Opgelost er dienen meerdere dvd's aangemaakt te worden ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik kreeg de vraag om van 5 dvd's welke zijn aangemaakt door een carnaval vereniging en wellicht ook door een professionele cameraman over te zetten naar 1 dvd5.
de inhoud over zetten naar de pc ging probleemloos maar de totale grootte was 10.8 gb ...
nu diende ik eerst van de 10.8 gb naar een kleiner formaat te gaan zonder te moeten inleveren aan de kwaliteit van het origineel..
bijgevolg converteerde ik deze via formatfactory naar mp4 en bedroeg de grootte nu nog maar een 2.4gb ..
vervolgens gebruikte ik ConvertXtodvd 4 om de dvd aan te maken bijgevolg werd deze mp4 wederom geconverteerd en werd de totale grootte nu 4.4gb op de dvd > de ideale grootte voor de dvd5 !

*nu mijn vraag !
er dienen dus meerdere dvd's aangemaakt te worden en nu dacht ik om een usb hub te gebruiken die extra gevoed word waar ik dus meerdere externe drive's kan op aansluiten ..

dit lukt dus ook maar het programma ConvertXtodvd ziet enkel de aanwezige drive station van de pc de externe drive's worden dus niet door hem gezien ..
**dien ik nu echt telkens de dvd om de beurt aan te maken > voorlopig (om te beginnen ) zijn het er 15 maar volgens mijn dochter en de toekomstige schoonzoon kan dit waarschijnlijk oplopen tot 75 dvd's aangezien de Karnaval vereniging ruim 100 leden telt .
 
ik zou 3 interne schijven kunnen vervangen door cd/dvd drive's (heb deze hier liggen ) maar zie er tegenaan de kast open te maken !
gelukkig bemerkte ik juist dat je in ConvertXtodvd ook een project kunt opslaan om zodoende meerdere dvd's te kunnen branden ..
ben onderwijl al met de 4de bezig >het neemt zo'n 20 minuutjes in beslag vooralleer de dvd klaar is ..ben er dus wel een tijdje mee bezig !

***dit kan dus als opgelost beschouwd worden ..
 
Laatst bewerkt:
Met wat heb je de dvd5 overgezet? Ik zou het doen met ABS Videoconvertor en een MKV bestand kiezen. Je kan ook meteen bij het overzetten de resolutie kiezen. Als je natuurlijk full hd kiest is het vermoedelijk een heel groot bestand. Maar dit heeft geen zin aangezien de resolutie van een dvd5 ook niet zo groot is. Zie eens met VLC welke resolutie die dvd5 heeft. Maak een iso van Uw mkv bestand om dan te schrijven naar Uw speler.
 
waarom zou ik nu terug een mkv dienen aan te maken en vervolgens daar een iso van maken ..ik ben op dit moment de 12de dvd aan het branden .
*tevens bedoelde je wellicht de AVS Video converter .
 
waarom zou ik nu terug een mkv dienen aan te maken en vervolgens daar een iso van maken ..ik ben op dit moment de 12de dvd aan het branden .
*tevens bedoelde je wellicht de AVS Video converter .

Is de kwaliteit even goed? Je spreekt over een dvd van 10,8Gb. Dat branden in de beste omstandigheden naar een dvd5 (4,7Gb) moet wel gepaard gaan met verlies van kwaliteit. Met omzetten naar MKV kan je de beste resolutie bepalen en dan branden.
 
nee de filmpjes op de 5 dvd's waren te samen goed voor 10,8 gb ...ik heb vervolgens elk filmpje apart omgezet naar mp4 en ben uiterst tevreden over de kwaliteit ..
te samen waren deze verkregen mp4 filmpjes goed voor 2,4 gb
na gebruik van ConvertXtodvd om deze dvd aan te maken waar dus al de 5 filmpjes op staan nam de volumeweer toe en werd deze nu een 4,4 gb ..

*nu moet ik weg.. spuitje gaan halen >zit weer met het verschot in de rug en de gewone pijnstiller is niet meer voldoende !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan