Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ze maar rap beschikbaar zijn, dat onze straten wat betere lucht hebben.
 
Laat ze maar rap beschikbaar zijn, dat onze straten wat betere lucht hebben.

Zou er ééntje bij zijn die een beetje betaalbaar is... het is voor de constructeurs nog altijd "miljarden Euro's investeren om miljoenen Euro's te ontvangen".
 
Maak je geen zorgen. Over een jaar of twee max. worden ze zelfs goedkoper. Kàn niet anders, want een elektrische auto is simpeler in productie en de batterijen worden ieder jaar goedkoper. Ben je gehaast? Koop een tweedehands AmperA voor € 12 - 16.000 - afhankelijk van het aantal afgelegde km. Je doet er 60 tot 80 km mee vooraleer de benzinemotor aanslaat.
 
Kippy. Mooie album. De BMW's worden ieder jaar lelijker en de Toyota's ook. De Audi is mooi en de Honda ook (ooit had ik een Honda 600. een 2-cylinder).

Volkswagen poogt tegen 2020 van het schandaal van 'dieselgate' af te geraken met elektrische auto's:

volkswagen-i-d-electric-car-concept-2016-paris-auto-show_100567408_l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maak je geen zorgen. Over een jaar of twee max. worden ze zelfs goedkoper. Kàn niet anders, want een elektrische auto is simpeler in productie en de batterijen worden ieder jaar goedkoper. Ben je gehaast? Koop een tweedehands AmperA voor € 12 - 16.000 - afhankelijk van het aantal afgelegde km. Je doet er 60 tot 80 km mee vooraleer de benzinemotor aanslaat.

De wagens die hier staan afgebeeld komen pas over enkele jaren (2020 ten vroegste) op de baan.
Wagens goedkoper worden... is nog nooit gebeurt. Elk nieuw model kost steeds meer als het vorige vergelijkbaar model.

De goedkoopste E-Golf kost nu € 38450, wat zal die Crozz in 2020 (of later) gaan kosten? € 45000 of meer...

Batterijen worden beter en zwaarder, maar zeker niet goedkoper.
 
J.W.,
De auto-industrie wordt eindelijk ook beïnvloed door de Wet van Moore. Ze zijn in paniek. In mijn volgende TopTips weid ik er een artikel aan. Er is een technologische revolutie aan de gang. Over tien jaar zullen onze auto's er totaal anders gaan uitzien. Autonoom rijden is er één aspect van. Vast en zeker worden, ze in vergelijking met nu, een stuk goedkoper; uiteraard in verhouding tot de techniek en het comfort die dan zal geboden worden. De nieuwe Nissan Leaf zal ±€ 30.000 kosten en dat is niet veel in verhouding tot wat je krijgt.
Plus: geen onderhoudskosten buiten banden en misschien remmen (die veel langer meegaan door de mogelijkheid van één-pedaal-rijden met rem op de e-motor).
 
Ik citeer maar een paar lijntjes uit het boek "Zelfrijdende auto's" door Lipson en Kurman geschreven:
► Tientallen jaren lang heeft de automobielindustrie achter beveiligde muren geopereerd, tegen de concurrentie van buitenaf door hoge barrières voor toetreding en exclusieve relaties met zelfgekozen levranciers. Naarmate de aantrekkingskracht van een nieuwe auto meer en meer gedicteerd wordt door software, hebben de traditionele autofabrikanten voor het eerst te maken met concurrentie van bedrijven van buiten deze tak van de industrie. Google is er één van. ► De auto-industrie wordt gedwongen haar businessmodellen te herzien als gevolg van vier trends: elektrische auto's, alomtegenwoordige draadloze technologie, het delen van auto's en autonome voertuigen. -
einde citaat.
 
Tsja prijzen ??
Dingen die dagelijks in ontwikkeling zijn kunnen in de toekomst in prijs dalen. Kijk als voorbeeld maar eens naar de ontwikkelingen in de computer industrie. Ik wil niet verklappen wat mijn eerste computer koste ruim 30 jaar geleden.
Maar ook het tegenovergesteld kan gebeuren als grondstoffen schaars worden, lonen stijgen of andere elementen die hierin een rol kunnen spelen.

Een fabrikant zal altijd het doel voor ogen moeten blijven houden dat producten betaalbaar zullen moeten zijn anders heeft massa productie niet zo veel zin.
 
De nieuwe Nissan Leaf zal ±€ 30.000 kosten en dat is niet veel in verhouding tot wat je krijgt.

De goedkoopste Leaf kost € 32650 (30 Kwh batterij) waarmee men pakweg 130 km kan afleggen. Toch behoorlijk duur voor wat men krijgt.
 
Wij mensen die met de caravan erop uit trekken kan zo een elektrieken ding ons caravan niet trekken. Wat gaat dit ons opleveren met tijd WaWa? Er zijn heel veel mensen die kamperen en heel veel caravans. Er zijn ontelbare campings in ieder land. Dus zullen die electrische wagens ook wel een caravan van pakweg 1500KG moeten kunnen voorttrekken en dit voor een afstand van in heel veel gevallen van +1000 km en je moet er ook rekening mee houden dat een gewone werkmens slechts 3 weekjes zomer verlof heeft in heel veel gevallen. Als men om de 3 à 400 km enkele uren aan de laadpaal hangt met die auto, geraakt men ook niet ver natuurlijk. Ik ben hier nu nog heel erg positief qua aantal kilometers. Want de meeste halen die kilometers niet eens zonder een caravan achter hun gat, ver van met eentje erachter. Neem een max van 200 km wat denk ik ook al vrij veel zal zijn en 1000 km en hoelang moet je laden ervoor? en slechts 3 weekjes verlof! Noord Italië is niet meer haalbaar voor 2 weekjes genieten. Want wij rijden er nu al 2 dagen over door en 2 dagen terug, daar gaat bijna al een week. Met zo een oplaadbare auto word dat niet doenbaar. Parkings staan nu al propvol langs de snelweg, dat gaat iets geven. Of allemaal met het vliegtuig die bij het opstijgen alleen al zoveel brandstof nodig heeft dat er een heel dorp een jaar op kan gaan rondrijden op benzine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan