Elektrische fiets (140 kilo)

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 23728
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 23728

Gast
Ik ben opzoek naar een elektrische fiets die een gewicht van +- 140 kilo kan dragen. Het bedrag mag niet hoger liggen dan 1.500 euro. Kan iemand mij hiermee helpen?.
 
Denk dat iedere redelijke elektrische fiets dat wel aankan. Zie ook eens 2de hands naar zo iets.
Mijn schoonzoon heeft onlangs een nieuwe en duurder elektrische fiets gekocht. De oude als verkoopbaar gesteld en binnen de kortste keren weg.
 
Ik denk dat je dan aan een elektrische bakfiets moet gaan denken. Maar volgens mij heb je die niet voor €1500

Dit is de goedkoopste die ik kan vinden: https://www.kidscab.be/nl/vogue-tro...troy-e-bike-special-elektrische-bakfiets.html

pecial-bakfiets-fiets-elektrisch-unisex-zwartbruin.jpg


Datasheet​

Aantal Zitplaatsen: 4
Frame: Staal
Laadgewicht: 150 kg
Remmen: Voor V-remmen
Remmen Achter: Trommelremmen
Slot: Ja
Versnellingen: 7
Gewicht: 70 kg
Regentent: Ja
Actieradius: 50 km
 
nu heb ik meerdere forums afgezocht en men deelde meerdere keren mee dat een gewone electrische fiets kan voldoen mits een kleine aanpassing van de wielen met name hebben deze maar 36 spaken en men deelde mee dat men dit op 45 @ 50 spaken zou moeten brengen om de fiets te kunnen belasten tot een maximaal gewicht tot 200kg ... ook dient het frame zelf van staal te zijn en niet van aluminium of carbon..
 
nu heb ik meerdere forums afgezocht en men deelde meerdere keren mee dat een gewone electrische fiets kan voldoen mits een kleine aanpassing van de wielen met name hebben deze maar 36 spaken en men deelde mee dat men dit op 45 @ 50 spaken zou moeten brengen om de fiets te kunnen belasten tot een maximaal gewicht tot 200kg ... ook dient het frame zelf van staal te zijn en niet van aluminium of carbon..
Kleine aanpassing: nieuwe wielen, banden, frame, remmen. Neem er nog maar een zwaardere motor en batterij bij...:)
 
Ik ben opzoek naar een elektrische fiets die een gewicht van +- 140 kilo kan dragen. Het bedrag mag niet hoger liggen dan 1.500 euro. Kan iemand mij hiermee helpen?.
140 kg plus het gewicht van de fiets (25 à 30 kg), dan komt u in de klasse XXL. Prijs vanaf +/- €2900
 
die XXL fietsen waar jij op doelt had ik daar straks ook al gevonden , aangezien kjellvdp vermelde dat het niet meer dan 1500€ mocht zijn vermelde ik deze niet .. maar ze zien er degelijk uit .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan