Electriciteitsrekening : je voelt dat er iets mis is ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik vermoed dat de gebruiker hier een rad voor ogen wordt gedraaid.
Even situeren :
  • een jaar geleden ging ik voor een tweede verblijf in op een aanbod groepsaankoop van electriciteit ;
  • die prijs was zo scherp door het toekennen van een korting op de eindafrekening ...
Geen probleem, maar wat zie ik nu :
  • kost = wat de distributeur zelf binnenhaalt : 55,12 Euro
  • korting hierop = -82,64 Euro
  • en dan de bedragen waarvan men ons altijd zegt dat die door de overheid opgelegd zijn en dus worden doorgestort =
    fonds hernieuwbare energie = 18,72 Euro
    distributiekosten = 100,10 Euro
    taksen = 71,13 Euro
Dat zou betekenen dat de leverancier dus geld toelegt op mijn afrekening ! Dat zal niet zijn ...
Mijn conclusie is dat de zogezegd door te storten bedragen in werkelijkheid TOCH geheel of gedeeltelijk in de zak van de leverancier verdwijnt.
 
Ik ga er van uit als je een contract afspreekt je daarmee akkoord bent gegaan.
Als de bedragen of afspraken nu afwijken van waarvoor je akkoord bent gegaan zou je nu in je recht staan en zou je stappen kunnen ondernemen.
 
Nee @Skippy, dat bedoel ik niet ... de afspraken kloppen.
Maar in ons land is electriciteit duurder dan in de ons omringende landen en het argument dat altijd wordt gehanteerd is dat dit komt door heffingen, belastingen e.d. De leveranciers spelen altijd de sukkelaars en argumenteren dat ze slechts een héél klein deeltje van de faktuur zelf innen, en de rest doorstorten.

Als je de cijfers die ik aanhaal bekijk is dat niet echt geloofwaardig hé ...
 
Heffingen zullen zoals bij ons vast zijn en belastingen zijn hier een vast percentage.
Moeilijk mee te sjoemelen lijkt mij.
Heffingen kunnen wel per leverancier verschillen maar zullen vaste bedragen zijn. Hier kan bij ons wel verschil zijn in huishoudens met 1 persoon of meerdere personen. Belastingen worden vanuit de overheid bepaald.
 
Ook hier zijn ze gelijk en ze kloppen best wel hoor ... maar mijn punt is dat overheid enerzijds en de sector anderzijds blijkbaar mekaar vindt en ze als schaamlapje kunnen worden gebruikt om hoge prijzen aan te rekenen door de ganse sektor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan