De E drive (externe schijf) voor een back-up verschijnt niet meer in de Verkenner !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Een tweetal dagen geleden was de Logitech muis met draadverbinding defect.
deze gebruikte ik al verschillende jaren te samen met een wit Logitech toetsenbord.
Bij aankoop van een nieuwe pc Lenovo in maart 2018 gebruik ik dezelfde items tot vandaag en de muis het begaf.
Deze vervangen ook door een oude Logitech muis met draad die eerder 5 jaar geleden bij het ongebruikte toetsenbord hoorde.
De pc werkt vlot, maar sindsdien kan ik geen back-up meer nemen , daar de E drive niet meer actief- aanwezig is in de Verkenner.
Ik kan moeilijk geloven dat het iets te maken heeft met die "nieuwe" oude muis, of heb ik het mis. De E ( een oude Philips cd speler) en F cd stations blijven actief .
Heb reeds help van Win 10 uitgeplozen, maar njet.
Zou een systeemherstel het issue oplossen ?

Ps: waar kan ik antwoorden op de raad van een medewerker van pc-tuts?

Dank bij voorbaat:applaus:
 
ik heb je toch wel iets wat verwarde vraagstelling wat aangepast zodat deze nu begrijpelijker over komt ..
jij dient eens na te gaan in apparaatbeheer of er bij de usb controllers een geel uitroepteken vermeld staat of een rood kruis ….als zowel je muis problemen heeft en je externe schijf dan denk ik eerder aan de usb controllers .
*het rare is hier dat je eerst de E drive een externe schijf noemt en daarna is de E een "oude" Philips cd speler...


wil jij op een ander topic van je reageren dien je terug naar dat topic te gaan .. ik veronderstel dat je dan deze bedoelde : https://www.pctuts.be/forum/multimed...kup-telenet-be
 
Dag Qtex : Bij de aanschaf van de Philips cd player , jaren geleden, noemde ik het apparaat E , als onderscheid voor F cd player van de pc: dit heeft dus geen binding met het E station voor back-ups.
Onder apparaatbeheer vind ik geen " usb controllers, wel Beveiligings apparaten met een geel vraagteken, er op klikken: Trusted platform Module 2.0 ? Heeft dit te maken met mijn vraag?
Zou een systeemherstel het probleem oplossen?
Dank voor je geduld!
 
plaats eens indien mogelijk een afbeelding van het gene je in apparaatbeheer te zien krijgt want ik zie hier bij mij géén vermeldingen betreffende de "Beveiligings apparaten" of betreffende de " Trusted platform Module 2.0"
 
heb je nooit eerder een printscreen genomen om een afbeelding in je post mee te voegen ...het gaat zeker niet lukken door gewoon te kopiëren en te plakken !


* printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .
Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link (van de 7 verkregen link's ) en plak die in je volgende bericht.
 
Trusted platform Module 2.0 heeft betrekking tot de "TPM" chip in je computer. Wordt onderandere gebruikt bij beveiliging zoals BIOS wachtwoorden en encryptie van je disk. Gaat geen invloed hebben op je probleem.
Wat is je backup drive eigenlijk? Een externe USB disk?
 
Ik heb dezelfde back-up hd aangesloten op mijn laptop van 7 jaar oud : Seagate Expension drive(E:) en de inhoud weergeven geen probleem.
Heb ook een paar usb sticks met inhoud op de vier usb poorten ( 2 x 3,0 en 2 x 2,0 ) en krijg nieuwe volume(G:)
Wat zou de oorzaak van mijn drive (E:) op de desktop kunnen zijn?
 
Sluit ze terug aan op de computer met het probleem en ga dan naar schijfbeheer. Kijk daar of die disk er tussen staat, waarschijnlijk zonder schijfletter. Je kan daar dan een nieuwe schijfletter manueel toevoegen.
 
Ik heb uw raad gevolgd : in schijfbeheer staat de disk er tussen ,inderdaad zonder schijfletter en ik heb de K toegevoegd. Als ik nu Verkenner open: Seagate extension drive( K:) en ik zie "Ashampoo back-ups. Ik back-up met Ashampoo back-up 12 .
Mijn beste dank aan allen die aan de oplossing meegewerkt hebben.:bravo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan