Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
ik plaats het hier omdat ik nergens in besturingssystemen ergens een plaatsje vind waar ik wel zou kunnen tussen plaatsen. Linux misschien, omdat het denk ik een linux kern heeft maar net als Android er dan ook eigenlijk ook wel weer ver van af staat.
Mijn Asus netbookje is net als mijn vorige Asus netbookje een heerlijk toestelletje om mee te werken, maar dit toestel heeft net als mijn vorige netbook ook weer een intern geheugen van 32 GB. Dat is weinig, zeker om er Win 10 op te draaien. Nu dacht ik eraan om daar Chromium op te gaan installeren. Dat leunt heel dicht aan bij mijn o zo geliefde Android, maar dan aan de andere kant ook weer niet, want het is een appart besturingssysteem blijkbaar. Maar krijgt dan wel google play wat wel weer uit Android geplukt is. in Youtube filmpjes ziet het er allemaal wel heel Android achtig uit vind ik en dat juich ik als Android lover alleen maar toe natuurlijk, maar daar stopt het natuurlijk niet, ik heb ooit eens echte Android op mijn vorige netbook gezet en dat was niet zoals ik het mij had voorgesteld. Van mijn 32 Gb intern geheugen kreeg ik slechts 4 GB ter beschikking. Dus dat was niets.
Nu mijn vragen.
-Iemand ervaring met chromium als besturingssysteem? Indien ja, hoeveel GB neemt dit in beslag, want je hebt net als bij Windows een 8 GB USB stickje nodig om het besturingssysteem erop te zetten, maar na installatie weet ik dus niet hoe groot die Chromium is?
-Ik gebruik nu open office omdat ik vaak in word werk. Kan ik daarin een soort office krijgen die goed werkt net als office of open office?
-Mijn ontspanning is Asphalt 8 airborne op de netbook, in Android google play is dit ook af te halen en te spelen, kan ik dit ook afhalen in Chromium?
Alvast bedankt om mijn vervelende vragen te lezen.
 
Hoe bedoel je dat ?

Gebruik de Windows toets en de F toets.

Skippy als ik dit doe in mijn Windows 10 home kom ik dit te zien?

windows+F.jpg
 
MIK, dat is nu eens iets wat ik van u totaal niet had verwacht. Ik geef dit zo bij iedere update eens in. Ik doe dit in het vergrootglas

Op mijn leeftijd laat je al af en toe een steekje vallen. Ben niet zo aan cleeners. Vandaar dat ik dat al jaren niet meer heb gebruikt.
Heb nochtans ook het Dos tijdperk grondig doorsparteld.
 
klopt ook hier komt de feedback hub te voorschijn ...

Toch gek in de link die ik geef in bericht #34 geven ze bij Way 1 dezelfde oplossing die ik gaf. Voor Windows 10 dus.

6 ways to open Disk Cleanup on Windows 10:

Way 1: Open the tool by search.
Press Windows+F, type cleanmgr in the Start Menu's search box and click cleanmgr in the results.

open-disk-cleanup-by-search.png
 
waar zie jij in de hierboven geplaatste afbeelding de Windows 10 vermeld staan !
via de Windowstoets+q verkrijgt men het zoekvenster en typt men daar cleanmgr dan kan men schijfopruiming starten .
 
men geeft nergens aan om welke build het gaat en ik veronderstel dat het een eerdere build van Windows 10 betreft dat men gebruikt heeft bij het aanmaken van dat filmpje ... in de fall update werden aanpassingen gedaan en denk dat dus deze optie Windowstoets+F een andere commando gekregen heeft ..om zo gemakkelijker de feed hub te kunnen gebruiken ... mocht je een verbetering of een klacht willen vermelden aan Microsoft ..immers blijft Windows 10 een service aangeboden door Microsoft en zal deze steeds verder ontwikkelen of dit dan ten goede is van de gebruikers is dan de vraag !
 
Dat is dan een hele domme zet.

Ik gebruik de toets combinatie Windows logo + F toets al sinds jaar en dag. In iedergeval vanaf het moment dat ik een Windows key op mijn toetsenbord heb zitten.
Op het internet met uitleg over de sneltoetsen wordt ook deze toetscombinatie vermeld.

En dan nu ineens zou dit veranderd zijn door Microsoft ? Denk niet dat zoiets zomaar de bedoeling is. Ik denk dus een vette Bug.
 
zou kunnen dat dit een bug is ...afwachten dus of ze er iets aan doen !

Ik zou niet eens weten waar ik een feedback pagina vandaan zou kunnen toveren met mijn Windows 7.

Als jij nou wel de feedback pagina krijg, zou je daar gebruik van kunnen maken waarom de zoekpagina niet meer opent met Windows + F
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan