Windows 10 DVD opname systemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Bij de DVD recorders heb ik gezien dat het ene merk opneemt volgens het systeem "DVD Video" en het andere via "MEPG2 video".
Welk is het verschil hiertussen ?

Ik heb Telenet gecontacteerd welk systeem zij gebruiken voor hun Didicorders, maar dat kunnen ze niet zeggen - weten ze niet - of willen ze niet kwijt ?????

Flamingo
 
Eigenlijk is er geen verschil. "DVD Video" (de nieuwere versies althans) gebruikt de MPEG2 (H-262) codering.
DVD Video is eigenlijk het protocol dat specificaties beschrijft van zulke DVD schijfjes. Dat protol beschrijft onderandere dat "DVD Video" gebruik kan/mag maken van MPEG-1 (verouderd) en MPEG-2 codering.

De Digicorders van Telenet gebruiken normaal zelfs de H.264 codering, welke onder MPEG-4 valt. Deze is dus beter.
 
Eigenlijk is er geen verschil. "DVD Video" (de nieuwere versies althans) gebruikt de MPEG2 (H-262) codering.
DVD Video is eigenlijk het protocol dat specificaties beschrijft van zulke DVD schijfjes. Dat protol beschrijft onderandere dat "DVD Video" gebruik kan/mag maken van MPEG-1 (verouderd) en MPEG-2 codering.

De Digicorders van Telenet gebruiken normaal zelfs de H.264 codering, welke onder MPEG-4 valt. Deze is dus beter.

Maar hoe kan je van dergelijke recorder een opname maken als je niet via CVBS of Scart wil/kan gaan
 
Maar hoe kan je van dergelijke recorder een opname maken als je niet via CVBS of Scart wil/kan gaan

Ah ... is dat de achtergrond van je vraag ... wél .... vergeet het maar ! Dat kun je niet ... al tientallen keren geprobeerd, onderzocht etc... Heeft niets te maken met het formaat dat Telenet gebruikt maar wel alles met de beveiligingen voor ongeloofde toegang die ze op hun recorders zitten hebben ... Je kunt de opnames op geen enkele manier benaderen. Ze staan natuurlijk wel op een schijf, maar zolang die schijf in je recorder zit kan je er niet aan, tenzij om af te spelen. Of het wel kan als je de schijf uit het toestel zou slopen, daar heb ik geen idee van ... iemand ooit geprobeerd hier op het forum ?
 
Dat was niet mijn vraag. Alleen bij het antwoord van DDragon80 stelde ik me de vraag. Ik weet dat het kan/kon via scart.
Heb al een digicorder gesloopt. De HDD die toen in het toestel zat had niet compatibele aansluitingen. Kon dus niet extern of intern aan de computer hangen.
Natuurlijk geeft via scart geen "mooie" kwaliteit. Ideaal zou zijn dat er een mogelijkheid bestaat om het HDMI signaal op te nemen. Maar bij mijn weten zijn er daar nog geen recorders voor.
 
ik neem telenet op via mijn edision (dit is spijtig genoeg geen linux toestel) opname toestel dit is voorzien van de CAM van telenet op usb disk.
indien ik een FTA kanaal opneem kan ik dit op mijn pc bekijken en bewerken.
de gecodeerde kanalen kan ik opnemen, bekijken gaat alleen via het opname toestel.
ik denk wel dat een linux toestel dat op openPLI draait de opname kan permanent ont sleutelen, zodat u ze onbeperkt kan bekijken.
dit was reeds mogelijk bij ontvangst van satelliet; zo kon men opname maken van gecodeerde en FTA kanalen
 
Besten,

Mag ik jullie allen vragen bij Uw antwoorden rekening te houden met diegene die al die termen niet machtig zijn en deze ofwel voluit te melden of een uitleg bij te geven.

Ik bedoel : FTA - PLI - CAM - TS - CVBS - enz....

Flamingo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan