Definitieve doorbraak van elektrische voertuigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is nog zoveel Lithium in Chili dat het bijna niet op kan en dit land zit hierin een mogelijkheid om uit de armoede te komen en werk te verschaffen.
Tegen de tijd dat Lithium op is, is er wel een andere methode. Nu al is Graphène een kandidaat om Lithium te vervangen. Ooit dacht men dat de olie bijna op was...
 
Voor wat de autonomie betreft is de vuistregel 5 km per kWh. Natuurlijk hangt er veel af van het gewicht van de wagen.
 
Voor wat de autonomie betreft is de vuistregel 5 km per kWh. Natuurlijk hangt er veel af van het gewicht van de wagen.

Maar nog veel meer van snelheid en temperatuur.

Ideale wagen om in de bebouwde kom mee rond te rijden maar blijf ver weg van de autosnelwegen (zeker in de winter).
 
Een wat gedateerd bericht ( ruim anderhalf jaar ) in de wereld van fluctuerende aandelen en beursberichten.


Het gaat niet over de prijzen van de aandelen maar wel over nodige totale productie en hoe die te halen.
Als de totale productie in 2015 32500 ton bedroeg en China zou tegen 2020 zelf 330000 ton nodig (het tienvoudige van de wereldproductie in 2015), waar gaan dan de andere landen nog Lithium verkrijgen?
 
Het is niet de e-motor die een probleem zou kunnen hebben voor het trekken van een caravan van 1.500 kg, maar de versnellingsbak.
De Model-X van Tesla is met de dual motor gekwalificeerd om trailers te trekken. Andere grotere EV's (SUV's) zullen dat zeker ook kunnen.
 
@ J.W.: herinner je nog de tijd dat er gevreesd werd dat er niet genoeg olie zou zijn om de wereldbehoeften te dekken? Met Lithium zal dat zeker ook zo vergaan. Chili heeft grote hoeveelheden en Australië ook. Bovendien komen er andere producten voor batterijen op de markt. Ik zou me daar geen zorgen over maken.
 
@ J.W.: herinner je nog de tijd dat er gevreesd werd dat er niet genoeg olie zou zijn om de wereldbehoeften te dekken? Met Lithium zal dat zeker ook zo vergaan. Chili heeft grote hoeveelheden en Australië ook. Bovendien komen er andere producten voor batterijen op de markt. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

Van olie is er na al die jaren nog steeds miljarden ton beschikbaar.
Van Lithium is er slechts wereldwijd een reserve van 14 miljoen ton gekend.

Een klein rekensommetje voor u:

China heeft voor 5 miljoen e-wagens (tegen 2020) 330.000 ton nodig.
Hoeveel autobatterijen kan men maken met de tot nu toe gekende voorraad van 14.000.000 ton?

Denk er ook aan dat Lithium ook in honderden miljoenen andere batterijen zit.
 
Maar wie beweerd dat Lithium batterijen / accu's de toekomst zijn ?

Misschien is een all solid state accu wel de toekomst ?
 
Zo is dat Skippy. Trouwens J.W., we moeten ons geen zorgen maken over een probleem die zich maar over twintig jaar zou kunnen stellen. Dan is er allang wat anders.
 
Maar wie beweerd dat Lithium batterijen / accu's de toekomst zijn ?

Misschien is een all solid state accu wel de toekomst ?

Maar het zinnetje dat hij NA de aankondiging van deze batterij heeft uitgesproken: <<dat het nog minstens 10 jaar zou duren vooraleer deze batterij productie klaar zou zijn>> mag ook vermeld worden.
 
Zo is dat Skippy. Trouwens J.W., we moeten ons geen zorgen maken over een probleem die zich maar over twintig jaar zou kunnen stellen. Dan is er allang wat anders.

Als we eens uitgaan van de veronderstelling dat vanaf 1/1/2018 enkel nog elektrische wagens geproduceerd worden en het aantal hetzelfde blijft als nu, de totale voorraad Lithium uitgeput is voor einde 2020!!!!
 
Maar wie beweerd dat Lithium batterijen / accu's de toekomst zijn ?

Misschien is een all solid state accu wel de toekomst ?

Voor mobiele telefoons, laptops, tablet enz. zal dat wel het geval zijn.
Maar voor autobatterijen moet u toch eens uw eigen linken over laadtijden lezen in #15
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan