Hardware CrystalDiskInfo hult zich in mysterie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Welke schijf ik ook test altijd krijg ik voor deze 2 faktoren dit te zien :

1625495717956.png


en dus een waarschuwing ...

Géén info te vinden bij de softwareproducent ... iemand die meer weet ?
Hoe betrouwbaar is dat dan als alle schijven op al mijn toestellen hetzelfde geven - teveel om toeval te zijn ...
 
HD Tune is sedert Windows 10 niet meer gratis
Je kunt een oudere versie van HD Tune gebruiken. Versie 2.55 is gratis en werkt prima onder Windows 10. Ik zal versie 2.55 als zip bestand bijvoegen.

Groot nadeel van HD Tune in vergelijking met Crystal Disk Info: HD Tune controleert een voor een alle sectoren van je harde schijf of SSD en dat kan lang duren. Het controleren van mijn SSD van 240 GB door HD Tune duurde bijna 17 minuten. Het controleren van een gewone harde schijf van 1 TB of meer zal nog veel langer duren. Crystal Disk Info daarentegen leest enkel de SMART waarden uit en dat is binnen 1 seconde gebeurd.

Ik ben net als loomax benieuwd welke versie van Crystal Disk Info PhilipV gebruikt. Zelf gebruik ik een oude portable versie van Crystal Disk Info (van 3 februari 2016). Als je oude hardware hebt zoals ik, dan heeft het weinig tot geen nut om een nieuwere versie te gaan gebruiken, want die nieuwere versies zijn ontwikkeld om om te kunnen gaan met nieuwere hardware.

Als Philip net als loomax de nieuwste versie (8.12.3) van Crystal Disk Info gebruikt, dan zou hij als test die versie kunnen verwijderen en een oudere versie kunnen gaan gebruiken om te zien of ook daarmee iedere geteste harde schijf dezelfde fouten vertoont: de hexadecimale waarde F5 voor de ID's C5 en C6.
Oudere versies van Crystal Disk Info zijn hier te downloaden: https://crystaldiskinfo.en.uptodown.com/windows/versions


@Mik : geen C5 en C6?
Volgens mij worden de ID's C5 en C6 niet getoond in het overzicht van Crystal Disk Info wanneer het om een SSD gaat. En Mik heeft een SSD.
 

Bijlagen

  • hdtune_255.zip
    604.6 KB · Weergaven: 120
Bedankt voor de input allemaal : was vandaag niet thuis en niet online ...
Het zijn idd. allemaal HDD's die ik test.
Ik zal die oudere versies zeker eens bekijken, maar de screenshots tonen mijn probleem.

Pak nu 05 : heringedeelde sectoren.
Bij mij zijn dat er 94 en dat wordt géél gezet
Bij Loomax zijn het er echter 200, maar dat blijft gewoon blauw !
Bij Mik is dan weer niet te vergelijken denk ik want dat is een SSD (al lijkt een sector voor een SSD mij dan toch een virtueel begrip...)

Wat is nu de lijn daarin ?

C5 en C6 staan dan weer altijd maar dan ook altijd op 100/100 beiden ... bij mij géél, bij Loomax behoorlijk méér en toch blauw ... pfff ?
 
@loomax Nu ben ik helemaal mee !!!
En weet genoeg om er praktisch naar te kijken...

Maar begot : wat zijn die current/worst/trigger cijfers dan hé .. waarom legt CrystalDisk dat niet eens deftig uit !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan