Windows 11 DMA : EU vs Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat je bij gebruik en/of installatie niet meer verplicht wordt een Microsoft online account te hebben of maken.
Apps/prgs die je tot nu niet (standaard) kunt verwijderen binnenkort wel kan de-installeren, bv:
Camera
Cortana
Web Search from Microsoft Bing, in the EEA
Microsoft Edge, in the EEA
Photos

Als je het allemaal wil weten best de link openen en vertalen naar NL als Engels lastig is.
Om het tot in de puntjes te weten zijn er ook nog wel wat links te openen.

Moet het zelf allemaal ook nog uitzoeken maar vond het belangrijk genoeg om onmiddelijk te posten.
 
Allereerst nog prettige feestdagen.

Ik heb net een laptop gekocht, "gekregen" van de Kerstman. Bij het opstarten wil hij windows gaan installeren.
Op zich voor mij geen slechte zaak.
MAAR, als hij dan toch naar een mailadres vraagt, kan ik daar dan omheen? Of mag/kan ik een fake adres ingeven? Als dat niet kan, begrijp ik, uit bovenstaande, dat er voor 6 maart een update komt die dat mailadres niet meer nodig heeft.
Kun je een nieuwe administrator maken die op de oude manier inlogt? Kun je dan het account dat aan dat mailadres gekoppeld is verwijderen?

Ik kan ook een iets oudere windows versie installeren, die niet naar een mailadres vraagt en dan laten updaten. Alleen, hoe zit het dan met de ASUS eigen software die met de laptop meegeleverd is?

Veel vragen dus hierover, met allemaal hetzelfde doel. Geen mailadres van mij naar microsoft.

Ben benieuwd of iemand me verder kan helpen.
Ik wacht dan nog even met het installeren.

Bij voorbaat dank.
Rob
 
Maak gewoon een MS account aan, bij henzelf - die je dan vervolgens ENKEL en alleen gebruikt om bij MS aan te loggen, als je dat in de toekomst nodig mocht hebben. Ben jij niets kwijt aan MS en hebben zij niets aan dit mailadres gewonnen, maar dat is hun probleem...
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
Oops, was deze nog vergeten te plaatsen, maar zoals @PhilipV al zei:

Je kan ook gewoon een m$ online account aanmaken en dat achteraf dan lokaal instellen.
Dan werkt het zoals vanouds en heb je geen internet verbinding meer nodig maar is niet de beste optie.

Als dit nog werkt imo betere optie en kan je achteraf nog altijd een m$ aanmaken als je wil:
Zo omzeil je de windows 11 microsoft accountvereiste

Weet niet meer precies hoe t zit, heb dit ooit eens opgemerkt maar gezien ik het altijd op deze manier doe en sowieso geen online gebruik niet meer aan gedacht.
Denk toen gezien te hebben m$ een online account koppelt aan een alias. Kan zijn er maar 1 teken ofzo toegevoegd wordt.
Als je eerst een lokale account aanmaakt en achteraf pas je online ben je zeker de lokale altijd je correcte naam heeft.

Eventueel eerst een image van je hdd/ssd maken om terug naar beginstand te gaan als je wat gaat experimenteren?
 
Laatst bewerkt:
- op het moment dat Win 11 om een MS-account vraagt vul je deze in:

admin@gmail.com

met wachtwoord:

abcd

- je krijgt een foutmeldig, ga gewoon verder, dan krijg je het scherm lokale account aanmaken .....

- de truc van @Deus wordt ook toegepast door ' Ventoy ' in ' VentoyPlugson.exe ' werkt nog steeds dus.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Deus
1703586565479.jpeg


tijd voor een mini-gids van ' Ventoy ' ? de vraag van @kostenzer verdwijnt stilaan ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan