Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik per maand AdwCleaner en daar zit die conduit search steeds bij. Sleutels worden verwijderd maar beestje komt steeds terug . Het zou in je Chrome zitten.
Hoe langer je wacht zonder te cleanen komt er steeds meer bij.
Dank.
 
die prorammas kan je meestal downloaden op hun eigen site dus het programma zelf is niks verkeerd aan ik gebruik die al jaren
maar het ligt eraan waar je het download het zijn websites zoals softonic die er vanalles bijsteken voor reklame ofzo
ook altijd kijken als je iets instaleerd of er geen vinkjes staan voor zoekbalken en dingen die ze meesturen

sucses hoop dat je nu al van veel ellende verlost bent (lachen)
 
Na 5 j moet ik die dinges niet meer hebben. Vroeger , 2007 was deze nog een Vista en daar vind je nog steeds wat van terug. Dus moest die softonic of dvdvideosoft nog ergens wat verborgen sleutels hebben staan dan staat alles meteen terug op zijn vertrouwd plekje.
De laptop haperde al jaren bij een een heropstart. Niks of niemand vond iets en je zit met je laptop op pc banking. Dank voor de hulp.
 
ik heb hier een link voor jou je kan deze best eens lezen en volgen om alles eens na te kijken of je zo kan vinden waar het zit
een heel werk om uit te leggen dus dank aan de poster van die pagina voor het werk de uitleg staat er voor Firefox IE en google chroom


PS: er staat in dat bericht ook een link om iets te downloaden dat moet je niet doen dus eerst alles lezen en zoeken

Hoe Verwijder Je Het Conduit Search-virus (Search.conduit.com) – Cookie Verwijderen

sucses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hier een link voor jou je kan deze best eens lezen en volgen om alles eens na te kijken of je zo kan vinden waar het zit
een heel werk om uit te leggen dus dank aan de poster van die pagina voor het werk de uitleg staat er voor Firefox IE en google chroom


PS: er staat in dat bericht ook een link om iets te downloaden dat moet je niet doen dus eerst alles lezen en zoeken

Hoe Verwijder Je Het Conduit Search-virus (Search.conduit.com) – Cookie Verwijderen

sucses

Ik zou inderdaad wel heel erg uitkijken met het installeren van SpyHunter die in de link aangeboden wordt.
SpyHunter verwijderen
 
Na 5 j moet ik die dinges niet meer hebben. Vroeger , 2007 was deze nog een Vista en daar vind je nog steeds wat van terug. Dus moest die softonic of dvdvideosoft nog ergens wat verborgen sleutels hebben staan dan staat alles meteen terug op zijn vertrouwd plekje.
De laptop haperde al jaren bij een een heropstart. Niks of niemand vond iets en je zit met je laptop op pc banking. Dank voor de hulp.
hier klopt iets niet in je bewering ..
jij gebruikt de Windows 10 aangezien jij in het forum onderdeel "Windows 10" je topic gestart bent ... nu beweerd jij echter dat er in je register nog achterblijfsels aanwezig zijn van de Vista ... dit kan dus nooit aangezien je nooit van een Vista kunt upgraden naar een Windows 10... stel dat je de Vista geupgraded heb naar de Windows 7 en daarna naar Windows 10 dan nog kunnen er geen achterblijfsels van Vista aanwezig zijn in je register van de Windows 10
 
Vista heeft wat gedraaid en W7 met aangepaste Dell Vista drivers. En toen vond ik nog wat terug van Nero ,het vorige leven van deze laptop. Er blijft altijd wat achter denk ik op je laptop.
Nu heb ik W10 en telkens bij herstart vind AdwCleaner terug bijna hetzelfde. Spyhunter 4 ,daarvan heb ik een prtscrn gemaakt voor het pad zelf te kunnen vinden. Daar geraak ik niet .
Nu ga ik even Commodo Free antivirus installeren. Een kwaai gastje dat bij het minste gaat toeteren en tuten.
Spyhunter4 is er af en Chrome zijn zoekinstellingen heb ik laten ressetten .
spyhunter 4 resultaten.jpg
 
zo hobbyman nu heb ik hier eens een vraag had je die spyhunter al op je pc staan of heb je die nu gedownload
na dat we je de raad gegeven hebben om die niet te downloaden zie bericht 19 en 20

snap er verder ook niks meer van suc6 met je verdere acties
ik hoop dat iemand je nog de juiste tip kan geven
 
hobbyman zei:
Er blijft altijd wat achter denk ik op je laptop.
indien jij er natuurlijk telkens voor gekozen heb om alles mee te nemen naar de volgende upgrade ...dan klopt je redenering ....daarom wil jij nu van al dat smerigheid afgeraken dien je nu de Windows 10 te vernieuwen zonder behoud van instellingen en bestanden zodoende dat je nu een verse zuivere Windows 10 verkrijgt en daarmee ook van alle restanten vrijgesteld word .
 
Ik heb dat eens gedaan alles leeg bij W10 zelf . Maar je wil de luxe terug en daarom ga je terug installeren(via Softonic).
De meeste antimalware's zijn zo ,vinden veel maar dan ? Ken ik al langer en dan heb je Hjackthisforum nog .
Dinsdag moet ik initiatie volgen smartphone ,een gekuiste laptop is wel nodig denk ik,straks eens doen . En evtl de usb sticks eruit met liedjes en video.
Anders ga ik terug wat Xubuntu draaien,is veiliger denk ik.
 
@Hobbyman: Blijf van Softonic a.j.b. weg.

Trouwens ik heb Conduit ooit weg gekregen met Search Everything te downloaden en alles te zoeken waar Conduit in voorkwam en deze allemaal te wissen.
 
jij plaatste eerder een printscreen waar dus 2 vermeldingen staan naar de Conduit toolbar ...echter kon je niet in deze locatie geraken vermelde je .. Logisch ook omdat de "AppData" een verborgen map is dien je eerst via de "opties voor verkenner" de tap "weergave " te openen en te zorgen dat de veborgen mappen en stations weergegeven worden ...geselecteerd is ...> bevestigen met toepassen en ok

Ashampoo_Snap_2016.09.09_14h52m00s_003_.png
daarna ga je naar C:\Users\gmatt\AppData\Local\google\chrome\UserData\Default\Secure preferences
ook ga je naar C:\Users\gmatt\AppData\Local\google\chrome\UserData\Default\WebData
op beiden locaties verwijder je dus de conduit search toolbar en eender andere verwijzing naar conduit toe ...
de conduit toolbar zou eerder ook in de lijst van programma's en onderdelen vermeld kunnen staan ...indien zo dien je deze natuurlijk ook daar te verwijderen ... en stop met het downloaden vanaf een Softonic website ..
 
Sorry,'k krijg het niet weg die conduit en maatjes. Het voorgaande hier heb ik geprobeerd,vind niks en helpt niet.
AdwCleaner krijgt ze niet defenitief weg.
Morgen vroeg doe ik alles leeg . maar is het dan weg (conduit) ?
 
Ben al terug van "Deze pc opnieuw instellen". Voorlopig komt Chrome er niet op. FF erop Thunderbird en Avira Free .En AdwCleaner vond nu eens niks.
Dus denken dat AdwC iets gevonden had en 't verwijderd heeft na herstart en je zit dan safe is taboe. Herhalen moet je ! (Lesje geleerd).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan