een leuk artikel uit een NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
1655800490389.png


toppie!
 
Nog nooit heb ik mijn downloadsnelheid van (momenteel) 14,97 Mbps en mijn uploadsnelheid van (momenteel) 0,86 Mbps te laag gevonden.

Wat is dit toch allemaal voor waanzin?

Onvrede zal wel aan de basis liggen.
 
@Leono Je mag dit dan ook niet bekijken vanuit je eigen, privé-gebruiker behoefte. Docsis wordt getest en ontwikkeld voor toepassingen die enorme hoeveelheden data in bijna realtime nodig hebben om te funktioneren vb. autonoom rijdende voertuigen.
Als die technologie op punt komt te staan zal men (zie Ziggo en Telenet) dit ook uitrollen voor de thuisgebruiker maar die is niet de drijvende kracht achter de ontwikkeling. Althans eens een bepaalde snelheid wordt gehaald (en die mag nog wel iets hoger dan nu vb. voor 4K streaming) zal daarboven geen winst meer zichtbaar zijn voor een surfer, een TV-kijker en dies meer. Maar dat wil niet zeggen dat er niet nog veel meer mogelijk wordt met hogere snelheden.
 
Wat mij betreft moet de hele digitalisering een pas op de plaats maken, want het is al veel te ver doorgeschoten.

Grote delen van de wereld (en zelfs Europa) lopen nog ver op ons achter op dit dossier. Geef hun de tijd.

De nieuwe Kunstmatige Intelligentie toepassingen brengen wat mij betreft ook alleen maar de hel op aarde dichterbij.

Inderdaad allemaal bekeken vanuit mijzelf, maar vanuit wie moet ik anders kijken?
 
Lol, je houdt het echt niet tegen en de kloof tussen ict en digibeten wordt gigantisch.
Kan er niet mee zitten, heb een 75/10mbps abbo die voldoende is voor mij maar dat mensen alles sneller willen, mogen ze helemaal zelf weten.
 
Nog nooit heb ik mijn downloadsnelheid van (momenteel) 14,97 Mbps en mijn uploadsnelheid van (momenteel) 0,86 Mbps te laag gevonden.

Wat is dit toch allemaal voor waanzin?

Onvrede zal wel aan de basis liggen.
Ik denk dat er geen enkele provider is die zo'n traag internet aanbied.
 
Ik denk dat er geen enkele provider is die zo'n traag internet aanbiedt.
Wat is dit nu weer?

Ik heb nooit iets anders gehad dan de goedkoopste computer en het goedkoopste internet.

Het goedkoopste internet wordt geleverd door Tele2.
 
Ik denk dat er geen enkele provider is die zo'n traag internet aanbied.
in NL hanteren ze andere maatstaven dan in BE ....

bv. keuze in up/download snelheid
symmetrisch/asymmetrisch
........
appels met peren vergelijken gaat gewoonweg niet op .....
 
Deze heb ik :

"Gewoon goed internet​

Tele2 levert betrouwbare internetverbindingen via ADSL. Met internet tot 20 Mb/s heb je voldoende snelheid voor Netflix, YouTube, Spotify en tv in hoge kwaliteit. Ook als je via wifi én tegelijkertijd met je huisgenoten streamt."

Inclusief vaste telefoon €27,59 per maand.
 
in NL hanteren ze andere maatstaven dan in BE ....

bv. keuze in up/download snelheid
symmetrisch/asymmetrisch
........
appels met peren vergelijken gaat gewoonweg niet op .....
De vette tekst in # 6 eens goed lezen: downloaden 14,97 Mbps
Dat is nog geen 2 MBps
Upload: 0,86 Mbps
Dat is ongeveer 0,1 MBps

Het START-pakket van Ziggo (traagste) is 75 Mbps download en 10 Mbps upload
 
Laatst bewerkt:
De snelheden nam ik over van Speedtest. Het zijn in elk geval normale snelheden.

De 14,97 valt gewoon onder "tot 20Mb/s" waar Tele2 het over heeft.
 
onze vriend heeft het nog over:

Tele2 levert betrouwbare internetverbindingen via ADSL

adsl loopt waarschijnlijk in BE niet meer rond bij mij weten .... vdsl ( met vectoring ) via loper of fiber en uiteraard coax (telenet).

dus toch appels en peren ..... adsl en vdsl!

hoofd issue is hogere snelheid voor coax (telenet gebruikers) als antwoord op fiber .....

ter info:


ADSL
De afkorting ADSL staat voor Asymetric Digital Subsriber Line. Bij ADSL is de downloadsnelheid vele malen hoger dan de uploadsnelheid. Dit komt door de asymmetrische verbinding van ADSL.

VDSL
VDSL is net als ADSL een DSL-verbdinding. De afkorting staat voor Very high bitrate Digital Subsriber. Het belangrijkste verschil met ADSL dat dat bij deze verbinding de uploadsnelheid dichter bij de downloadsnelheid light. Ook is je internet wat sneller.
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik :

"Gewoon goed internet​

Tele2 levert betrouwbare internetverbindingen via ADSL. Met internet tot 20 Mb/s heb je voldoende snelheid voor Netflix, YouTube, Spotify en tv in hoge kwaliteit. Ook als je via wifi én tegelijkertijd met je huisgenoten streamt."

Inclusief vaste telefoon €27,59 per maand.
Als je tevreden bent is dat toch prima, duur is het i.i.g. niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan