeling moest "deblokkeren" met een Unlocker. Explorer.exe was de oorzaak.

De W7 is wel vers geinstalleerd met niets van de Vista voor wat 3 en 4 betreft. Trouwens staat die Vista op een andere laptop en een ander merk zelfs. Ik heb wel 3 laptops.

Zoals ik vermoedde zal er niet snel een oplossing gevonden worden voor deze 4 problemen, en zijn we dus nu terug naar af. De klassieke oorzaken zullen niet snel te vinden zijn. Maar je weet nooit.

Wat betreft je advies "wil je dus een snelkoppeling van je administrative tools dien je voor elke tool dat opgenomen is in de map "administrative tools" een eigen snelkoppeling te voorzien .", heb ik daar een andere ervaring mee. De meeste zaken die bij mij in die map staan zijn wel snelkoppelingen en die werken allemaal perfekt. Maar ik kan daar ook gewoon bestanden in plaatsen. Het werkt bij mij gewoon als een map.

SS296.jpg

Ik dacht verder wel dat er niet steeds een andere draad hoefde geopend te worden voor eenzelfde probleem nl. zoals hier een explorer probleem op een W7. Op andere fora word je dat verweten dat je daarvoor een andere draad opent. Er word trouwens aangeraden om eerst de zoekfunctie te gebruiken, wat ik dus gedaan heb. Het was wel iemand anders zijn topic, maar dat is het toch altijd enigszins. Ik ga dus ihv misschien best geen zoekfunctie meer gebruiken.
 
Als ik hier uw laatste reactie lees #31, verbaasd het me helemaal niet dat Explorer crasht . Wat start er allemaal automatisch op met Windows ? Hoe meer snelkoppelingen, hoe trager je windows zal opstarten, hoe trager windows zal werken en hoe sneller explorer zal crashen.
 
Het probleem zal dus m.a.w. niet opgelost geraken, zoals ik dacht. Het is eigenlijk wel niet het aantal snelkoppelongen op zichzelf maar het aantal zaken dat automatisch met Windows mee opstart zul je wel bedoelen. Vind jij onderstaande veel ? Uitgezonderd een aantal services valt dit in fiete wel mee dacht ik.

SS297.jpg

Maar als ik dan een aantal zaken vergelijk met PC bezitters met veel minder CPU en veel minder RAM zou explorer in feite niet mogen crashen door gebrek aan resources, want dat is in feite wat je bedoelt dacht ik.

Met het OS W7 en de hardware Intel i7 processor van 2,6 Ghz met 8GB RAM en SATA HD van 1GB/7200 RPM en dan nog crashen is en blijft niet normaal, bij het uitvoeren van normale explorertaken. Het kan natuurlijk nog veel beter en zwaarder, maar voor alledaagse explorer taken ? Er draaien geen spelletjes in de achtergrond of zware video bewerkingen. Trouwens mijn prestatieindex van Windows staat op 5,9. Wat redelijk hoog is, en die index geeft dan trouwens nog min of meer aan in welke mate verschillende hardware op elkaar afgestemd is.

Ik kan je laten zien wat er zoal in de achtergrond draait nadat mijn PC volledig opgestart is en dat is nog niet zo veel. De PC met mijn/deze hardware zou in feite geschikt moeten zijn om games te spelen. De grafische kaart is er trouwens ook zwaar genoeg voor nl. NVIDEA GeForce GTX 850M. En ik speel geen games.

Misschien een domme vergelijking maar als ik morgen een wagen met 500PK koop verwacht ik ook dat hij er geen 15 sec. moet over doen voor de sprint van 0-100km/h, tenzij ik er een aanhangwagen van 2000kg aan koppel uiteraard.

Met de configuratie van mijn hardware mag mijn explorer niet zomaar crashen. Hij doet het toch. Maar waarom ?
 
Het crashen heeft niet zo veel met een configuratie te maken, maar meer met een hardware probleem.

Factoren kunnen zijn een slechte voeding, een slechte harddisk, ontbrekende of slechte drivers, een warmte probleem, verkeerde hardware zoals bijvoorbeeld verkeerd geheugen, verkeerde instellingen in het BIOS, een besmetting dat hardware slecht doet werken en ik kan nog wel een paar oorzaken bedenken.
 
Daar staan heel wat overbodige dingen in de automatische opstart , en zeker lacie desktop manager . Het enige wat bij mij automatisch opstart zijn de grafische instellingen en mijn antivirus en voor de rest niets . Volgens mij is je computer een slak .
 
Het probleem zal dus m.a.w. niet opgelost geraken, zoals ik dacht. Het is eigenlijk wel niet het aantal snelkoppelongen op zichzelf maar het aantal zaken dat automatisch met Windows mee opstart zul je wel bedoelen.

De combinatie van beiden . De automatische opstart + de snelkoppelingen . Al die snelkoppelingen worden in het geheugen geladen .
 
Daar staan heel wat overbodige dingen in de automatische opstart , en zeker lacie desktop manager . Het enige wat bij mij automatisch opstart zijn de grafische instellingen en mijn antivirus en voor de rest niets . Volgens mij is je computer een slak .
Een detail maar als ik een aantal zaken ga afzetten en ze niet automatisch ga mee laten opstarten ga ik ze toch manueel willen starten daarna. Wat ik dan ook meestal vergeet. Het opstarten valt wel mee. En een slak is het toestel zeker niet, waar haal je dat. Er is ook een groot verschil tussen crashes en een traag toestel. Misschien werk ik te snel. Neem van mij aan dat ik al een aantal zaken uit het automatisch met Windows opstarten heb uitgezet in de resp. programma's zelf.

Om terug te komen op je voorbeeld wat betreft de LaCie Desktop Startup Manager. Stel dat ik dat niet samen met Windows laat opstarten. Het heeft een geheugenverbruik van 4Mb. Dat is de moeite niet. Als ik het niet laat opstarten en mijn externe HD aansluit vergeet ik dat te activeren wat wil zeggen dat die externe LaCie HD niet automatisch na mijn vooringestelde tijd van 120 sec (ingesteld in die Manager) uitvalt en gewoon blijft draaien tot ik mijn PC afzet, wat wel al eens meer dan 20h. is.
Maar wat staat er volgens jouw nog in dat met Windows niet hoeft mee opgestart te worden ? De zaken die ik ga afvinken, ga ik toch manueel willen opstarten na het inloggen. Neem nu dat eerste Ashampoo Control Guard: kan afgezet worden, maar dan ga ik het na opstarten manueel activeren omdat ik wil dat de staat van mij HD ten alle tijde moet gemonitored worden. Of een klokje dat mee met Windows opstart ?

Ik geloof eerder in een van de oorzaken die Lana in #6 meld. Maar hoe kan ik dan een score van 5,9 krijgen in mijn Windows prestatieindex is de vraag ?
 
De combinatie van beiden . De automatische opstart + de snelkoppelingen . Al die snelkoppelingen worden in het geheugen geladen .
Dat een snelkoppeling in het geheugen word geladen dat wist ik niet. Misschien wel als ze in het geheugen staat om mee met Windows op te starten. Kan je me dat ergens laten lezen dat dat zo is ?
 
schakel je sommige opstarters via taakbeheer uit dien je verder niets te doen ..
als je deze dan gewoon aanklikt via de snelkoppeling dan zullen deze ook gewoon opstarten ...
*bij mezelf staan er maar 4 opstarters vermeld in taakbeheer ...start ik een programma op welke in taakbeheer uitstaat dan start ook deze zonder problemen op ... sluit ik deze daarna weer dan verbruikt deze ook niets .

heb jij je bios overclockt ... indien zo dan kan ook dit nadelige gevolgen hebben ..
zo ben ik hier vandaag aan het overclocken geweest en de pc startte wel op maar zat regelmatig vast ... en zeker in de verkenner .
herstelde ik het overclocken dan loopt de pc fijn en zonder problemen
 
Het crashen heeft niet zo veel met een configuratie te maken, maar meer met een hardware probleem.

Factoren kunnen zijn een slechte voeding, een slechte harddisk, ontbrekende of slechte drivers, een warmte probleem, verkeerde hardware zoals bijvoorbeeld verkeerd geheugen, verkeerde instellingen in het BIOS, een besmetting dat hardware slecht doet werken en ik kan nog wel een paar oorzaken bedenken.
Ik begrijp je Lana maar dan moet dat te zien zien in mijn prestieindex die ik onlangs genomen heb. Hij staat met alle individuele items bijna op het hoogste, behalve met de HD die nog kan vervangen worden door een SSD.
 
Vergelijk het geheugen van een computer met het geheugen van een mens . Windows moet al die snelkoppelingen onthouden waar ze aan gekoppeld zijn .
Als men tegen jou begint , onthou dit , onthou dat en onthou ook nog eens dat zal je geheugen ook trager gaan werken .
Programma's die automatisch opstarten met Windows gaat je taakbalk en systeemvak ook vol icoontjes komen te staan of je zou ze moeten verbergen . Als je al die icoontjes eens rechts aanklikt en afsluit , ga eens in taakbeheer de prestaties controleren .
Prestaties in Windows 7 verbeteren , eens gaan lezen .
https://www.schoonepc.nl/windows7/optimale_windows7_instellingen.html

[url]https://www.schoonepc.nl/windows7/startmenu_taakbalk_bureaublad.html

[/URL]
 
Bedankt voor die links in #13, maar daar kan ik voor mijn OS nog weinig aan toevoegen omdat de meeste zaken al een 10-tal jaren door mij toegepast worden van in de tijd dat ik nog met Vista werkte.
 
Vergelijk het geheugen van een computer met het geheugen van een mens . Windows moet al die snelkoppelingen onthouden waar ze aan gekoppeld zijn .
Als men tegen jou begint , onthou dit , onthou dat en onthou ook nog eens dat zal je geheugen ook trager gaan werken .

Een snelkoppeling wordt niet bijgehouden in het geheugen. Dit heeft geen enkel nut. Die data staat op je storage. Wanneer je op een snelkoppeling klikt wordt die data van je storage (harddisk ed) gelezen en uitgevoerd. De reden dat je mogelijk een vertraging merkt, heeft te maken met de IconCache.
Icon Cache - How it Works and Fixing it

De links naar waar je refereerd hebben te maken met de snelkoppelingen die applicaties uitvoeren tijdens het starten van Windows. Maar dit heeft niets met een snelkoppeling te maken, maar met de uitgevoerde applicatie hierachter die meestal residentieel in het geheugen aanwezig blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan